Jump to content

SIG Sauer Tråden

MetalMorty
 Share

Recommended Posts

• 1 month later...

Hei,

Jeg er i gang med min første 9mm og ønsker gjerne noen tilbakemelding vedr mitt første kjøp.

I utgangspunktet har jeg bestilt en Kimber ICE i 2020, men av ulike grunner er leveransen trolig ikke før 2022.

Dermed denne gruppen.

Jeg har skutt endel med Tanfoglio, Kimber og CZ, men ikke skutt med Sig Sauer.

Jeg kikker nå på en Sig Sauer P226 X-Five Allround 9mm SA/DA - rett og slett fordi jeg syntes den ser bra ut.

Noen kommentarer, tips og annet vedrørende dette?

On 4/30/2021 at 6:09 PM, Andreaseid said:

Hei,

Jeg er i gang med min første 9mm og ønsker gjerne noen tilbakemelding vedr mitt første kjøp.

I utgangspunktet har jeg bestilt en Kimber ICE i 2020, men av ulike grunner er leveransen trolig ikke før 2022.

Dermed denne gruppen.

Jeg har skutt endel med Tanfoglio, Kimber og CZ, men ikke skutt med Sig Sauer.

Jeg kikker nå på en Sig Sauer P226 X-Five Allround 9mm SA/DA - rett og slett fordi jeg syntes den ser bra ut.

Noen kommentarer, tips og annet vedrørende dette?

Du vil nok bare få typiske svar hvor folk gjerne forsvarer sine egne valg av våpen. Jeg har en X-Six Supermatch og er forsåvidt veldig fornøyd med den. 6" løp fordi jeg kan bruke den til flere ting, den er litt tyngre i fronten og gir dermed mindre rekyl enn 5". Det sagt går jeg i tanker om å skaffe en CZ TS2 og preppe den på ymse måter. Lavere siktelinje gir enda mindre rekyl selv om det er en 5", haugevis med deler og muligheter til preparering. Jeg må i hvert fall skaffe noen fetere skjefter på den for jeg synes skjeftet er for tynt.
Jeg ville ikke satse på en Allround SA/DA, uten ville heller spandere mer penger på en bedre utstyrt utgave, siden det alltid er tåpelig dyrt, særlig for SIG Sauer, å preppe dem med ting etterpå, som f.eks. rett avtrekker, noe jeg absolutt foretrekker. Så ville jeg skaffe en ren SA-utgave. Bruker ikke DA før jeg eventuelt begynner med dynamisk, men da kan jeg eventuelt kjøpe et våpen til.
Grunnregel, imidlertid: du må kjenne på denne X-Five, om det fortsatt er 5" du har lyst på, og skyte med den. Kjøp aldri et våpen på grunn av hvordan det ser ut. Passer den ikke hånden din eller føles den ikke riktig å skyte med med siktelinje og rekyl har du kastet bort mye penger og tid.
Synes jeg.