Jump to content

Reklame for Brownells og kammerets/aktivitetenes omdømme


BearBeer

Recommended Posts

Hvor mange år sto Midway-annonsen der? Og Jakt&Friluft importerer Remington-bør den taes bort også?

Hassel er medlem i ca alle norske skytterorganisasjoner, på styrenivå i flere, ut med han-han er NRA-medlem..

Eller ta en akevitt og kikke på peisbålet istedet?

*fnis*

Jeg tror faktisk at NRA medlemskapet mitt ryker i 2015... de dummingen har ikek sendt meg Amerivan Rifleman på årevis.... *hrmpf*

hmm-fæle tider :!:

Link to comment
Share on other sites

Som den late jævelen jeg er, har jeg ikke.lest hele tråden. Men hvordan i all verden skal vi forholde oss til utstyrsselgere, dersom man ikke skal støtte NRA på noe som helst vis? Og forventer noen at Norges gjeddefisker forbund skal kjempe alle våpeninteressertes sak? Like it or not, NRA gjør en kjempejobb for skyttere og jegere i USA. Uten direkte relevans her på berget...

Link to comment
Share on other sites

Hassel er medlem i ca alle norske skytterorganisasjoner, på styrenivå i flere, ut med han-han er NRA-medlem..

*fnis*

Jeg tror faktisk at NRA medlemskapet mitt ryker i 2015... de dummingen har ikek sendt meg Amerivan Rifleman på årevis.... *hrmpf*

Spørsmålet i denne sammenheng blir vel om du i en offentlig debatt om våpen, f. eks. på NRK, ville fremhevet at du var NRA medlem?
Link to comment
Share on other sites

dersom man ikke skal støtte NRA på noe som helst vis?
Poenget var vil ikke om hvorvidt NRA gjorde en bra jobb i USA eller om de var verdig støtte eller ikke, men mer om det er så lurt for norske forretninger og organisasjoner å assosisere seg med dem...

 

Uansett hvordan man snur og vender på det er NRA en organsiasjon uten noen som helst påvirkningskraft i Norge, som også er grundig latterligjort som våpengærninger i alle medier her til lands.

Link to comment
Share on other sites

Poenget var vil ikke om hvorvidt NRA gjorde en bra jobb i USA eller om de var verdig støtte eller ikke, men mer om det er så lurt for norske forretninger og organisasjoner å assosisere seg med dem...

 

Uansett hvordan man snur og vender på det er NRA en organsiasjon uten noen som helst påvirkningskraft i Norge, som også er grundig latterligjort som våpengærninger i alle medier her til lands.

 

1. Hvis svaret på første postulatet er ja - hvordan skal det markedsføres for størst mulig positiv effekt?

 

2. Problemstillingen reist i det andre postulatet angående NRA's påvirkningskraft i Norge finner forhåpentligvis sin løsning forutsatt vellykket assosiering som nevn i punkt 1.

Link to comment
Share on other sites

1. Hvis svaret på første postulatet er ja - hvordan skal det markedsføres for størst mulig positiv effekt?
NOJS overtar aksjemajoriteten i Schibsted og Amedia?

 

Skal du få frem det må det betydelige ressurser til, som jeg tror kan benyttes meget mer effektivt til å argumentere for fortsatt privat våpeneierskap i Norge uten å dra inn NRA.

Link to comment
Share on other sites

Igjen, at Brownells reklamerer for "legal in Norway" varer på Kammeret.no som eies og driftes av NOJS, er ett ikke-problem.
Hvor har noen påstått at vareutvalget til Brownells er temaet her?

 

Det jeg håper at det de har sikret seg slik at de ikke må føre reklamekampanjer som fremhever NRA-støtten, slik Brownells i USA noen ganger gjør.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er kult å provosere mest mulig fordi du kan... :roll:

Har du noen gode argumeter for hvordan NRA kan benyttes til å oppnå noe konstruktivt for våpensaken i Norge? Hvis ikke er den kommentaren bare kjekkaseri.

Provosere? Ta ei bolle. Spander et S&W klistremerke på bilen din.

