Jump to content

Svalbard uke 28 trenger tips


tiur666

Recommended Posts

Hjelp

 

Madamen og jeg har nettopp bestemt oss for og legge ei ferieuke til Svalbard. Det er snakk om uke 28.

Kom gjerne med forslag til ting og gjøre på Svalbard i denne perioden :D

Vi reiser opp med min svoger som til daglig er geolog hos polarinstituttet og har vært mye på Svalbard.

Men jeg tenkte at det var vært og høre med dere her inne om dere hadde noen forslag til ting man bør ha med seg i løpet av uka.

 

Antar man kan låne rifle til isbjørnbeskyttelse der oppe :?:

Har flere rifler registrert på meg og storviltprøve er i boks lenge før ferien, dette gjelder også frua. Kan man farte rundt som man vil om man har med seg rifle i tilfelle bjørn.

 

Bør kanskje legge til at lommeboka ikke er bunnløs ,og at vi er i midten av tretti åra med lang fartstid fra lange turer i skauen eller på fjellet.

 

Takker for alle tips :D

Link to comment
Share on other sites

Sjekk aktivitetsoversikten på Spitsbergen Travel.

 

Jeg har vært der et par ganger før, og planlegger nå en ny tur i juni. Da er vintersesongen over, og med det også tida for skuterturer, isgrottevandringer, det meste av hundekjøring osv, men det er jo ei liste med sommeraktiviteter også: Diverse båtturer, fotturer, fossiljakt osv. Fortsatt mulig med hundekjøring på Fox-breen.

 

Mitt beste tips er å sjekke priser og slikt på forhånd, og være forberedt på prisnivået. Mye er rett ut sagt steindyrt, og jeg tror det må ligge til grunn en slags psykologisk kalkyle, hvor man balanserer rundt punktet "Det svir å betale for det i dag, men det er verdt det i morgen". Min erfaring er at dette stemmer bra: Jeg angrer ikke på ei eneste krone av de jeg har lagt igjen på 78 grader nord :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg og fruen hadde i alle fall noen fine dager på Isfjord radio(hotell). En fascinerende plass hvis man liker ro og øde landskap. Derfra kjørte vi bla til kapp Martin og Barentsburg, på turen dit var vi innom noen gamle fangsthytter eller det som var igjen av de. Vi fikk sett isbjørn to ganger under denne turen. Skal sies at vi var særdeles heldig med været disse dagene, stort sett sol og blå himmel. Denne turen var i februar/mars for noen år siden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...