Jump to content

Kommer reven tilbake ved et bomskudd på åte?


gromtamma

Recommended Posts

Dyr er individer. Ingen fasit på dette. Kommer ann på hvor sulten den er, hvor nærme kula passerte, og sikkert mange mange fler faktorer. Jeg bommet også i starten av januar, den kom tilbake natten etter. Istedet for den faste turen kl 22, kom den kl 05. Kan dog ikke sikkert si det var den samme men jeg synes den var veldig lik. Tok meg bedre tid og tenkte avtrekk den andre gangen.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

ok, det kom først 1 rev som jeg ikke fikk skutt på siden den gikk mot et hus og kunne ikke skyte på den, så kom det en til rett etter på som gikk på åte, det var den jeg prøvde på men ble bom, vil den andre reven som dreiv 250m unna bry seg veldig mye om skuddet. :?:

 

Ett spørsmål til, hvis det er 2 rever som holder til i et område er det ofte flere da som kjemper om territorium? eller er det en hann rev og ei tispe som har ett territorium :o:?:

Link to comment
Share on other sites

Takker for alle svar :D var oppå åteplassen idag! Gikk litt rundt å ingen nye spor rundt, ved åta eller på det jorde åta ligger på! Men var ferske revespor i skiløypa 70m unna åte på et anna jorde! Så ut som den hadde luska langs skogkant ved åta! Tok å kasta litt hundepelets rundt omkring inn mot jorde der åta ligger! Sattser på att det gjør susen :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ligger en halv sau og en halv kalv under snøen som ikke er rørt, har også lunger av elg som jeg la ut for 3 uker siden tok å hakka opp mange små biter av lunger å kasta rundt, det falt veldig i smak å reven gikk å gravde å plukka opp biter over alt. sauen og kalven har ligget der siden i jula, men reven har ikke rørt det. :forvirra:

Link to comment
Share on other sites

Godt du skrev det selv :-)

 

Jeg har både erfart og lest at sau ikke er så bra, vet ikke hvorfor, men slik er det! Beste åte som finnes er gris! Slakteavfall fra hjortevilt går også ned på høykant, høns også, for ikke og komme uten fisk!

 

Kanskje du kunne flytte åtet ditt litt?

 

En plass jeg jakter rev, lå en sau hele høsten, eneste som var bortpå var kråkene og skjærene. 35 meter i fra, hadde jeg slakteavfall fra hjort og fisk, samt hundefór, men null interesse for sauen. Et annet sted to mil derfra, fikk jeg en reveunge på viltkameraet som var bortpå en sau, men veldig lite. Men få tak i gris om du kan, det er saker! :-)

Link to comment
Share on other sites

har prata med en slakter og skulle få avskjær/bein med kjøtt på av han, han skulle bare samle opp litt først. det kan jo være fint å kaste litt rundt omkring. er noen som driver med gris rundt her, så skal høre med noen av de om dem har noe ;) noen som bruker mat avfall for å trekke til seg ekstra med kråker og den slags ?

Link to comment
Share on other sites

Det hørtes meget oppegående ut! Hyggelig når man har litt komfort når man skal jakte, forventinger, spenning og kos hører med!

 

Jeg har to selv byggede jaktboder, de er vel 180cm bredde og 220cm i lengde. To vinduer i front og to mindre på sidene, full isolert i vegg, gulv og tak, det er ståhøyde, så der har jeg det veldig godt! Alltid koselig og sitte på post i en av dem! :-)

En er med led montert på taket, jeg bruker skumringsrele, på den andre er det ikle montert noe lys, men tenker og gjøre det. Avstandene er vel ca 60-100 meter til åte alt etter som på den ene, og kanskje rundt 45-60 meter på den andre. Skitt jakt :-)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...