Jump to content

Frontier 125gr ladedata til 357mag


magnumforce

Recommended Posts

Er det noen som har en start ladning til Frontier kula 125gr FP i 357 magnum.

Ser den står i vihtavuori sine ladedata på 38 spes, men ikke i 357 mag.

Den kula som står på 357 mag ladedata på 125gr Hornady FP/XTP, kan den sammenlignes med data til den kula jeg har.

Våpenet er GP100 6".

Link to comment
Share on other sites

Har brukt akkurat den kula(dog, gammel LOT) da jeg testskøyt en sliten GP100, med en solid dose N-110, i Remington 357-hylser. Brukte VV's data for XTP, uten at det oppstod noen synlige problemer. En av de mer presise kombinasjonene av revolver/ladning jeg har prøvd.

 

MEN- om den gir overtrykk kan jeg ikke svare på- det oppstod som sagt ingen problemer, men det er ingen garanti for noe som helst.(Selv om GP-100'en tåler mer enn mange andre revolvere)

Link to comment
Share on other sites

Prøvde denne ladningen på banen i dag.

col: 40mm

Magtech 357 hylse

Frontier 125gr FP

VV 320 6,8gr

CCI sp primer

 

Fikk ikke tennhettene helt inn, det var ikke synlig men på et flatt underlag vinglet den litt. Virket som det gikk greit i tønna. Syns den sotet litt. Var markant mindre rekyl en fabrikk ammo, så jeg får bevege meg litt lenge opp med kruttet. Vet ikke helt hvordan krympen skal være på disse kulene. Er det noen som har noen forslag der? Krympet bare lett inntil kula. Ladet ikke så mange at jeg fikk sjekket presisjonen noe serlig. Men jeg traff da svarten på 15m :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hei magnumforce

Du har ikke skrevet noe om hva du har tenkt å bruke denne ladningen til, men hvis den er tenkt for konkurransebruk innen NSF så er den ikke lovlig da det er et krav til kulevekt over 140 grain. Du kan selvfølgelig trene med denne ammunisjonen, men den er ikke lovlig i magnum1. Bare så du ikke bruker tid unødvendig hvis den var tenkt til magnum1

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Har brukt akkurat den kula(dog, gammel LOT) da jeg testskøyt en sliten GP100, med en solid dose N-110, i Remington 357-hylser. Brukte VV's data for XTP, uten at det oppstod noen synlige problemer. En av de mer presise kombinasjonene av revolver/ladning jeg har prøvd.

 

MEN- om den gir overtrykk kan jeg ikke svare på- det oppstod som sagt ingen problemer, men det er ingen garanti for noe som helst.(Selv om GP-100'en tåler mer enn mange andre revolvere)

 

Gjorde likedant jeg med H&Ns 125grn HPHS. Ville ha hastighet på kula, har brukt 17,2grn N110 COL på ca 41mm hvis jeg husker riktig. Følgte VVs tabell. Med XTP regner de med en hastighet på ca 1600fps.

Har ikke fått kronografert enda, men det gir smell og flamme:)

Ja, denne ladningen er kun for gøy og showfaktor :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...