Jump to content

Landrover Supports Anti Hunters


seawolf

Recommended Posts

Med tanke på hvem andre som kjører disse bilene så føler jeg at jeg ikke kan være så cocky at de ikke er gode nok for meg, som den anglofile jeg er! :D

 

Dronningen:

article-2449593-189BEA2200000578-375_634x794.jpg

 

En film der dronningen kjører sin Defender.

 

Prinsen:

e525c9e75f513aed3066806da1bdbc1f.jpg

 

Kronprinsen:

prince-george-and-range-rover.jpg

 

Winston Churchill:

churchill_2309525b.jpg

 

Rols Roys på jakt:

article-2192583-14AD3BE9000005DC-164_634x410.jpg

 

Sir Paul McCartney:

132549073540.jpg

 

Marilyn Monroe:

1dbd1ea443f62143226e855e97ab714c.jpg

 

James Bond:

Land-Rover-Left-Front-Three-Quarter-20723.jpg

 

Lara Croft:

Land-Rover-Left-Front-Three-Quarter-20720.jpg

 

Skal like å se noen kan komme opp med en tilsvarende liste der Toyota brukes.... :mrgreen:

 

Noe særlig vakrere enn dette skal godt gjøres! land_rover__88_hard_top_series_2_1965_1_lgw.jpg

Link to comment
Share on other sites

forskjellen er lommeboka, de er av de få som faktisk kan ha råd til å reparere de. om igjen og om igjen og om igjen.

 

Tull!

 

Jeg kjører '04 LR Discovery. Det har ikke vært så voldsomt mye tull med den i løpet av tida jeg har hatt den, men jeg tror fortsatt jeg er i pluss økonomisk om det skulle dukke opp noe stort, i forhold til om jeg skulle hatt en nogenlunde "tilsvarende" LC. Skulle jeg hatt en LC med mer enn to seter og nogenlunde tilsvarende km.stand og alder så hadde den kostet minst det dobbelte i innkjøp. Alternativt ville den hatt så høy km, eller alder at den neppe hadde figurert i kategorien "problemfri" lenger.

Og som om det ikke er nok så er Discoen sånn omtrent hundre ganger mer komfortabel enn de japanske traktorene :wink:

 

Edit: Men jeg ER skuffet over LR sin tilsynelatende lefling med tvilsomme organisasjoner :(

Link to comment
Share on other sites

Nurse Caroll Cassidy i "Heartbeat";

FI1.jpg

 

En skurk i samme serie; skurkene er er skikkelig bad-ass-noen av de prøver til og med å løpe fra politiet :!:

hbeatgivepeace18db5.3088.jpg

 

En topp serie for den som liker engelske biler og serier uten gørr og grov vold :winke1:

 

Glemte jo helt den fine Series 1 80" som ble brukt i de første seongene;

 

i173532.jpg

Link to comment
Share on other sites

forskjellen er lommeboka, de er av de få som faktisk kan ha råd til å reparere de. om igjen og om igjen og om igjen.
Tull!

Jeg kjører '04 LR Discovery. Det har ikke vært så voldsomt mye tull med den i løpet av tida jeg har hatt den, men jeg tror fortsatt jeg er i pluss økonomisk om det skulle dukke opp noe stort, i forhold til om jeg skulle hatt en nogenlunde "tilsvarende" LC. Skulle jeg hatt en LC med mer enn to seter og nogenlunde tilsvarende km.stand og alder så hadde den kostet minst det dobbelte i innkjøp. Alternativt ville den hatt så høy km, eller alder at den neppe hadde figurert i kategorien "problemfri" lenger.

Og som om det ikke er nok så er Discoen sånn omtrent hundre ganger mer komfortabel enn de japanske traktorene :wink:

Edit: Men jeg ER skuffet over LR sin tilsynelatende lefling med tvilsomme organisasjoner :(

der kom første tegn på en LR eier: fornektelse :lol:

 

de er jo rasende billige i innkjøp.

Link to comment
Share on other sites

Dexter, det er de samme bilekspertene som gir Scoda Octavia med 1,6 L motor og Volvo V70 med 1,6L motor terningkast 6....... Hvorfor høre på slikt??? Ikke lett å sette en kroneverdi på følelser! Det vet vel strengt tatt mange her inne som betaler ganske store summer for ei drømmerifle.... Kunne klart seg like fint med en Tikka T3 eller en M98 Mauser i 30-06 fra Landrø...... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Et lite paradoks i Landrover sin støtte til anti-jakt organisasjoner; i UK finns det vel knapet et kjøretøy en oftere ser på landsbygda, på farmer og estates, enn Defenders i forskjellige utgaver, og da ofte i forbindelse med jakt eller jaktrelaterte aktiviteter.

Dette er ihvertfall min erfaring etter noen jaktturer til England.

 

Samtidig har Landrover et "Motor Discount Scheme" med BASC, englands største jegerorganisasjon, hvor medlemmene får en ganske bra rabatt ved kjøp av nytt kjøretøy.

Kan man snakke om at Landrover i denne saken rir minst to hester....?

Link to comment
Share on other sites

Att de er på verksted.

