Jump to content

Ombygging av klassisk Blitz drilling


Kiwi

Recommended Posts

Jeg har sett at noen har bygd om Blitz drillinger med Greenersikring, slik at oppspenneren blir sikringsfløy og Greenersikringen endres til oppspenner.

Dette er jo en attraktiv løsning, siden slike drillinger blir ganske rimelige. Ombyggingen kan ikke bli all verdens?

 

Har et spørsmål til i denne forbindelsen: Har noen fått bygd om Blitz avtrekket til singeltrigger system for haglpipene?

Link to comment
Share on other sites

Hej og Glædelig Jul, fra Danmark. :winke1:

I min danske udgave af "Fine gamle VÅBEN" skrevet af Frederik Franzen, står der på side 91 nederst

som tekst til et billede(på dansk)

"Sikringspalen sad ofte på siden af de tyske drillinger. Mange jægere har svært ved at vænne sig til dette. Det kan lade sig gøre at få en drilling bygget om, så sikring og kugleomstiller bytter funktion, så sikringen sidder oppe på kolbehalsen."

 

Om det virkeligt kan lade sig gøre eller ej............ved jeg ikke.

 

Med venlig hilsen

Mogens

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Hei Kiwi,

Jeg har lyst å flytte løpssjalteren til greener sikringen og sikringen over på løpssjalteren på kolbehalsen.

Greener sikring funker ikke så bra for min del på støkkjakt etter fjellrype,

spesielt ikke med hansker på i slutten oktober.

Vet du om noen som kan utføre dette? Noen du kan anbefale?

Et lite kvartal igjen nå :D

Link to comment
Share on other sites

Vågsland i Drangedal bygde om min drilling til sikring på kolbehalsen. Fikk også bygd ny rett stokk i samme slengen. Gå inn på hans hjemmeside og se på "Galleri" der ligger det bilder av dette arbeidet.

Link to comment
Share on other sites

Hej og Glædelig Jul, fra Danmark.

I min danske udgave af "Fine gamle VÅBEN" skrevet af Frederik Franzen, står der på side 91 nederst som tekst til et billede(på dansk)

DrillingMons:

Viser bildet en slik ombygging?

Hvis ja, kan du legge det inn som et bilde her?

Hadde vært kjekt å se.

 

Har vært i kontakt med Vågslanda, de sa at de må plugge greeener hullet i stokken og legge opp ny tilgang bak sjalteren på kolbehalsen.

Håper fortsatt på at bare på en "switch" mellom de eksisterende sjalterne er mulig.

:D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...