Jump to content

Lokkejakt på sjakal - erfaringer?


Noik

Recommended Posts

Hei!

 

Om noen små uker settes kursen mot Botswana, og jeg lurer i den forbindelse på om noen her inne har erfaring med lokkejakt på sjakal?

 

Fungerer vanlige revelokker som brukes her hjemme ( hareskrik som crit`r call og red river bandit, musepip el.l.)?

 

Alle tips til vellykket sjakal-jakt tas imot med stor takk!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hei!

 

Kom hjem for to dager siden, jakta i Marakalalo (?), Tuli, nær grenseovergangen ved Stockport.

 

Jakta bushbuck langs Limpopo, impala, blue wildebeest, vortesvin og stenbok. Kun kameraten som skjøt bushbuck, ellers fikk jeg det andre som var på "lista". Fikk ikke prioritert sjakal, prøvde meg bare en bitte liten økt ved et vannhull med Crit R Call`en uten resultat.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 months later...

Ser at jegeren er tilbake nå. Vi kom hjem fra Namibia for to uker siden. Jeg hadde med T3 i 22-250 som lett rifle. Etter en uke hadde jeg knertet 11 sjakaler mens vi jaktet andre ting. Vi prøvde to kvelder på åte og lokk, 1. natt fikk vi inn opp mot 10 stk men kun en på greit hold i månelyset. 2. kveld fikk vi bare inn en Hartebeest(som vi ikke skjøt).

Lokken til PHen har lyd fra Coyote av alle ting. Den funket bra ene kvelden.

Vi jaktet på en 120000+60000 mål kvegfarm med bushlandskap et stykke øst for Windhoek. Senere flyttet vi ut i ørken og fjellandskap i vest, 180000 mål, mellom Windhoek og Swarkopmunde og der skjøt jeg 3 hyrax mens vi hadde piknikk med familien etter endt plainsgame jakt.

Neste gang tar vi ikke med lett rifle, vi får låne rifle i 22-250 med lyddemper og får ammunisjon av outfitter, da de syntes det er fint å regulere sjakalbestanden noe.

Sum; 10 avskytningsdyr(5 Oryx, 2 Black Wild. og 3vortesvin),trofe; Red Hartebeest, Waterbuck, Springbuck og Mountain Zebra + sjakal m.m.

Namibia er topp, har jaktet 3x i SA, aldri mer. Neste gang blir det Namibia med villmarksleir i ørkenen og Kudujakt. Må få en større en den jeg allerede har, og kanskje en Eland og Burchells Zebra..... Kona skjøt en større Springbock enn mine to fra SA....

Begge områdene vi jaktet er eid av samme familie og de har en fast PH og et par til som freelancer når det trengs.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...