Jump to content

Beste 9mm / .45 til presisjonsskyting?


PelleP

Hva foretrekker du av GT9 og X-Six?  

133 members have voted

  1. 1. Hva foretrekker du av GT9 og X-Six?

    • GT9
      24
    • X-Six
      48
    • Noe annet..
      61


Recommended Posts

Et fair poeng, jeg har ikke tenkt på omskyting. Der kan selvsagt tiden bli under 6 sekunder. Føler uansett at kjernelinje er overvurdert. Jeg anser at siktene kommer raskt tilbake på samme plass som det viktigste, og hvis de gjør det er jeg ikke så bekymret over hvor høyt munningen vipper i mellomtiden.

 

20 cm blink, 2 skudd, 25 meter, 45 grader, 3 sekunder? Challenge accepted!

 

Og uansett om jeg klarer det eller ikke så mistenker jeg at du hadde klart det med Sig også Bromark. :winke1:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 209
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Et fair poeng, jeg har ikke tenkt på omskyting. Der kan selvsagt tiden bli under 6 sekunder.

Nei, tiden blir aldri under 6 sekunder på felt. Vi har alltid en standplass med 6 sekunders skytetid på våre revolver- og militærfeltstevner, og flere på 8 sekunder. Ingen som klager, de bare smiler og skyter!

Link to comment
Share on other sites

Var ikke poenget til Bromark at det var nede i 3 sekunder på omskyting i Militærfelt NM i fjor? Eller har jeg misforstått? Jeg var på stevnet, men ble ikke for å sende omskytingen (var for vaaarmt!).

 

Jeg vet selvsagt at skytetidene på vanlige standplasser aldri går under 6 sekunder på approberte stevner, det var jo poenget mitt til å begynne med, at det aldri er veldig kort tid. Så kom Bromark med den omskytinga på 3 sekunder. Jeg vet ikke fasiten, kan ikke dere to bli enige og så gi meg svaret? :D

Link to comment
Share on other sites

Det var PelleP som spurte om pistoler til felt, og da særlig Sig og Pardini. I den forbindelse kom selvsagt temaet lav vs. høy kjernelinje opp, siden det er en av de større forskjellene på de to aktuelle pistolene. Siden trådstarter da spurte om Pardini var bedre å skyte raskt med innbiller jeg meg at han setter pris på litt diskusjon rundt dette. Det vi prater om nå, altså skytetider, kan ikke sies å være en avsporing, da det absolutt et relevant i forhold til det å skyte fort med de aktuelle pistolene.

 

Hadde du vært trådstarter hadde jeg selvsagt akseptert innvendinger mot dette med en eneste gang, men det er du altså ikke. Hvis PelleP synes dette er uinteressant og/eller en avsporing så skal jeg selvsagt holde kjeft.

 

Ikke for å være en gledesdreper, men hva har du bidratt med i denne tråden West? :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke konferert med Bromark, men jeg har sjekket reglementet. I det nasjonale pistolreglementet, pkt 8.25.12.3.6 står det:

 

"Det anbefales at skytetiden reduseres med to (2) sekunder pr. ekstra omskyting.

Korteste skytetid i omskyting er seks (6) sek for gruppe 1 og 2. For gruppe 3 er korteste skytetid 15 sek. Skyteavstand kan endres mellom hver omskytingsrunde."

 

Når det gjelder on/off topic så er vi kanskje litt på kanten, men jeg kjøper gjerne Lindskog sin begrunnelse!

Link to comment
Share on other sites

Under fjorårets NM møtte vi vendeskiver med 2 figurer pluss 3 fallfigurer. Skytetiden totalt var 11 sekunder, men man måtte da enten skyte 2 skudd på siste visning (3sek fremme, 5sek borte og 3sek fremme) første skyting valgte jeg som mange andre (99%) å skyte ett skudd på første visning så tre fallfigurer og to skudd på siste - det betyr at man må slippe noe på da man skøyt fallfigurer noe som igjen gjorde at man lett bommet før man banket inn 2 i siste skiva.

