Jump to content

Hvilke krav for godkjenning på spor?


.260

Recommended Posts

NJFF har en veileder.

(Jeg fikk ikke adressene til å virke som linker), men kan finnes på njff.no -> "bli med på jakt" -> last ned

 

NJFFs ettersøkshefte - fra valp til godkjent ettersøkshund

 

Instruks fra Miljødirektoratet

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Som kjent må alle hundar som blir godkjente ettersøkshundar etter 1. april vera godkjente både på blodspor og ferskspor.

I tillegg er det ei viktig endring som ikkje har betydning for hunden ,men for å få gjennomført prøven. Dommaren som skal vurderere hunden må ha godkjenning for begge sportypar. Før så var det slik at det var dommarar for blodspor og dommarar for ferskspor,og ein del var godkjent for begge deler. I praksis betyr det at om du skal gå ein fersksporprøve så må dommaren og vera godkjent på blodspor.

 

Bakgrunnen for at eg nemner dette er at elghundmiljøet har hatt sine elghundprøvar lenge før kravet for ettersøkshund vart innført i 1994. I desse prøvane var ferskspor ein del av prøven, i alle fall som bandhund. Dei hadde og reine fersksporprøver for laushundar. Då kravet om ettersøkshund vart innført vart mange av fersksporprøvedommarane i elghundmiljøet brukt til å lære opp dommarar som skulle dømme ettersøksprøvanes ferskpordel. Dette fordi dei hadde lang erfaring med dette. Og premierte hundar frå elghundprøve vart godkjente i eige vald fram til 1.april i år. (Dei som er godkjent før den tid beheld godkjenninga si) Mellom anna difor har det vore mange dommarar berre med godkjenning på ferskspor . Regelverket som desse dommarane har dømt etter har vore likt, med ferskspordelen for å få godkjent ettersøkshund. No når regelverket er endra dvs at alle nye ettersøkshundar etter 1.april 2016 må ha samme godkjenning altså blodspor og ferskspor så er plutselig ikkje desse reine ferskspordommarane godkjente lenger for å kunne dømme ferskspordelen . Nei, dei må og vera godkjente på blodspor sjølv om dei berre skulle bedømme fersksporprøvar. Det seier seg sjølv at det då ikkje er så mange ferskspordommarar å velje i lenger .

 

Så kan ein då lure på kvifor er det blitt slik? At kravet til å få godkjenning er endra er no ein ting,men at kravet til å dømme ferskspor er blitt endra til at dommaren no også må vera godkjent for blodspor er for meg uforståelig.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hvilke krav er det til utstyr? Har googlet og lett litt, men eneste jeg finner konkret er at hunden skal føres i minst 5 meter lang line. Har brukt sele på beaglen når vi har gått spor, og man hører jo mange meninger om regler for hvilke seler, o.l. som kan brukes. Er det lov å gå prøve halsbånd og line?

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar=) Min tanke er at det bør være et "eget" utstyr, for å signalisere arbeidsoppgaven. Tenker også på hvor vidt en stor hund kan være noe slitsom å gå med hvis den drar mye i sele. Samtidig er det vel kanskje lettere å dra hunden av sporet om man holder den igjen i halsbåndet.. Mye å tenke på;-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...