Jump to content

Valmet 412 Super lux


akus

Recommended Posts

Nettopp kjøpt en valmet 412 lux helt nydelig, hele låskassen og avtrekker bøjle er hånd gravert med dyp gravyr, utsøkt valnøtt skjefte. Visstnok bare lavd 30 stk, evn 30 stk i året. Noen som vet noe om denne?

Kostet ifølge selger som kjøpte den ny ca 50 000. for 35-40 år siden

Men til mitt spørsmål! Som sagt nydelig valnøtt stokk, men trenger en ny finish. Har pusset opp en del stokker selv med godt resultat, men denne tør/vil jeg ikke prøve meg på.

Noen som vet om en profesjonell stokkmaker/børsemaker som kan ta denne jobben?

Alle svar mottas med takk. Skal sende bilder senere, denne er bare helt rå,

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 7 months later...
  • 1 year later...
  • 2 months later...
På 31.3.2015 den 23.55, proud skrev:

Ser et firma som reklamerer våpen restaurering :ruff.no

 

Kanskje noen av Kammerets medlemmer har vært i kontakt med dem.

Ruff, må du holde deg langt unna. Hadde en revolver der hvor det skulle gjøres en del jobb. De skulle gjøre bland annet utføre en kroning av løpet, det endte med at en eller to bommer var kuttet på tvers et stykke inn i løpet. Tar for gitt at dette var gjort med et håndverktøy som hadde skåret feil av gårde. Når jeg var på visning hos bedriften i Fredrikstad var det en kar som holdt på med en eldre S&W revolver, den mistet han like godt i betonggulvet. Tror ikke at Smither er veldig glad i den slags behandling, nei ligg langt unna dette firmaet, de er langt i fra seriøse. Endte med at jeg byttet løp i revolveren hos importøren, kostet over 3000 kr i tillegg de 1800 kr som Ruff skulle ha for å ødelegge våpenet.

Jeg som skriver dette driver et lite enkelmannsforetak startet i 2001, i over 40 år har jeg fra tid til annen laget noen kolber til rilfe og hagle, for meg selv og noen få til andre . Nettskjæring har jeg også drevet med, og sitter nå på nettskjæringsjern fra 16 linjer til 22 linjer pr. tomme. Tror ikke at jeg er så aller værst til å renovere gammel nettskjæring, men det er sikkert de som er enda flinkere. Gikk over en temmelig dyr svenks hagle sist år, har i tillegg brukt stokkolje fra en kar i Porsgrunn/Skiens området ( søk på Facebook etter våpenpleie ) som har en utmerket stokkolje. Skal legge ut en profil på Facebook så kan du se på litt av hvert som jeg har produsert. Har en del års utdannelse hvor estetikk er en viktig del. Du må gjerne sende meg en mailadresse, så skal jeg sende deg noen bilder av det jeg har gjort. Mvh Thomas

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...