Jump to content

Åtejakt på rev i april


hardnakke

Recommended Posts

Utfra viltkamerabildene i fjor var den langt mer på åte fra midten av mars og frem til mai (da jeg tok ned kamera ) enn f.eks desember til februar. Droppa revejakt da snøen ble borte i fjor. Har tenkt til å sitte litt i glugg nå fremover mot jaktlaget i håp om å kanskje få tatt ut en rev eller 2 til.

Link to comment
Share on other sites

Slutten av sesongen er som regel den enkleste og mest effektive perioden. Reven er sulten etter løpetiden og er som regel mindre kritisk, dvs enklere å få på åte. I tillegg er det en veldig gunstig periode å ta ut rev på i forhold til viltstell. Nye tisper/rev rekker sannsynligvis ikke å etablere seg i området før valpingen.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Det er fart på åtet nå i april både av rev og av noen smellfeite grevlinger. Og reven våger seg mye nærmere hus. I vinter måtte jeg bruke laaang tid på å åpne vinduet for at mikkel ikke skulle se bevegelsen, nå synes den å bry seg mindre med at noe beveger seg. Ei natt med austavind løsnet presenningen på båthengeren min, og blafret og slo i vinden som om man rister matter. Reven syntes å skjønne at det bare var vinden, så den tasset omkring og plukket pellets.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...