Jump to content

Lukten av ammunisjon og bombehunder


Bare Stian

Recommended Posts

Siden jeg ikke har bil og det å ha en kasse med 1000 skudd under armen på bussen både er tungt og tvilsomt, så har jeg i det siste brukt en vanlig trillebag når jeg har fraktet ammunisjon mellom våpenforretning og hjem. Nå har det seg slik at jeg har bruk for den samme trillebagen som innsjekket bagasje til en flyreise. Er det noen som vet om det blir hengende igjen noen lukt av ammo i trillebagen som flyplassenes bombehunder kan reagere på? Dersom dette er noe hundene kan reagere på, finnes det noen gode kjerringråd for å fjerne lukta? Vil helst slippe å måtte møte opp på "bakrommet" for å identifisere bagasjen min og forklare meg til en politibetjent med dårlige engelskkunnskaper :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Gjør det enklere...kjøp en annen som du bruker på reise.

 

Jeg har en annen bag som jeg vanligvis bruker på reise, men den er så alt for stor til behovet mitt for reisen jeg skal på nå. Men men, kanskje bedre å være trygg med en alt for stor trillebag enn å risikere å miste flyet fordi den overnervøse politibetjenten vil sjekke alt som sjekkes kan før jeg får bevege meg videre :problem:

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som vet om det blir hengende igjen noen lukt av ammo i trillebage

Det aner jeg ikke, men det er ikke noe problem å reise med ammunisjon i innsjekket bagasje, så at det skal by på problemer å reise med en bag som det har vært ammunisjon i tror jeg ikke noe på.

Jeg reiser en hel del mer enn gjennomsnittsbefolkningen, i jobbsammenheng, og jeg eier ikke en bag eller sekk som det ikke regelmessig er ammunisjon i.

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

Nei, dette er OT fordi det ikke handler om lukt. Mitt poeng er at 'kanerne er paranoide, og dersom de finner en mulig grunn til å holde deg tilbake og undersøke mer så gjør de det. I mitt tilfelle ble representanten for flyselskapet fly forbanna og skjelte tollerne ut fordi de vile holde meg tilbake på grunn av litt plast og messing, og siden dette var i en liten by (og de antakelig kjenner hverandre og går i samme kirke og sånt) lot de meg dra. Med en skarp advarsel.

Jeg hadde aldri tenkt på den problemstillingen trådstarter skisserer. Men, det er ikke sunn fornuft som regjerer, så hvorfor ta sjansen?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...