 

NRA kan neppe benyttes konstuktivt for våpensaken i Norge, men "å ta avstand"? Litt som halvhjertet boikott av Israelske produkter, spill for galleriet.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg håper at det de har sikret seg slik at de ikke må føre reklamekampanjer som fremhever NRA-støtten, slik Brownells i USA noen ganger gjør.
Gitt at de kampanjene, såvidt jeg vet, bunner i støtte fra NRA på sine egne profilprodukter, er vel dette en selvsagthet?
Link to comment
Share on other sites

Det er kanskje (forhåpentligvis) sagt før i denne tråden, men Hvordan kan det ha seg at så stor andel av oss jegere og skyttere (tilsynelatende) jatter med den "etablerte sannhet" at NRA og USA er så fryktelig farlig?

Jeg for min del ser på NRA som en organisasjon som tar den kampen alle vi som er glad i våpen, jakt og skyting burde støtte. I stedet sitter vi på gjerdet som noen feige drittungar i frykt for hva den politisk korekte presse skriver om emnet. Nei, jeg skulle virkelig ønske vi hadde noen tøffe frontfigurer her i landet som turde/ orket si offentlig det som trengs.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

@ urogallus: Takk for denne! En kort og komplett situasjonsbeskrivelse hvordan det ligger an i realiteten. Jeg tror personlig også at selvforskyldt defensive fører ikke et sted videre. Prisen for denne typen korrektness er rett og slett for høy … i alle retninger.

Link to comment
Share on other sites

Si hva da? Hva er det dere mener?

 

Så store dere er i kjeften her på kammeret antar jeg at dere er involvert direkte i organisasjoner eller foreninger som jobber med våpen og eller skytterrelaterte saker?

 

NRA og amerikansk våpenlov bærer, atter en gang, ingen relevans overhodet til norske forhold.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er i og for seg det MagnusM, og som nevnt tidligere i tråden faktisk NRA medlem. Uten at jeg på noen som helst måte mener at noe "NRA" lignende/Innspirert hadde vært en god ide i Norge... Men det var kanskje ikke det du mente elelr lurte på. Jege opplover også litt frustrasjon om alle de ulne beskyldningen over unnfallenhet / Korekthet / osv som slenges rundt av enkelte...

Link to comment
Share on other sites

vi har en 10-15 sånne organisasjoner som samarbeider utmerket og rakrygget med myndighetene (merk -Med- ikke Mot)

 

NRA er ikek en otganisasjon som jobber for skyting jakt og våpen - det er en politks organisasjon som jobber med temaet 2 amendment og retten til selvforsar. Så sammenlignings grunnlaget er ikke der. Det er gjort fler forsøk på å lage fellesorganisasjoner som har strandet. NOJS er siste tilskudd på denne stammen, og en av dem som har hatt best potensiale.

Link to comment
Share on other sites

Var rettet mot Rausheim og urogallus, Hassel;)

 

Men det er ett faktum at å ha våpen i Norge er ikke en rettighet slikt det er i USA. Myndighetene kan, på øyeblikks varsel, forby privat våpeneieskap i sin helhet med loven på sin side og ingen "konstutisjon" eller lovtillegg kan hindre dette.

 

Det er simpeltheten en helt annen diskusjon.

 

Men vi trenger ikke å være redd for noen generell forbud mot våpen, for majoriteten av norske våpeneiere er oppegående folk og dette vet de som sitter på makta.

 

Problemet er som tidligere nevnt, forkjempere med politiske meninger som tilhører en annen tidsalder samt dragning mot en kultur som er fjernt fra en europeisk og norsk tradisjon.

 

"Frykten" min kommer fra disse ovenevnte individene, mange reprensentert på kammeret, som tydligvis alltid skal tøye normene for hva lovens intensjon er uten å skjønne alvoret av konsekvensene jfr. endeløse diskusjoner rundt blinging av halvutomatiske jaktrifler m.m.

Link to comment
Share on other sites

Hassel. Med min forståelse av den oppkonstruerte problemstillingen lagt til grunn, kan jeg finne pent lite annet en et ønske om å fremstå som politisk korrekt.

 

Hva er man egentlig redd for her? Overskrifter som "Norske skyttere støtter NRA"?

 

Akkurat det tipper jeg selger ekstra aviser den dagen, til skyttere.

Link to comment
Share on other sites

Hassel. Med min forståelse av den oppkonstruerte problemstillingen lagt til grunn, kan jeg finne pent lite annet en et ønske om å fremstå som politisk korrekt.

Jeg har ikke noe problem med at Kammeret har annonse for Brownels jeg, så den problemstillingen har jeg ikke uttalt meg om. Var mer de siste innspillene.

