Jump to content

Maknetic


cita

Recommended Posts

Er det noen som har erfaring med denne montasjen???

Ut i fra bilde jeg har sett ser det ut som den bygger lite,men om den er skuddfast og får samme treffpunkt

er veldig innteresant og andre montsjer som er lette å ta av og på og uten treffpunktforandring er også innteresant(doctorsight)

Bruker mak montasje med hendel på siden nå,men syntes den har lite annlegsflate og bygger litt mye.

Har også era sving på jernet.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 years later...

Har den på kombi A.Zoli Bavaria 95 ( 6,5x57R ).

Har prøvd flere montasjer, men alle andre var for høye.

Maknetic er lav nok slik at stokk passer uten noen modifikasjoner eller justeringer.

Den jeg har, er versjon 11mm og sitter direkte på skine. Selv om skinen er av type svalehale .

Det er ikke bare magnet som holder montasjen på plass, men også lås.

Montasjen koster litt, like mye som Docter Sight. Kjøpt hos Magne Landrø.

 

På 100m var spredning sirka 3 cm.

Jeg var egentlig overrasket. Slik spredning får jeg med kikkertsikte 6X.

 

Hvis du ønsker deg Docter Sight på hagle, så har ikke du noe annet valg enn Maknetic.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 4 years later...

Henter denne opp igjen. Noen med brukererfaringer med MAKnetic montasje på drilling? Jeg vurderer en slik på en Merkel 96k drilling. 11-12 mm bred skinne, 5,5mm dyp. Funker dette? Skuddfast? Detter ikke av i skauen?

Jeg har forsøkt denne på en gammel drilling jeg hadde uten suksess. Der var skinna kon, og for lav. 

Link to comment
Share on other sites

Min erfaring med MAKnetic står litt lengre opp, så den skal jeg ikke gjenta. Dersom det er ventilert skinne på drillingen (det er det vel neppe på de, men) så har Burris et feste som er veldig lavt og sitter godt. Står ikke på nettsiden/i katalogen hos Schou, men den finnes på lageret. Leveres i to ulike bredder. Har en del justeringsmulighet i forhold til bredde.

 

montasje.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...