 

Jeg vurdere det slik at jeg ville tjene 2 sek på å skyte 2 skudd på første visning, for så bruke 6-7 sekunder på fallfigurne og "slippe" siste skudde i skiva da den kom. Det fungerte perfekt og Gullet ble sikret mot sidemann som kun rakk 5 skudd!

 

Derav konklusjon at en lavkjernelinje kan ha noe å si for enkelte skyttere.

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Beste 9mm / .45 til presisjonsskyting?

 

Dette blir en umulighet å besvare med en anbefaling da de aller fleste våpen har potensiale i seg for gode samlinger. Svaret på god presisjon på det enkelte våpen fås kun med bruk av benk og en jobb med testing av ulik amo. Her med alle fordeler for hjemmeladeren.

Er testen utført og best presisjon funnet, trengs gode sikter og avtrekk og våpenet må passe nettopp deg.

Resten beror på seriøs trening så vises resultatet på skiva.

Link to comment
Share on other sites

Alle våpen har nok potensiale til gode samlinger, men det er vel unntaket som skyter dårligere med konkurransevåpen som GT9 kontra et tjenestevåpen? Jeg er nybegynner og merker stor forskjell på 9mm Glock, CZ og Pardini, så jeg tror ikke bare det er tilfeldig at mange sverger til sistnevnte. Men klart, hjemmelading gjør nok at man klarer få ned rekyl og dermed gjøre det noe enklere å få gode samlinger, men jeg tror likevel ikke man bør undervurdere våpenet. Du sammenligner vel ikke en Lada med en Bentley, selv om begge kan klare å kjøre deg fra A til B? :-)

 

Personlig har jeg vel en tese som tilsier at desto ferskere man er, desto viktigere er våpenet for hvor god samling man får..

Link to comment
Share on other sites

Den siste setningen der er jeg veldig enig i PelleP, akkurat det tror jeg også.

 

Nå har jeg forøvrig prøvd The Bromark Challenge, altså 2 skudd på 3 sekunder på 25 meter på en 20 cm blink (brukte svarten på presskiva, er rett under 20) med 45 graders utgangsposisjon. Min Sig X-Five Allround, tross sin skyskraperaktige kjernelinje, syntes det var lett. Mitt aller første forsøk var 2 treff på 2,49 sekunder. Deretter hadde jeg flere på mellom 2,50 og 2,97 med 2 treff alle sammen, der hadde jeg god tid og kunne ligge behagelig. Presset ned mot 2 sekunder, da kom en bom. Gjorde så forsøk på 3 skudd. Første satt alle 3, men var litt treg på 3,24 sekunder. Andre forsøket satt den, 3 treff på 2,95 sekunder. Prøvde på 4 skudd også, men da kom bommene når jeg prøvde å presse ned mot 3 sekunder. Kanskje det er lettere med Pardini? :winke1:

 

Jeg står nok fortsatt fast ved det jeg sa tidligere, at til feltskyting betyr ikke kjernelinje stort. Hvis Pardini ligger godt i neven så for all del kjøp den, det er en bra pistol. Men hvis du liker Sig er det bare å gå for den, høy kjernelinje er ikke et argument jeg synes du bør vektlegge noe særlig.

 

Forøvrig var Ken Adams vitne og skjøt også det samme med en CZ Shadow. Han hadde en drøss forsøk med 2 treff på mellom 2,59 og 2,98 sekunder, men også flere med en bom (gjerne i 6'eren, altså nesten). Hadde gjorde ett forsøk på 3 skudd, og da satt det 3 gode treff på 3,26 sekunder.

Link to comment
Share on other sites

Ja, dette var ikke så veldig vanskelig, skal få på andre skjefteplater så det finnes noe å holde i til neste forsøk på Bromark Challenge.

 

Gjorde noe forsøk med Priduction Glocken også, bommet, men ette rne test så viste det seg at ammoen som ble brukt traff lavt. Så trur faktisk dette går fint også med en standard Glock med 3,2kg avtrekksvekt.

