Jump to content

Lyddemper til hagle? Forskjell i smell fra kal 12 kontra 20?


Torkel Skoglund

Recommended Posts

Flott Skoglund. Skal prøve å få ut fingeren så fort som mulig, kommer vel noe ferie og skattepenger om ei stund :D

 

Hvordan er vedlikeholdet på Hushpower'n?

 

Regner med at det er litt ekstra, men det er ikke så farlig. Litt ekstra pussing og gnikking på børsa er jo bare kos :wink:

Link to comment
Share on other sites

Bare å sette i gang det Fjøra. Kan love deg du blir fornøyd.

 

Vedlikeholdet er akkurat som ved ei vanlig hagle. Selve demperen bør få lov til å være litt skitten (ikke rust selvsagt),

da demper den bedre kunne produsenten fortelle meg.

 

Foran på løpet er det to skruer. Disse skrur man opp hvis man ønsker å fjerne små biter med forladning som kan bli liggende i selve demperen. Når jeg snur hagla opp ned kan jeg høre at det er noen små plastfragmenter der. Disse tar du enkelt ut ved å skru opp foran.

 

Ta kontakt om det er noe annet du lurer på om denne hagla. Som sagt kjøpte jeg over/under kaliber 20. Denne demper best, og jeg forestiller meg at balansen i denne er bedre enn på de hvor demperen er satt på ytterst på eksisterende løp.

 

Del gjerne dine erfaringer her på forumet.

 

Ha en fin dag og lykke til :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 2 months later...

de brukte 4 kammer fordelt på x ant hull i løpet.

Da burde en rem 870 og et ekstra, kort løp dedikert til formålet være ideelt.

Noen på forumet som kan gi en skisse på kostnad, samt ta en slik jobb ?

 

Edit: jeg er en av de med øresus, så dette er definitivt noe jeg tenker på.

Om noen har synspunkter på gjennomførbarheten på ett slikt prosjekt så er det go info ;-)

Link to comment
Share on other sites

Har et prosjekt på gang med en winchester ranger m120 pumpehagle, det kommer egen prosjekttåd på denne tenker jeg. har korta inn magasin og pumpe for å strekke dempern så langt bakover som mulig. Gleder meg til å få testa, aldri sett eller hørt dempa hagle i virkeligheten før :-D

Link to comment
Share on other sites

Det bør være mulig å bruke choke gjengene til å feste demperen ja. Men den må også ha støtte bakover på løpet. Vurderte dette på mitt prosjelkt, men jeg slo det fra meg da jeg helst vil ha muligheten til å bytte choker, pluss at det er ikke mye til gjenger, så det er litt kjipt å ødelegge dem.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 years later...

Da satser jeg på at det er mulig å få en demonstrasjon av hushpower'n ved en senere anledning

(ref. tidl. sms)

Med diverse jaktformer nær bebyggelse skulle man tro det var ett markedet i Norge..

Blyforbudet gjør tilgang på god subammo fraværende, og eneste alternativ er vel hjemmeladning med stål?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • 4 years later...

Hushpower lyddemper, gammal tråd, men prøver meg her, lell.

Noen som har handla med http://www.saddleryandgunroom.co.uk/Gunroom/SG_Hushpower.htm  i den seinere tid?

Jeg har forsøkt å komme i kontakt med dem for å kjøpe demper for enkeltskudd 12 og 20.

Men intet at høre fra dem, dessverre. Om noen som kan hjelpe en halvdøv halvgammal gubbe, så er det takksamt.

Er vel kurant å kjøpe en demper, er jo ikke noen registreringspliktig våpendel som krever spesiell eksport-/importtillatelse dette, veit jeg?

 

Link to comment
Share on other sites

1 time siden, znopi skrev:

He he, ok det er bra. Husk å poste resultater og erfaringer når du har fått tak i dem :thumbup:

Ja, det skal jeg. Om jeg lykkes, så bestiller jeg nok en del.

Noen Kammervenner som vet å hjelpe?

Dere som veit åssen det er når man har fått det for seg at "må bare ha en slik"?

Ser jo noen har handla fra http://www.saddleryandgunroom.co.uk/

Har maila dem, men ikke svar enda. De er tydeligvis et lite firma og bruker nok brorparten i produksjon og ikke til mailsvaring...

Link to comment
Share on other sites

På 15.3.2019 den 14.59, BC.Airn skrev:

Ja, det skal jeg. Om jeg lykkes, så bestiller jeg nok en del.

Noen Kammervenner som vet å hjelpe?

Dere som veit åssen det er når man har fått det for seg at "må bare ha en slik"?

Ser jo noen har handla fra http://www.saddleryandgunroom.co.uk/

Har maila dem, men ikke svar enda. De er tydeligvis et lite firma og bruker nok brorparten i produksjon og ikke til mailsvaring...

 

Liten verden. Jeg kjøpte min første Mossberg på Saddlery and Gunroom.

 

Det er en liten sjappe etter norsk standard, men heller ganske stort etter Britiske. Men de er gamle menn fra England, så email driver de nok ikke med. Ring dem.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

22 minutter siden, BC.Airn skrev:

Kurant å kjøpe demper - eller trengs spesielle papirer?

 

I Storbritannia er demper en registrerbar del. Den telles som et våpen med egen våpentillatelse på sertifikatet. Vet ikke hvordan det er å kjøpe fra Norge til import.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
På ‎29‎.‎03‎.‎2019 den 14.52, Chiefen.v-2 skrev:

De har eksportert flere dempere og komplette våpen til Norge, ring og du får hjelp.

Thx but nope - not in disse dager...Fikk svar på epost i dag: eksporterer ikke...

Skal sjekke med en kar jeg kjenner - som har butikk.

Kanskje enklere slik, håper det.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Prosjekt Hushpower står på stedet hvil. Dessverre. Bekrefter bare at de ikke eksporterer til Norge. De selger sikkert nok som det er innen UK. Noen som har peiling på hvordan man kan handle slike enkeltdempere fra andre destinasjoner?Takksamt i så fall. 

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Bare en lite oppdatering: Vanskelig å få svar fra England, men jeg skal sende en liten forsiktig reminder ikveill. Håper anskaffelse kan gå  i orden, da jeg ønsker å passe på det som er igjen av hørsel. Her hvor jeg er ifra, så gir vi liksom ikke opp ved første hinder. Vi prøver igjen. Har en annen forhandler i UK som jeg kan prøve. Hushpower skal i hus :-)

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Fikk svar fra England nå. De kan sende komplette våpen, men ikke enkeltdempere. Kanskje de rett og slett vil ha hand om monteringa sjøl. Slik at de vet at montering skjer korrekt, og det må nesten respekteres. Har etterspurt priser på komplett våpen, samt leveringstid. Kan legge ut mer informasjon tvert jeg hører noe. Går litt trått med denne anskaffelsen. Mange takk til @Torkel Skoglund og @Ranger#44 for god hjelp og backing her - Thanks Men 🤝

Jeg sjekker for over/under hagle nå. Primært kaliber 20, alternativt 12. Allierer meg med en lokal forhandler, som har våpenlisens. Kan kanskje gå kjappere da...

Lyddempede haglgevær bør jo være et funn for enhver. Alt mens tilveksten til HÆÆææ-klubben synker...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...