Selvfølgelig er den på verkstedet. Vedlikehold og slitedeler :wink: Dersom noen tror de har en bil der det ikke trengs så vet jeg hvem som er i fornektelse...

lyst på en hse sport. Fordi de er tøffe og billige.

men alle tester og fagfolk anbefaler å styre unna. Så da kjører jeg LC. Som fungerer og holder seg i pris.

 

Pyse :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Har som sagt mailet med forhandleren i Tromsø. De har fått lenken som denne tråden er basert på og siden har jeg ikke hørt noe.

 

Litt pussig at de ikke har kommet tilbake med noen forklaring da det dreier seg om tapt omsetning på over 1,5 mill for firmaets del...........?

 

Hvis stillheten varer ved blir det vel en amerikaner.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Og jeg hadde Defender, og nå har jeg Land Cruiser. Og jeg angrer heller ikke ett eneste sekund.

Mange synes at Defender er en sjarmerende tøffing av en bil. OK, det, hvis du liker at bilen fylles med vann når det regner, eller at hjullagrene må skiftes ved 50' km, eller at ramma ruster under alu-karosseriet, eller at det elektriske opplegget er fra en annen tidsalder.

Jo, Land Rover er definitivt for spesielt interesserte.

 

Dette er jo noe fordømt vås. Jeg har hatt Defender 2002 mod i seks år og andre landrovere før det. Det går helt greit, det er ingen ulempe om man har litt peiling på bil og ting som rører seg, men sånt tullprat irriterer meg.

Link to comment
Share on other sites

LR sitt rykte som dårlige biler er nok saklig sett ufortjent dårlig. Sist jeg så tall på det var fortsatt mer enn 85% alle Land Rover biler som noengang er produsert fortsatt i drift!! Ikke mange fabrikker som slår en slik statistikk!

 

Har selv Range Rover og det er faktisk en meget god bil!

Link to comment
Share on other sites

Om du først skal rakke ned på biler med et i utgangspunktet frynsete rykte basert på historie kan du ikke la vær å ta med Kina, India, Italia, Tsjekkia og Frankrike heller..... Om en tar med dagens kvalitet så ramler jammen Tyskland og Sverige igjennom også med Audi og Volvo, så da sitter vi strengt tatt bare igjen med Japan som lager kvalitet da..... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Det er noe dritt med det meste, inkludert japansk.

Har blitt byttet en del motorer i LC pga havari ( oljetrykk) og. Jobbet tidligere med en som hadde 27 år hos samme Toyota forhandlet, og han ville ikke ha det selv. Kjører Suzuki.. Om han skulle ha Toyota av nyere årgang så ble det med bensinmotor. De eldre er mer pålitelige. Jobbet og en på samme sted som har jobbet med bilberging fra 1997 på et sted med stort turistinnrykk i vintersesongen. Han sa han hadde hjulpet en Honda en gang pga svakt batteri. Det var det eneste han hadde vært borti de. Subaru hadde han aldri hjulpet. Har selv jobbet som mekaniker på Land Rover, og det er litt mye rart på noe av det, men ikke så mye værre enn mye annet. Noen løsninger på noen av modellene er idiotiske, og er en uheldig å må ordne på noe av det så svir det i lommeboka. Men hadde jeg hatt råd og skulle hatt en suv så hadde det stått en Disco 4 utpå her

Link to comment
Share on other sites

Det finnes tre " Lada produsenter " i verden.

 

Jeg kjenner bare til 1 for tiden.

http://avtovaz.ru/" target="_blank

 

Avtovaz monterer:

http://en.wikipedia.org/wiki/Dacia_Logan" target="_blank

 

Jeg håper det kommer større 4-hjulstrekkere i framtiden, men det synes som Volvo Daqing har sikret seg den biten:

http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_XC90 ... .932014.29" target="_blank

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

OT.

 

LC er fint det, om folk tok service i tide, og fulgte opp innkallelsene til Toyota for bytte av dyser og pakninger, var produksjonsfeil på disse, så det lakk diesel inn i olja, og tetta seal i bunn av motorblokka. Så stemmer at det har gått noen motorer, en selger jeg kjenner i Toyota bekrefta 7-8 motorer hadde gått føyka! Gjaldt 120serien og noen årsmodeller.

 

Har hatt min i snart 10 år, bytta dyser/pakninger. bremser bak som setter seg, 1 runde med AC-lekkasje som har vært på på min LC. Ellers bare service som er tatt på den!

Planen er å ha den i 10 år til, sette inn baksetene til våren!

 

Sako_35

Link to comment
Share on other sites

Etter snart 30 år med førerkort og 14 biler (US/jap/EU) kan jeg trygt si at de kjøretøyene som har gitt meg minst problemer er amerikanere og eldre tyskere. Jeg har nå to amerikanere, en tysker og en japse og er fornøyd med det. Utenom en Camaro Z28 jeg kvittet for 8 år siden har jeg kun eid firehjulstrekkere de siste 15 årene.

 

Sent from my SAMSUNG-SM-G870A using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Ser ut som det er trøbbel med det meste, har min andre Volvo XC70, den forrige kjørte jeg nesten 300.000 med problemfritt. Har nå en -09, nå før jul måtte jeg bytte differensialen bak (ja du leste riktig..) på 148.000km....fin julepresang det, 30 laken..

 

Kanskje en like gjerne skulle kjørt LR..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...