rolfmm Posted October 10, 2008 Share Posted October 10, 2008 Er det noen som har erfaring med SWC i 9mm? Dette er vel ganske vanlig i 45 ACP? Ser att det finns ladedada for 124 gr LSWC i Vihtavuoris ladetabell........ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fulmen Posted October 10, 2008 Share Posted October 10, 2008 105Lee, 28mm lengde, 4,6grs N340. Ca 1050ft/s, lite rekyl, god presisjon og dønn runde hull i skiva. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evert Posted October 10, 2008 Share Posted October 10, 2008 som fulmen sier, lee anbefaler sin 105grs kule i 9mm.¨ kan godt hende du får vanlige 105grs 357/358 SWCer for 38 til å funke, om pistolen din vil mate denslags fra magasinet. min vil ikke. hvis du ringer Clarry Haglund og spør pent, kan jeg nesten garantere at han sizer noen 105grs SWCer ned til 355 eller 356 for deg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rolfmm Posted October 11, 2008 Author Share Posted October 11, 2008 Jeg kan selv size dem ned til .356, men lurte heller på hvorfor så få bruker SWC i 9mm. Dog må jeg opp i 352 m/s (1155 ft/s) for att den skal være godkjent for A-våpen (militær) her i Sverige. Jeg skal skaffe noen fra Kulegrossisten og prøve litt. Har også 150 gr SWC (som jeg bruker i revolveren) som jeg har lyst å size ned og prøve i 9mm. Mest for moro skyld. Tror ikke jeg klarer å stabilisere en så tung kule innenfor en forsvarlig ladning. Må opp i 295 m/s...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
triggerhappy Posted October 13, 2008 Share Posted October 13, 2008 105Lee, 28mm lengde, 4,6grs N340. Ca 1050ft/s, lite rekyl, god presisjon og dønn runde hull i skiva. For meg blyet tilsvarende kule og ladn noe inn i helv....e Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fulmen Posted October 13, 2008 Share Posted October 13, 2008 1: Hvilken diameter var kulene? Underdimensjonerte blykuler er nesten alltid et h*lvete, jeg bruker 0,358" i min CZ. 2. Hvordan ble de smurt? Jeg bruker kjøpekuler som jeg ettersmører med Lee Liquid Alox, da kan jeg skyte ut gammel blying. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
evert Posted October 13, 2008 Share Posted October 13, 2008 Jeg kan selv size dem ned til .356, men lurte heller på hvorfor så få bruker SWC i 9mm. Dog må jeg opp i 352 m/s (1155 ft/s) for att den skal være godkjent for A-våpen (militær) her i Sverige. Jeg skal skaffe noen fra Kulegrossisten og prøve litt. Har også 150 gr SWC (som jeg bruker i revolveren) som jeg har lyst å size ned og prøve i 9mm. Mest for moro skyld. Tror ikke jeg klarer å stabilisere en så tung kule innenfor en forsvarlig ladning. Må opp i 295 m/s...... fiocchi selger fabrikk 158grs subsonic 9x19. jeg har ladet 158grs berrys for bruk i lyddemper med godt resultat. hassel her på forumet drev med noe lignende i en cz med relativt rom pipe, for minor IPSC- altså 125 i faktor. han brukte 330 eller 340, i gfl hylser. vi målte trykkringer, og fant at han sannsynligvis lå under fabrikktrykk. men dette skal man være forsiktig og gå sakte frem i prosessen, 9mm er en krampaktig patron trykkmessig, og 158grs kuler gjør den enda mer ustabil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
triggerhappy Posted October 20, 2008 Share Posted October 20, 2008 1: Hvilken diameter var kulene? Underdimensjonerte blykuler er nesten alltid et h*lvete, jeg bruker 0,358" i min CZ.2. Hvordan ble de smurt? Jeg bruker kjøpekuler som jeg ettersmører med Lee Liquid Alox, da kan jeg skyte ut gammel blying. Har prøvd litt forskjellige diametre, 356,357 og358, med stort sett samme resultat Hadde tenkt å bruke kule / ladn til grovprogrammene på 25-banen. Kulene var selvstøpte, med 50/50, hjulvekter - linotyper. Fettet i rilla, med dertil egnet fett fra LEE, Lymann eller annetanerkjent merke og selfølgelig rullet i flytende Lee fett. ( som oftest eliminerer det meste av blying ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts