Jump to content

9mm SWC

rolfmm

Recommended Posts

som fulmen sier, lee anbefaler sin 105grs kule i 9mm.¨

kan godt hende du får vanlige 105grs 357/358 SWCer for 38 til å funke, om pistolen din vil mate denslags fra magasinet. min vil ikke.

hvis du ringer Clarry Haglund og spør pent, kan jeg nesten garantere at han sizer noen 105grs SWCer ned til 355 eller 356 for deg.

Jeg kan selv size dem ned til .356, men lurte heller på hvorfor så få bruker SWC i 9mm. Dog må jeg opp i 352 m/s (1155 ft/s) for att den skal være godkjent for A-våpen (militær) her i Sverige. Jeg skal skaffe noen fra Kulegrossisten og prøve litt.

Har også 150 gr SWC (som jeg bruker i revolveren) som jeg har lyst å size ned og prøve i 9mm. Mest for moro skyld. Tror ikke jeg klarer å stabilisere en så tung kule innenfor en forsvarlig ladning. Må opp i 295 m/s...... :shock:

Jeg kan selv size dem ned til .356, men lurte heller på hvorfor så få bruker SWC i 9mm. Dog må jeg opp i 352 m/s (1155 ft/s) for att den skal være godkjent for A-våpen (militær) her i Sverige. Jeg skal skaffe noen fra Kulegrossisten og prøve litt.

Har også 150 gr SWC (som jeg bruker i revolveren) som jeg har lyst å size ned og prøve i 9mm. Mest for moro skyld. Tror ikke jeg klarer å stabilisere en så tung kule innenfor en forsvarlig ladning. Må opp i 295 m/s...... :shock:

fiocchi selger fabrikk 158grs subsonic 9x19.

jeg har ladet 158grs berrys for bruk i lyddemper med godt resultat.

hassel her på forumet drev med noe lignende i en cz med relativt rom pipe, for minor IPSC- altså 125 i faktor.

han brukte 330 eller 340, i gfl hylser. vi målte trykkringer, og fant at han sannsynligvis lå under fabrikktrykk.

men dette skal man være forsiktig og gå sakte frem i prosessen, 9mm er en krampaktig patron trykkmessig, og 158grs kuler gjør den enda mer ustabil.

1: Hvilken diameter var kulene? Underdimensjonerte blykuler er nesten alltid et h*lvete, jeg bruker 0,358" i min CZ.

2. Hvordan ble de smurt? Jeg bruker kjøpekuler som jeg ettersmører med Lee Liquid Alox, da kan jeg skyte ut gammel blying.

Har prøvd litt forskjellige diametre, 356,357 og358, med stort sett samme resultat :(

Hadde tenkt å bruke kule / ladn til grovprogrammene på 25-banen.

Kulene var selvstøpte, med 50/50, hjulvekter - linotyper.

Fettet i rilla, med dertil egnet fett fra LEE, Lymann eller annetanerkjent merke og selfølgelig rullet i flytende Lee fett. ( som oftest eliminerer det meste av blying )