Link to comment
Share on other sites

Godt jobba karer, gjør så dette med kroppen fullt av adrenalin og 150 i puls med en skikkelig gullrot i enden. Da snakker vi god trening ;) man bør legge inn noe man kjemper om, ellers tar man bort mye av spenningen. Sett feks 5-10 kr på hver serie, skal se det forandrer seg da :)

 

Jeg trente for 10 år siden på duell med to skudd på 3 sek hvor målet var maks 10cm spredning og hvor det optimale var å lappe alle dobbeltskudd med samme lappen. Utrolig hvor mange ganger det faktisk gikk bra. Det resulterte i en jevnt duell match på mange stevner på 295+ og toppet det med 298. Trente mye med 22 kal men også med revolver og 9mm.

 

Skøyt mye den gang med en CZ 85 Combat, men må si at jeg skyter lettere A krav med Pardinien pluss at løypene fylles noe mer - men det skal sies at jeg har nok skutt kanskje 50-70 000 skudd med 9mm siden jeg startet så det kan jo ha noe å si også.

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Venta på at den kom. :winke1:

 

Gjør jeg dette enkelt med konkurransepress på meg - det er selvsagt ikke sikkert. Men hvor mye tror du det har med kjernelinje å gjøre?

 

Men det var fin trening, får gjøre det mer. Ser jeg har myyye å hente inn på førsteskuddet. Målet får bli minst 4 skudd. Helst med trekk. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Kjernelinjen har ingenting med presisjon å gjøre, ei heller våpen type eller fabrikat. Snakker vi presisjon er det toleransene på løpet, kammer og type ammo man bruker som vil være avgjørende. Dette må testes og skytes i benk, alt annet er for upresist til å kunne dras en konklusjon fra.

 

For meg bør ett våpen samle innen 5cm på 25m, innen 10cm på 50m og innen 15cm på 70m. Det vil gjøre at man kan treffe en figur på størrelse 10cm, 20cm og 30cm på de samme avstandene, holder ikke våpnet dette vil man slite med å treffe figurer som et mindre enn 1/1.

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Kjernelinjen har ingenting å si på presisjon nei, selvsagt ikke. Mener du at jeg har sagt det? Kan ikke se at jeg har snakket om presisjon nå ihvertfall. Vi snakket vel fortsatt om å sette 2 skudd på 3 sekunder, og der mente du jo at en lav kjernelinje hadde litt å si.

 

Nja, prøv å sett 2 skudd i èn skive på 25m som er 20cm stor på 3sek fra 45grader - vil nok tippe på at en lav kjernelinje har litt og si på akkurat dette .

 

Presisjonskravene dine er jeg enige i, de virker gode og realistiske. Så får andre drømme om å kreve 10 cm på 100 meter. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ja hvis det er deres krav til pressisjon, så må dere drømme om 25 mm, på 25 meter og 100 mm på 100m. :) Kravene deres, klarer jo min gamle Kongsberg Colt i 45 acp. Den har bedre samling, med tilpasset ammo.

 

De 2 skuddene som er nevnt (på 3 sek.), var det mange av de "gamle" (nevnt her), som hadde klart greit, både med sine sigger, colt 45 og 38 SP. Og ennå flere, uten forstyrrende "nærver" :)

 

Editt: Hadde skrevet et langt innlegg, om pressisjon på grovpistoler og hva som jeg annser for viktig, samt en del kommentarer. Men jeg brukte tydeligvis for lang tid og ble utlogget. Og all tekst tapt. Tragisk! Kanske ikke for andre, men irriterende for meg. :)

Link to comment
Share on other sites

Alltid sykt irriterende når tekst forsvinner, uansett. Føler med deg. Kopiere teksten før man poster er lurt, men lett å glemme.

