Jump to content

Våpenfrakt fra Danmark - hjelp!


Spitfire

Recommended Posts

Heisann,

Jeg har fått tilslaget på en rimelig Nagant m/1887 revolver på en auksjon i København. Den er antikk/registreringsfri (produsert i 1888, for svartkruttpatron) så jeg trodde forsendelse til Norge skulle gå greit. Men den gang ei. Post Danmark sender ikke lenger våpen, og to transportører som auksjonshuset oppgir er enten urimelig dyre (DKK 4 500!) eller sender ikke til Norge.

 

Så - hjelp! - er det noen som har erfaring med forsendelse av våpen fra Danmark og kan gi råd om hvordan revolveren kan hentes hjem? Kom gjerne med anbefaling av transportør (og kontaktinfo) eller annen løsning. På forhånd takk!

Link to comment
Share on other sites

Hjertelig takk Tue. Setter stor pris på dette & hilsener fra Lillehammer!

 

Jepp Hassel, det er Lauritz jeg har handlet hos. Har tidligere kjøpt flere våpen på auksjon i Sverige, forsendelse derfra har gått problemfritt hver gang. Men nå skal det sies at Lauritz også forsøker å hjelpe til. De kjenner de norske reglene om registreringsfrie våpen (svartkruttvåpen produsert før 1890) og vil sende våpenet uten krav om ytterligere politi/importtillatelse. Bare en transportør er på plass...

 

Takk også til dere som har sendt PM!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 years later...

Hei. Har møt akkurat samme problem etter at kjøpt 2 stk. Antikke gevær og 2 stk sabler via Lauritz. Ligger i Danmark, Nævstad og Roskilde. Som ser fikk du løst problemet med transport/sending. Kan jeg få kontakt med de? Tel 91997485. Mvh Veigo

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...