Jump to content

Filmkamera - hva skal man velge?


300kongen

Recommended Posts

Nærme nok til å passe forumet antar jeg?

 

Uansett; valpen begynner nå å jage såpass bra om dagen at jeg har funnet ut at å filme det også hadde vært moro - men uten kamera så går jo det heller dårlig. Men det er jo en voldsom jungel der ute, samt at det å dra et kamera med seg ut i skauen også setter visse krav. Så er det noen som har gode tips å komme med?

 

- Bruken er jo gitt, følgelig noe som ikke er for stort og tungt.

- Kan tåle litt fuktighet men trenger vel ikke være direkte vanntett?

- Kan tåle en lite støyt - men trenger ikke å tåle at jeg "hopper på det" heller.

- Batterikapasitet som er OK.

- Greit med minne.

 

Prismessig hadde jeg håpet å ikke gjøre det altfor dyrt.

Link to comment
Share on other sites

Gjør et søk på Aiptek, den nye modellen er HD, jeg har den gamle, den er OK som notisblokk med rørlige bilder, den nye holder fint for dine formål og minnebrikker som lagringsmedium er suverent - mye større batterikapasitet enn harddisker, DVDer og (huff) videokasetter.

 

Min ligger ofte å slenger i bilen og gir bedre resultat enn den gamle mobiltelefonen jeg hadde en gang i tiden. Moderne mobiltelefoner med et ekstra minnekort kan også funke for deg?

Link to comment
Share on other sites

Jeg filmer en del jakthundtrening og jaktsituasjoner, har hittil brukt et eldre Sony Ip 7E som er meget hendig (forsatt) men har et håpløst lagringsmedie (microMV) og et redigreingsprogram som er totalt utdatert ( selvfølgelig må du bruke dette)

 

Nylig har jeg anskaffet et JVC GZ-7HDe som er full HD og lagring på harddisk, dette kameraet er en drøm...men det er mye større enn Sony kameraet og følgelig ikke så aktuellt å ta med både våpen og kamera pluss stativ.

Dette med stativ er viktig for å få gode opptak, legg merke til proffe opptak i naturen, så er alltid stativ brukt.

 

Hvis jeg skulle hasett på et kamera somer både og ( lite, hendig og god kvalitet + HD opptak) så hadde jeg sett på det nye kameraet til Sony, hva prisen er vet jeg ikke men smaker det, så koster det...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...