Jump to content

Avstandsmåler


ladebenken

Recommended Posts

Hei.

 

Klarte å legge igjen avstandsmåleren min i ett hugstfelt og finner den f.. ikke igjen. :lol:

 

Skal nå ha ny og siden jeg nå er borte på jobb så går tankekverna om hvilke funksjoner som kunne vært nyttige.

 

Finnes måleren som:

 

-Innebygget ballistisk kalkulator, med muligheter for flere profiler (BC/hastighetskombo)

-Automatisk kompenserer for vinkel, temperatur og trykk.

-Er grei optisk.

-Ikke alt for stor og klumpete. Lommeformat er topp.

-metriske input/utput.

 

Vet Leica 1600b har de fleste av disse funksjonene, med unntak av mulighet for å legge inn egen patron. Da er man egentlig tilbake til start, ikke vits at den kompenserer for temperatur og trykk hvis kulebanen i utgangspunktet ikke stemmer.

 

Gunwerks sin G7 BR2 er en mulighet, men støtter den metriske enheter, og mil?

 

Hvor skaffes i tilfelle G7 BR2?

Link to comment
Share on other sites

Ut til 300m funker de aller billigste helt fint ja.

 

Jeg er klar over at Leica sin HD-B 8x42 har alt jeg vil ha, men så var det dette med finansministeren og hennes bevilgninger. Over 20 lapper til avstandsmåler ville hun ikke bevilge i denne omgang, rundt 6 store norske skulle gå greit.

 

Ikke at det er noe problem å fortsette som før med avmerkinger på elevasjonen og tabell for temp, trykk og vinkel, men så var det noe med denne latskapen og å holde det enkelt, fjerne feilkilder..

 

Ny måler bør måle minst 1200m.

 

Noen tips?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...