 

25 mm på 25 meter er veldig bra, men absolutt mulig. 50mm på 50 meter er meget bra, men 100 mm på 100 meter - det er ekstremt bra. Hvis pistolen og ammoen din regelmessig gjør 5-skudds (eller flere) samlinger på 100 mm eller mindre på 100 meter så vil jeg veldig gjerne se det. Jeg sier ikke det er umulig, men jeg tillater meg å være litt skeptisk. :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Benkskyting med myyyyyyye amo testing ja, på frihånd He he.

 

Det er en lang vei å gå fra nybegynner til god skytter i militær, mye tilpasning og masssssssse trening

 

Nånsen å tro , Kjøper jeg med et godt våpen så skyter jeg godt. Kun selverfaring over tid gjør at den enkelt til slutt sitter med et våpen han skyter godt med.

Link to comment
Share on other sites

Mitt råd er å kjøpe et våpen av en godt etablert konkurranse skytter som skyter den grenen du selv ønsker å skyte i. Da har dette våpenet fått den tilpasningen som skal til innen valgte gren og samtidig få tips på amo valg som går bra i dette våpenet.

 

En god start.

Link to comment
Share on other sites

Det beste resultat får en nok med et custom-bygge, med en ramme-sleide kombinasjon (og grep) etter brukerens ønske. Custom-våpen, bygget på 1911 konseptet kan gi gode resultater. Etterjustering av link kan nok være nødvendig etter noe brukstid.

Kalstad føler seg ikke hjemme tung sleide og lett ramme, men liker helstål-utgaver av pistoler. Mer tyngde, men behageligere skyting.

Enkelte konkurransepistoler har grepsutforming velegnet for noen, mindre egnet for mange andre (e.g. Tanfoglio/CZ og Glock).

Dobbeltkolonne-magasin-rammer kan også gi vansker med godt grep, særlig for middelstore og mindre hender.

 

Kalstad er av den gamle skole og liker ikke alu og kompositt-deler i sine pistoler. Han har gode minner fra sin tid med sin 11.25 mm HV-Colt. I helstål.

Link to comment
Share on other sites

Om du er ute etter en presis 9mm pistol så kommer du ikke utenom Sig 210-5.

Ikke den kuleste elle den med de største magasinene men mtp. presisjon vil jeg si den er blandt topp 3, foran begge dine alternativer.

 

Men det er desidert den STYGGESTE pistolen som fins :mrgreen:

 

Muligens 210-6 er enda verre ..

Link to comment
Share on other sites

Jeg sier ikke det er umulig, men jeg tillater meg å være litt skeptisk. :winke1:

Jeg kan med en gang fortelle, at jeg per. dags dato, ikke kan produsere slike grupper på verken 25 m, eller 100 m, grunnet div. forhold. :( Hovedsakelig problemer med synet, men også manglende trening. (Håper jeg finner en løsning.) Da må jeg ha hjelp, enten av en ”Bentch Rest” (klubben har), eller av andre kompetente skyttere. Men jeg kjenner da andre med tilsvarende våpen, som hadde samme resultat, med tilpasset hjemmeladd ammo, kompetanse og interesse for våpenets presisjon. Våpenet produserer bra med fabrikk ammo alla rundneset Geco, bedre enn de fleste andre fabrikk produserte våpen i 9 mm. Men grunnet ofte stor løps dim., får en først potensialet frem med hjemmelading, ”slugging” av løp og trolig raskt krutt alla N310/R1.