 

NRA arbeider for å fremme våpeneieres rettigheter i USA. Å avfeie det med at det BARE gjelder 2.amendment blir for dumt.
Nja... i den grad NRA jobber for båpenrettigheter er det opp mot 2nd ammendment. (for all del de drifter skytesport, driver gode opplæringsprogrammer for barn,, utgir gode våpenmagasiner osv) men de er en politks organiosasjon som primært jobber med politikk. Og hovedfokuset til NRA er fullstendig irrellevant i Norge. Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Nja... i den grad NRA jobber for båpenrettigheter er det opp mot 2nd ammendment. (for all del de drifter skytesport, driver gode opplæringsprogrammer for barn,, utgir gode våpenmagasiner osv) men de er en politks organiosasjon som primært jobber med politikk. Og hovedfokuset til NRA er fullstendig irrellevant i Norge.

Nå blander du NRA med NRA ILA, som er NRAs underbruk for politisk og legaliserende virksomhet.

Link to comment
Share on other sites

Dette har blitt en lang ikkesak. Er til dels enig med de som kritiserer TS for å konstruere en problemstilling, men siden jula enda ikke er over så konstruerer vi litt til.

 

Det sies at NRA ikke er relevant for Norge, men når NRA som bransjelobby er så aktive i forhold til amerikanske lover, så er det vel ikke helt utenkelig at Brownells også kan ha meninger om norske lover, eksempelvis lover som påvirker salget av AR-15 (?) og tilhørende bling. Siden Brownells Norge er et direkte underbruk av et amerikansk selskap blir vel også koblingen litt tydeligere enn utstyr som selges gjennom norske importører.

 

Det skinner sikkert tydelig gjennom at jeg ikke er begeistret for de virkemidlene NRA bruker for å fremme sine synspunkt i enkelte saker, men jeg er kjent med at de også har andre sider.

Link to comment
Share on other sites

Det sies at NRA ikke er relevant for Norge, men når NRA som bransjelobby er så aktive i forhold til amerikanske lover, så er det vel ikke helt utenkelig at Brownells også kan ha meninger om norske lover, eksempelvis lover som påvirker salget av AR-15 (?)r

vel, jo det er helt utenkelig i den grad at di engasjere seg noe mer enn at di ler av vår mangel på "personal protection" og mangel på deres dyrebare "freedom lifestyle"...

Link to comment
Share on other sites

Dette har blitt en lang ikkesak. Er til dels enig med de som kritiserer TS for å konstruere en problemstilling, men siden jula enda ikke er over så konstruerer vi litt til.

Det sies at NRA ikke er relevant for Norge, men når NRA som bransjelobby er så aktive i forhold til amerikanske lover, så er det vel ikke helt utenkelig at Brownells også kan ha meninger om norske lover, eksempelvis lover som påvirker salget av AR-15 (?) og tilhørende bling. Siden Brownells Norge er et direkte underbruk av et amerikansk selskap blir vel også koblingen litt tydeligere enn utstyr som selges gjennom norske importører.

Det skinner sikkert tydelig gjennom at jeg ikke er begeistret for de virkemidlene NRA bruker for å fremme sine synspunkt i enkelte saker, men jeg er kjent med at de også har andre sider.

Vel, nå er det faktisk Amerikanske lover som i all hovedsak påvirker salg av amerikanske komponenter, i Norge.

 

Og direkte underbruk? Tipper vi sier franchise jeg.

Link to comment
Share on other sites

ser på NRA som en organisasjon som tar den kampen alle vi som er glad i våpen, jakt og skyting burde støtte. I stedet sitter vi på gjerdet som noen feige drittungar i frykt for hva den politisk korekte presse skriver om emnet.

Mye av den påtatte skinnhellige avstandstagen fra NRA hos oss kan vel delvis ha grunnlag i norske medias, og ikke minst NRKs, omtale av NRA i ehver våpensammenheng. Og gjerne i relasjon til dramatiske hendelser der borte, med store mediaoppslag.

 

Kalstad har fått med seg at NRKs ivrige debattleder og utenrikskommentator Ole Torp, benytter enhver anledning til å gjenta hvor mektig (da med negativt fortegn her) "våpenlobbyen", i særdeleshet NRA, er.

Torp ser for Kalstad ut til å være en noe over middels oppegående person. Torp er Kanskje itil en viss grad "programforpliket" (fra ledelsen i NRK?) til å ha den uttalte oppfatning av NRA?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...