Jump to content

Waffenexport24.de


Dasl

Recommended Posts

Har noen der ute brukt waffenexport24.de ved kjøp av Drilling eller andre våpen fra Tyskland?

De påstår på sine hjemmesider at de kan ta hånd om alle papirer, stemmer dette? Og hva er deres erfaring ved kjøp av private eller tyske våpenhandlere. På vdb ser jeg at waffen-beer har stort utvalg. Erfaringer?

Drømmen er tysk Drilling med kaliber for storvilt uten greenersikring men med tysk/østerriksk kikkert

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

Brukte de på forrige drillingkjøp fra Tyskland. Børsa kom til landet, men det var ikke smertefritt. De bruker lang tid på å svare på henvendelser, både via mail og tlf. Ofte ei uke eller mer. Dette er ikke gøy, når våpenet er verdt ganske så mye og ingen vet helt hvor forsendelsen befinner seg.

 

Vil tro at det finnes langt mer seriøse speditører.

 

slb

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

jeg brukte to dager i mars på reise i området rundt munchen å se på brukte drillinger. fantastisk :D det kan anbefales. alle jeg traff var børsemakere og hadde gjort sitt "meisterstück".

Det gikk helt greit med "teknisk" tysk, engelsk og fingerspråk. hos Waffen-beer fant jeg Fräulein trumpf von krieghoff. Etter en måned hjemme med finregning bestillte jeg og søkte politiet. Heldal på våpenkontoret i kristiansand var bare kjempevelvillig. Men man må være tålmodig. Våpenkontoret brukte 8 uker på behandling og waffen-beer brukte tre og en halv måned på å ordne alle papirer.

neste gang? vil jeg heller hente den selv for handlingfirmaet skulle ha 4000,- for handling og tollutlegg++++.

får ikke til å legge ved bilde :( . men det er en trumpf i 2x16, 7x57R, 22hornet innstikk med en zeiss 2,5-10x48 i SEM.

er der noen som trenger ett innstikk i 22 Hornet så kom med ett tilbud. For primært skal det brukes til rådyr, hjort og evt. tilfeldig fugl.

med dagens Euro må europrisen hos forhandler ganges med 11,5 for å inkludere moms og spedisjon.

De fleste hos Waffen-beer kan noe engelsk men jeg hadde kontakt med en Franz Henninghaus som snakka like bra engelsk som meg selv.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk en drilling send hjem fra Tyskland via Krico. Ikke det billigste alternativet, men veldig proffe både på kommunikasjon og selve forsendelsen. Drillingen ble levert på døren og regning for moms kom noen dager etter. Slipper dermed å hente den på terminal og at den blir liggende på tollkontrollen i uker. Anbefales på det varmeste og jeg er ikke i tvil hvem jeg velger neste gang jeg skal ha våpen fra Tyskland.

Link to comment
Share on other sites

Rett over 400 euro. Da er alle avgifter, forsikring osv inkludert. Det er kommet en ny avgift på 66 euro for tysk tollbehandling med røntgen.

Prisen vil kunne variere noe etter vekt o.l. Det er også rimeligere å sende flere våpen samlet. Det er gratis å lagre våpen hos Krico i 3 mnd, så en kan kjøpe fra flere også sende alt samlet fra Krico. Har ingen forbindelse med Krico, er bare en fornøyd kunde.

Jeg hadde kontakt med Arndt Kriegeskorte.

Link to comment
Share on other sites

Om man reiser til Tyskland selv, finner et våpen man vil ha, hva forhindrer en med å ta dette med seg hjem om man har alle papirer klare ? export tillatelse fra Tyskland ? fradrag for tysk mva og tillegg for Norsk mva kommer jo, men dette er relativt enkelt på andre varer her jeg erfart.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...