 

Slik jeg tolker deg, henger du deg opp i presisjonen på 100 m og ikke 25 m? Etter min erfaring, er det ikke noe problem å beholde presisjonen på samme nivå, om avstanden blir lengre, hvis en har en kule som stabiliserer godt. En kan oppleve god presisjon på ca 25 m, men hvis kulen ikke stabiliserer godt, mister en presisjonen på lengre hold. Så har en ei godt stabilisert kule, har avstand mindre betydning, innenfor rimelige hold (for kaliberet) og lite påvirkning av vind. Og 25 mm. samling på 25 m, blir 100 mm. samling på 100 m og 200 mm samling på 200 m, hvis skytteren gjør jobben og har en egnet skytestilling. Har også benyttet spesielle skiver, for å optimalisere best mulig presisjon. Blink, er tilpasset det område frontsiktet dekker på skiven. Slik har jeg testet div. magnum revolvere, min SIG, en Walter PP (7,65) og noen andre våpen. Til og med en S&W mod 66 (4” løp), med ekstra utvidet skur (for Praktisk), skjøt innen for 100 mm, på 100m, vel og merke med mag. ladning (testet ikke på den avstanden, med 38 SP). Har fremdeles en Kongsberg Colt (45 acp) som skjøt innenfor 150 mm, på 100 m. Kan testes.

 

Det er mange år (noen ti-år) siden jeg drev med slik testing av min SIG 210-6, men våpenet er inntakt og kan testes, med hjemmeladd 9 mm ammo. Og testing med pistol, så regner jeg samling på 5 skudd, som de fleste andre.

 

Hvis noen fremhever et våpens presisjon, opp mot andre våpen, ønsker jeg personlig, detaljer på nevnte presisjon. Jeg forventer ærlighet, dette kan jo etterprøves og hva er da poenget med å lyve? Uten slike detaljer, blir i alle fall dette bare ”synsing”, uten noe konkret!

Link to comment
Share on other sites

En i klubben gjorde research og fikk tak i en P210-5 der alle deler er smidd. Ingen støpte dingser. Han smiler fra øre til øre, og det gjør alle som får tafse også.. Helt til de innser at den ikke er deres.

Selv har jeg stor glede av X-Five Supermatch'en min. X-Six var for lang til å gå i IPSC Standard-kassa, men føler ikke at jeg er en god nok skytter til å savne den ekstra tommen. Jeg skyter bedre med den enn noe annet jeg har prøvd (Selv om Vingemutteren sin Pardini 9mm IPSC-pang også er en skytters drøm. Jeg har bare ikke nok skudd på den til å vite om den er bedre, og jeg foretrekker det egentlig slik), så får andres resultater være andres resultater. Jeg koser meg.

Link to comment
Share on other sites

Må ikke ha utstikkende løp på Sig-210-5 :smile:

 

Synes min er pen jeg :-) like god presisjon på denne som min Pardini GT9

 

SIG210-5.jpg

Presisjonen på men Sig-N 210 er nok generelt bedre enn på Pardini GT9. Sistnevnte er vel egentlig ikke viden berømt for spesielt god presisjon, prisen tatt i betraktning?

Har håndtert flere Sig-N med meget god presisjon, men har ennå ikke sett eller prøvd en Pardini GT9 som direkte har imponert meg, pesisjonsmessig. Uansett hva eieren måte mene om sine egne grupper skutt med anlegg.

Legger til at jeg har, og har lenge hatt, en Pardini GT9. Eide tidligere en Sig-N 210, med langt bedre presisjon enn min GT9. Mener faktisk at GT 9 er oppskrytt, og vil om ikke så lenge gå over til noe annet. Da i helstål.

 

Det loddet du har festet på den utstikkende delen av løpet,- mener jeg har sett det før, eller rettere, sett pistolen før. Da med dette loddet, men uten Nill-grep. Har du kjøpt Sig-en brukt for ikke så mange år siden? Svært få her i landet har dette spesielle loddet på sin Sig 210.

Link to comment
Share on other sites

 

Det loddet du har festet på den utstikkende delen av løpet,- mener jeg har sett det før, eller rettere, sett pistolen før. Da med dette loddet, men uten Nill-grep. Har du kjøpt Sig-en brukt for ikke så mange år siden? Svært få her i landet har dette spesielle loddet på sin Sig 210.

 

Hat min en god stund, handlet loddet her: http://www.pistolenspezialist.de/epages/62174389.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/62174389/Products/220

Link to comment
Share on other sites

Har selv opplevd overraskende god presisjon med Kongsberg-Colter i 11.25. Begrensningen i subjektiv presisjon lå nok mer i de originale siktemidler.

