Jump to content

Åtejakt uten snø


Skrukken

Recommended Posts

Skøyt 6stk i fjor på barmark så knapt rev di få dagene med snø, skutt 2 denna sesongen før det begynte å dukke opp litt snø og knapt sett rev siden, så absolutt mulig å skyte på barmark,

Er litt værre å se dem da man er avhengig å se øya på dem for å heletatt se dem.

Link to comment
Share on other sites

Ok, så da er det ikke der skoen trykker da.. Nå har snøen kommet men fortsatt ikke så mye som et spor etter reven. Var ute å gikk opp skispor på jordet rundt åtet så håper det vil ha en positiv effekt. Har foret på åteplassen siden juli i fjor og der ligger det mye godt, rådyrlår, pølsebiter, matavfall, abbor og gjeddelik pluss en haug med hundepellets. Har sett reven én gang på åtet men da var jo vinduet stengt selvfølgelig..

Link to comment
Share on other sites

Jeg føler selv at det ligger veldig bra til, ligger 50m fra huset rett bak en rad med ungbjørk som jeg har toppet for å få fri sikt. 15m fra et lite bekkedrag som skiller tomta mi fra jordet til naboen. Nærmeste nabo bor 200m unna, mellom oss er det et lite belte med skog. Jorder på alle kanter og har foret siden juli.. Har tatt bort revevarsleren tilfelle det er den som gjør mikkel skeptisk, og gått ned fra 400 til 200w pære med varmehvitt lys. Nå har jeg også gått opp mange stier i snøen inn til åtet fra jordet. Så en del rev som jakta mus på jordet rett ved huset i sommer så jeg veit det er rev i området. Kanskje den ikke er sulten nok? Strødd masse pellets rundt hovedåtet også. Alle andre steder jeg har hatt åte har dette vært ganske effektivt!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...