Jump to content

Vurdering av hylser.


magnumforce

Recommended Posts

Tok med noen hylser fra skytebanen i går, og fant noen 45 ACP hylser som var bulket i halsen, og har bulk/ripe midt på hylsa. Er dette noe som jeg skal kaste eller kan de brukes? Bulkene/ripene virker ikke så dype egentlig men, er første gang jeg skal begynne med lading av pistol ammunisjon så hadde hvert litt greit med vurderingen i starten.

 

20141224_011146_zps1e4eaa8d.jpg

 

20141224_011410_zps8006b567.jpg

 

20141224_011640_zps052dcf27.jpg

 

20141224_011455_zps15811fd2.jpg

 

20141224_011351_zps17f9ada7.jpg

Link to comment
Share on other sites

Har brukt, og bruker fortsatt hylser med større feil enn det der til 9mm, som har høyere trykk enn 45 acp.

Kjør på.

De eneste hylsene jeg sorterer ut er de der bulken i hylsemunningen har en skarp kant, dvs. at metallet har fått en skikkelig knekk.

De bruker jeg til felt og lar dem ligge igjen i lyng og mose.

En skikkelig bulk i siden vil stjele hylsevolum og forårsake høyere trykk, men de småbulkene du viser her er ikke noe problem så lenge man i utgangspunktet ligger på rett side av den berømte rødstreken.

Link to comment
Share on other sites

Vanlig å få merke midt på, på skrå på 45'

 

Ref trykk, alt fireformer seg, og trykket går etter kammervolum, ikke om hylsa har en bulk, den utvider seg umiddelbart.

 

Som alle sier, merket blir nok borte i size dia gjør det ikke det går den i swage/expander om du har det, har du ikke det retter den seg i kammeret, før den evnt får en ny bulk på vei ut igjen ;)

 

Du kan titte litt på rekylfjær om du skal gå opp eller ned evnt, og også utstøter/ektraktor. Evnt bare gi F og skyte, er ikke krise.

 

 

Evnt kan du gi meg alle hylsene, jeg dekker porto :P

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...