Ja, de originale siktene er og var en utfordring. Dårlig egnet for hurtigskyting. Men med sverte, egnet de seg brukbart på bl.a. Magumfelt (auto kl.) på 70-tallet. Gjorde det bra på flere stevner. Både i Norge og Sverige. Bl.a. i 1976 vant jeg auto klassen i Vargöen (ved Vänersborg) med den Colten. Dette var et storstevne med de fleste av østlandsskytterene deltok og eliten av svenske. Ikke alle skjøt auto klassen, men jeg kjenner mange av de gode (på den tiden) som deltok. Så, jeg var ikke den eneste i klassen.

Siktene ble senere byttet ut, med tanke på praktisk og våpenet ble brunert på nytt. Men, den er lite brukt til det formålet. Bare en Gold Cup jeg kjøpte senere, kunne måle seg med fabrikk ammo. Økende skepsis mot ”bøssingen” (4 fjærbelastede ”fingere”) og lette avtrekk, gjorde at jeg byttet ”likt” med en MK4, som var lite skutt. Etter litt innskyting ble den levert til P.G.Høydal, for trimming, modifisering og utvidelse av magasinbrønn. Men, her var ikke presisjon avgjørende, da den skulle brukes til praktisk og ble brukt til det.

 

Kan nevne at jeg har skutt med flere Kongsberg Colter i 45 acp og alle gikk bedre enn de originale, med fabrikk ammo. Presisjonen jeg oppnådde med min, var etter "slugging" av løp og jeg benyttet en semi wad-cutter kule fra Lee (tror det er 225 gr.) og N14 (N310).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Søknad skal sendes politiet i uken som kommer. Før den sendes inn vil jeg gjerne høre om noen har erfaringer med disse pistolene:

 

SVI CUSTOM 1911 6" 9x19

svi-ss-6-cus01-svi-ss-6-cus01_01.jpg?width=1000&lb=true

 

eller STI-pistoler alla noen av disse 9mm, f.eks STI Edge eller STI THE APEIRO?

 

STI Edge:

sti%20the%20edge.jpg

 

Sti Apeiro:

sti%20the%20apeiro.jpg

 

 

 

Kan noen av disse hamle opp med X-six eller GT9?

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg er 'ish kvalifisert da jeg eier både noen svi, sti, sig

 

sig er latterlig mye enklere å skyte presisjon med p.g.a. avtrekk og grep, om det så er 9 eller 45 spiller liten rolle.

 

Spørs også hvordan håndstørrelsen din er osv, har en venn som skyter skambra med apeiroen f.eks.

 

Hva er bruken din primært?

 

Mange skyter heeeelt fantastisk med singelstack 1911, jeg gjør ikke, jeg må skyte fort, da samler jeg, men står jeg og trykker sakte er jeg stortsett all over.

 

Prøv litt andres panger er mitt tips.

 

styr unna sti edge på generell basis med mindre du kan 2011 og er glad i å mekke.

 

apeiro pleier funke vesentlig bedre.

Link to comment
Share on other sites

Om en er skytter "på budsjett" vet jeg av erfaring at denne gjør jobben godt. (X-six og GT9 er kostbare greier for normale lønnsmottakere, men de er sikkert verdt prisen likevel)

 

http://www.jaktdepotet.no/display.aspx?menuid=141&prodid=6232

 

Har en CZ75 SP-01 Shadow selv som jeg er fornøyd med, men tviler ikke på at en GT9 kunne hjulpet meg lenger opp på resultatlistene i grovfelt eller militærfelt. Synes enhåndsskyting med Shadowen ikke er enkelt mtp våpenets vekt og det relativt lange krypet i avtrekket, men det er sikkert ikke det den er laget for heller.

