Jump to content

Noen med erfaring fra Stone Glacier sekkene?


Kiwi

Recommended Posts

Noen med erfaring fra Stone Glacier sekkene?

 

Vurderer en slik en, men er litt skeptisk siden den er helt rett mot ryggen. De fleste andre sekker tar hensyn til sviaen i ryggsøylen.

 

Dersom det finnes en slik sekk på østlandet, så hadde jeg satt stor pris på å få tittet litt på den.

Link to comment
Share on other sites

Superfornøyd med min Solo (gen1).

Bedre å bære 20kg i enn recon pack.

40kg+ går fint ( og kan vel ikke kalles behagelig i noen sekk?).

Har to kompiser som også har, og også er fornøyd.

 

Ikke minst er det en genial sekk å pakke i. Både i sekken og load shelf.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Solo er jo en mye mindre sekk enn recon og powerframe. Er egentlig ikke sammenlignbart, for hvis du skulle pakket alt du får plass til i en solo i en recon ville den ikke vært halvfull engang.

Jeg syns det er lettere å pakke oversiktlig, kompakt og med balansen riktig i Solo.

 

Måten man pakker kjøtt i "lastehylla" er jo også forskjellig.

 

SG Sky 7400 er vel nærmere recon og powerframe med sine ~122L, men fortsatt lettere med 1.9kg.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Du får jo med deg både sovepose og telt i en SG sekk for samme vekta som Powerframe og Recon-pack. Liggeunderlag har jeg uansett med på reinsjakt. Aksjonsradiusen blir veldig god!

 

Når det gjelder bærekonfort skal visst SG sekkene være behagelige nok for de lastvektene som er aktuelle å bære med seg..

 

Jeg lander på Sky 7400. De kan fint komprimeres ned!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Fekk prøvebære ein SG-sekk eit par kilometer under fjorårets reinsjakt, etter endt dyrefelling. Det er utan samanlikning det beste bæresystemet eg har hatt på ryggen nokosinne, og eg har no eigd og prøvd nokre sekkar etterkvart. SG er alt Powerframe ikkje er, for å seie det enkelt: Lett, fleksibelt, ikkje for vid og brei og dermed slumsete - og dei har brukt materialar i bæresystemet inn mot ryggen som faktisk har litt friksjon og som gjer til at sekken "sit" betre. Må prøvast.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...