Jump to content

Viltkamera


Pasta

Recommended Posts

Hei!

 

Låner et kamera av merket Keepguard, men når det tar bilder lyser det litt rødt i front av diodene. Er dette noe som skremmer reven? Spør fordi revene jeg har fått bilde av kun har vert på åta noen sekunder før dem har forsvunnet:/

 

Kan godt være dette er besvart før. Men, er lat å gidder ikke lese 1100 innlegg for å finne ut :lol:

 

Mvh. Prebs

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 1.1k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ikke godt å si, de revene jeg har hatt på vkene har hvert kjapt av gårde uansett om det er natt eller dag.

Dyrene både hører og ser når de aktiviseres for bilder eller video.

Noen stikker raskt, mens andre er nyskjerrig og kan stå i flere minuter å kikke på det.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Kjøpte et viltkamera på XXL som gir meg litt hodebry.

 

Første gang jeg hentet ut minnebrikken etter kun 2 dager så alt fint ut. Noen få bilder av rådyr merket fint med dato og tidspunkt.

 

Neste gang jeg byttet kort etter ca 1 uke så inneholdt kortet bare hundrevis av bilder av naturen uten tilsynelatende noe i bildene som har trigget de. Alle var også merket med samme dato og tidspunkt selv om jeg kan se av lyset at de ikke er tatt samtidig.

 

I går hentet jeg kort igjen etter ca 2 uker siden sist. De 11 første bildene innehold bilder av elg, og så var resten av kortet fylt av bilder av naturen og igjen så var alle (også elgbildene) merket med samme dato og tidspunkt. Og igjen ser jeg fra lys og skygge at de ikke er tatt samtidig.

 

Noen som har noen teori?

 

Jeg har begynt å lure på om det er skygge og vind som trigger bildene.

Link to comment
Share on other sites

Stemmer nok det.

Opplever dette med lysspill til tider når jeg prøver nye steder. Kjipt med 3000+ bilder av Tom skog og tomt batteri etter et par dager.

 

Du bør også fjerne alt av kvister, busker o.l som kan bevege på seg i vind. Innenfor sektoren det skal ta bilder.

Link to comment
Share on other sites

Du bør også fjerne alt av kvister, busker o.l som kan bevege på seg i vind. Innenfor sektoren det skal ta bilder.

 

Like viktig at en henger kameraet på noe som ikke svinger i vinden, skal mye mindre bevegelse til i treet kameraet henger på, enn bevegelse i trær og busker foran. En millimeter bevegelse av sensoren gir ganske mange cm bevegelse av ting i synsfeltet til sensoren...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...