Link to comment
Share on other sites

En god skytter med en Shadow skyter bedre enn en dårlig skytter med en GT9, garantert. :winke1:

 

Avtrekket på Shadow er overraskende bra ut av esken synes jeg, og veldig enkelt og billig å få knallbra. Jeg er enig i at den blir litt lett og derfor noe vinglete i nesa. Skulle jeg brukt min primært til felt hadde jeg vurdert et enkelt lodd på skinna foran, samt selvsagt SA avtrekker.

 

Når jeg vinner i lotto skal jeg kaste Sigen og bestille meg en 6 toms SVI doublestack i 9mm bare til felt.

Link to comment
Share on other sites

- Pistolen skal se stilig ut

 

Akkurat hvilket bruksområde man skal skrive på søknaden vet jeg ikke, men stor stiligere enn en Mare´s Leg fra Wanted dead or alive med Steve McQueen skal man vel lete lenge etter. Hadde foretrukket Chiappa sin modell i 45.

 

http://www.chiappafirearms.com/product/824

 

http://www.henryrifles.com/rifles/mares-leg/" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

En god skytter med en Shadow skyter bedre enn en dårlig skytter med en GT9, garantert. :winke1:

 

Avtrekket på Shadow er overraskende bra ut av esken synes jeg, og veldig enkelt og billig å få knallbra. Jeg er enig i at den blir litt lett og derfor noe vinglete i nesa. Skulle jeg brukt min primært til felt hadde jeg vurdert et enkelt lodd på skinna foran, samt selvsagt SA avtrekker.

 

Når jeg vinner i lotto skal jeg kaste Sigen og bestille meg en 6 toms SVI doublestack i 9mm bare til felt.

 

Ja er helt enig med deg i at avtrekket på Shadowen er veldig bra ut av esken, det er det ingen tvil om. Det er tydelig at de har jobbet med avtrekket og at det er en påkostet modell sammenlignet med en del halvfabrikata CZ-kloner jeg har prøvd... Shadowen er ihvertfall verdt hver av de kronene den koster ny!

Noen jeg kjenner har påpekt at krypet er litt langt på den, men det er ikke noe som plager mine fingre, og som jeg egentlig ikke tenkte over før noen kom med påstanden. Nå har Shadowen mer tyngde foran enn en CZ75B feks, så jeg føler ikke den er så lett foran, men det er smak og behag.

 

Planen din om å kaste SIG'en høres litt brutal ut..hehe.. Men jeg skjønner SVI frister. Vinner jeg i lotto skal jeg dra til med en Wilson Combat 1911 som denne: http://wilsoncombat.com/new/handgun-pinnacle.asp#.VR_gYPysV8F Den vil koste flesk, men har en nok gryn så hadde det vært stas med et slikt smykke. Og hvem vet - kanskje den ville brakt meg hell og lykke ? :smile:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har skutt min beste stående, tohånds 20m samling med en slik

USP-Expert-1.jpg

Det var for rimelig nøyaktig tre uker siden. Jeg har smkytt bra med både colt, tanfo, og STi 1911'r i både 9 og .45 før...

Men den rarer og merkeligge HK USP Experten samlet fem skudd i tre hull, i midten der jeg siktet.

 

Det eneste som har vært på samme nivå i mine hender var en KPS Omega Match 1911 i 10mm som jeg har kvittet meg med i et anfall av sinsykdom.

Link to comment
Share on other sites

Men Hassel, skyter du jevnt bra med den? En flaksesamling eller to beviser akkurat ingenting dessverre. Jeg har hatt noen jævlig bra samlinger noen ganger jeg også med vidt forskjellige våpen, men er det ikke reperbart er det dessverre ikke mye å hverken skryte av eller stole på. Jeg hadde ihvertfall ikke valgt nytt favorittvåpen på bakgrunn av én samling. Selv en ødelagt klokke viser riktig tid to ganger om dagen, blinde høner kan finne korn, og plastpistoler treffer innimellom. :winke1:

 

Rallar, vinner jeg skikkelig i lotto skal jeg seriøst kaste Sigen. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...