Jump to content

Small pistol vs magnum hetter


Tom K

Recommended Posts

Lura på det samme selv.

Tenkte å prøve med Murom hetter SP istedet for fed mag. primer.

I denne oppskriften i 357 mag. :

8,4 grains HS6

158 grs. Lee RF 358

Murom SP istedet for mag. primer.

 

Ladningen funker utmerket med fed. mag . primer. i en Blackhawk 6,5 " (ikke trimmet på noe vis)

Har desverre ikke fått chronografert , men god presisjon ( bedre enn jeg får med fab.amo)

 

Håper noen svare før ikveld, spesielt hvis det ikke er å annbefale :lol:

Link to comment
Share on other sites

Chronograferte du disse ? leste på et amerikansk S&W forum at det faktisk kunne skille flere hundre fot i hastighet

 

Selvfølgelig gjorde jeg det, hvordan skulle ellers kunne si at jeg ikke merket noen forskjell. Har sett på notatene mine. Med wspm 1100 fot/s og med Federal sp 1080 fot/s, dette er snitt for 10 skudd av hver. De Winchester hettene ble kjøpt i 1996, vet ikke hvor mye det har å si.

Link to comment
Share on other sites

Har nettopp prøvd å lade med Murom SP. primere :(

Funka ikke i S&B 357 hysler, ca 1 mm. for store.

Ble for store, satte seg ikke i hylsa, så de stakk litt ut uansett hvor mye jeg prøvde å få de på plass.

Gald jeg har bestilt Win. mag primere fra hjemmelading.no :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Magnum hetter vil vi ikke ha noen nytte av til våre håndvåpen, men kan fordelaktig brukes til utvalgte riflepatroner. Brukes sammen med store mengder saktebrennende krutt der magnumhetter har en lengre brenntid og øker trykker og varmen i hylsa noe før antenning av kruttet og da til hjelp til effektivt forbrenning.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...