Jump to content

Kalibreringsdie for kuler i 22.LR


schultz_30-06

Recommended Posts

Han er visstnok et eldre kar som er vanskelig å oppnå kontakt med......... Er også flere i hjemlandet som sliter å komme i kontakt med han.

.

 

Jeg tror waltz vil ha cash i posten, og da er det kanskje ikke så lurt om summen blir for stor :winke1:

 

Kan virke som han waltz driver litt useriøst? Her har han ett produkt som han sikkert kunne tjent mye penger på, og så driver han slik...

Link to comment
Share on other sites

Dette er nokså vanleg praksis i USA og har lite med kor seriøs ein aktør er. Eg har handla med fleire titals personar som kun godtek money orders eller kontantar, som i tillegg er dønn seriøse. Litt bale for ein som befinn seg på ein knaus i Skandinavia, men let seg som regel ordne om ein har bekjente der borte. At Waltz er vanskeleg å få tak i er nok mest fordi han er gamal og sikkert trappar ned.

Link to comment
Share on other sites

Kan virke som han waltz driver litt useriøst? Her har han ett produkt som han sikkert kunne tjent mye penger på, og så driver han slik...

Gamlinger med null gjeld og nok penger bryr seg ikke så mye om mere penger.

Da er det andre ting som er viktigere.

Da gjelder det å holde nede på markedsføring og tilgjengelighet.

 

Hvis noen har anledning så kan det være en tanke å sikre en produksjonslisens og konstruksjonstegninger i tide.

 

Å sette opp ett søk på gunbroker.com og ebay.com kan være en tanke:

http://www.ebay.com.au/itm/Neal-Waltz-2 ... 0960674912" target="_blank" target="_blank

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Har du sagt a så må du si b, EM.. ;)

 

Jeg for min del sitter ikke med ett mekanisk verksted i kjelleren, men vet at andre småplukker med slikt. Jeg behøver ikke å kjøpe sånt fra USA om noen her hjemme kunne laget noe tilsvarende. Jeg er sikker på eventuelle "produksjonskostnader" og spesielt tid kunne rettferdiggjøres om nok folk slo sammen en pott.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
hei,

 

alt den omforming gjøres ved å presse gjennom "lad" rand, mens patron er i lukket kammer ( die ).

Frykter dere ikke BOOOOMMMMM, sån en gang i blandt ?

Nei, ikke så lenge presset er uniformt over hele flaten på randen. Slik at man ikke får sammenpressing av den.

Skal litt til å få av en rimfire patron ved press.

Link to comment
Share on other sites

Tråd ryddet for annonser.

Minner om dette:

- Vi skal ikke ha noen form for annonsering eller markedsføring andre steder en i Handelskammeret. Opplysninger som er relevante til tråden er selvfølgelig bra, men om disse får karakter av å være annonsering/snikreklamering blir det fjernet og eventuelt påtalt.

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg fulgt en oppfordring her inne og sendt en mail til Neal Waltz (waltz@sssnet.com) angående diene han lager.

 

Fikk kjapt og greit svar og et sett er straks på vei over dammen :-)

Pris: $130 for diene og $26.95 for porto.

 

Han sa selv at han nå er en gammel verktøymaker som primært lager disse for å ha noe å drive med om vinteren.

- han har sikkert ikke noe i mot de ekstra kronene heller vil jeg anta ;-)

 

Uansett, settet er på vei og vil testes så snart det ankommer postkassen min!!

 

Mvh

 

Roger.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte en Vektor Whisperizer MkII en stund tilbake, og fått bra hullspisser på flere typer .22

 

Problemet jeg rett og slett må spørre om er : I pakken ligger det 4 dier, 2 hullspisser som er vist i videoen på hjemmesiden, men jeg har ikke har peiling på hvordan de siste 2 diene skal brukes, eller i hvilken rekkefølge (*?) Kan noen være greie og forklare ? :forvirra:

Link to comment
Share on other sites

Flatt stempel med bulk er for å stuke opp kula i diameter. Tuppen blir som eley eps og lager renere hull i skiva.

 

Stempel med hull er "hydrashok". Rask måte å lage ammo som ekspanderer fort, men moderat. Fin til fugler som har lett for å revne og man ønsker å spise.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...