Jump to content

Sako trg 22 vs 21


freezingduck

Recommended Posts

Er det noen som kan forklare meg forskjellen på trg 21 og 22?

Jeg er godt kjent med trg 22, men lite info å finne ang trg 21.

 

Annet avtrekk, magasin, montasje osv.

Fungerer løp/sluttstykker magasin om hverandre?

 

Har lest meg frem til at den ble sluppet i 1989, og forandret til trg 22 på midten av 90 tallet.

Link to comment
Share on other sites

Det er noen endringer i hovedsak på skjeftet, som nevnt! Kinnstykket og magasinbrønnen er annerledes utformet. Magasinene til TRG-21 passer i 22'en. Men det er to små knotter på 22 magasinet som må slipes vekk for å passe i 21-skjeftet. Løpet er ikke gjenget slik TRG-22 er. TRG-21 munningsbremsen festes på et spor og klemmes fast med en skrue. TRG-21 tofoten er annerledes, men innfestingen er ellers lik og du kan derfor bruke TRG-22 tofoten. Låskassa er lik med samme skinne løsningen, men på TRG-22 er det frest inn flere spor for rekylklakken som er på originalmontadjen. Jeg tror også det er borret og gjenget flere hull i TRG-22 kassa for å tilpasse nyere ekstra utstyr. Tror avtrekkeren er ganske lik.

 

Husk! Nye TRG-22 har noen forbedringer fra gamle TRG-22'er, bl.a. både avtrekk og boltutløser er oppgradert.

 

Min mening er at TRG-22 tapte litt av kvaliteten utover i produksjonen spesielt etter at Beretta overtok. Skulle ikke forundre meg hvis en eldre TRG-21 holder høyere kvalitet!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...