seawolf Posted December 2, 2014 Share Posted December 2, 2014 Fikk denne fra en kompis i Sør Afrika. Tvilsomt om det blir den lenge ønskede Defender neste gang det byttes bil... http://www.africanindaba.com/2014/11/la ... lume-12-6/" target="_blank Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pondoro Posted December 2, 2014 Share Posted December 2, 2014 Det var siste spiker i kista når det gjelder dette merket for meg.....de velger altså å støtte en organisasjon som er uttalte jaktmotstandere.. Nåja...Land Cruiseren har vel gått forbi dem for 30 år siden uansett.. http://www.africanindaba.com/2014/11/la ... lume-12-6/" target="_blank Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
G.Larson Posted December 2, 2014 Share Posted December 2, 2014 Slått sammen 2 like innlegg til 1 tråd. G.Larson Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truls Posted December 2, 2014 Share Posted December 2, 2014 Det er uansett en drittbil. La den dø i fred. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Litago Posted December 2, 2014 Share Posted December 2, 2014 Dette er litt rart med tanke på at Land Rover har laget en Blaser Edition....de laget 60stk av disse.. http://www.autoblog.com/photos/land-rover-defender-blaser-edition/#photo-4772882/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SuperHansen Posted December 2, 2014 Share Posted December 2, 2014 Jeg valgte Land Cruiser over Discovery3/4,har aldri angret ett sekund på det..Land Rover er for spesielt interesserte Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truls Posted December 2, 2014 Share Posted December 2, 2014 Og jeg hadde Defender, og nå har jeg Land Cruiser. Og jeg angrer heller ikke ett eneste sekund. Mange synes at Defender er en sjarmerende tøffing av en bil. OK, det, hvis du liker at bilen fylles med vann når det regner, eller at hjullagrene må skiftes ved 50' km, eller at ramma ruster under alu-karosseriet, eller at det elektriske opplegget er fra en annen tidsalder. Jo, Land Rover er definitivt for spesielt interesserte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truls Posted December 2, 2014 Share Posted December 2, 2014 Og derrr så jeg at du valgte LC over Discovery, og ikke omvendt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kammerherren Posted December 2, 2014 Share Posted December 2, 2014 En Discovery 4 er en nydelig bil som går utenpå det meste hva gjelder komfort. Det er solgt bøttevis av både nr 3 og 4, disse går naturligvis oftest med grønne skilter, ofte som firmabiler. At dette er en bil for spesielt interesserte er tull. Defender derimot er en bil for spesielt interesserte, men at det er en morsom bil er hevet over en hver tvil. Mange hevder at kvaliteten er tvilsom på LR generelt, det er en "mye" med visse sannheter. Range Rover som ble levert i perioden ca 1995 eller 96 frem tom 2001 hadde mange problemer. Range Rover levert senere har vært ganske bra biler med tanke på hvor mye ny teknologi som er stappet inn der. Veldig mye BMW i disse bilene i noen år fremover. Discovery nr 3 som kom i 2005 hadde noen barnesykdommer som de ganske raskt fant ut av og har siden da vært rimelig bra. Bare se hvor mange av disse bilene som har gått langt over 200.000KM som ligger ute for salg. De blir altså kjørt mye, står ikke bare pent parkert på tunet. De første Freelander som kom på 90 tallet var søppel med mange problemer. Den ble noe bedre etter noen år, men aldri noen super bil. I 2006 kom en ny utgave, denne har vært knallbra. LR hadde tidligere en lei tendens til å levere bilene litt tidlig og derved prøve ut bilen på kundene, det er ikke alltid en god ide. Uansett, konklusjonen er at LR i dag fremstår med en helt annen kvalitet enn det de gjorde for et lite 10 år tilbake. En Land Cruiser er et trygt valg om en er ute etter en robust bil, ingen tvil om det, men en Discovery 4 er heller ikke noe dumt valg. (Om en har råd til å kjøpe disse bilene, de er ikke helt gratis....) Til sist, Truls, siden du faktisk har eid en Defender, hvordan kan du i det hele tatt sammenlikne den med en LC??? Dette er ikke sammenliknbare biler i det hele tatt. Edit: Ut fra din kommentar om at LR er en drittbil litt lengre opp i tråden antar jeg du var en av de som kjøpte en Defender uten helt å vite hva du var ute etter? Den er en traktor, ferdig snakka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truls Posted December 2, 2014 Share Posted December 2, 2014 Jeg har kanskje vært litt stor i kjeften. Kan ikke huske at det har skjedd før. Men du har rett, Kammerherren: Discovery og Range Rover er sikkert bedre enn Defender. Skulle egentlig bare mangle - ALT er jo bedre enn Defender. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kammerherren Posted December 2, 2014 Share Posted December 2, 2014 Jeg har kanskje vært litt stor i kjeften. Kan ikke huske at det har skjedd før. Det var dagens!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rino Hals Posted December 3, 2014 Share Posted December 3, 2014 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E.J Posted December 3, 2014 Share Posted December 3, 2014 Defender skulle kun vært levert med skilter med gul skrift og svart bunn! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pondoro Posted December 3, 2014 Share Posted December 3, 2014 Vi tilbrakte ca. 50 mil i en Defender 130 nå sist i Namibia, på grusveier......fy faen for en trang bråkete skranglekasse... Men god i terrenget er den, det skal den ha.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kammerherren Posted December 3, 2014 Share Posted December 3, 2014 Dere må ikke glemme hva en Defender er bygd for karer! Flat frontrute er lett å bytte i nærmeste landsby om den skulle ryke. Prøv det med en ny LC!! Det aller meste kan fikses med en skiftenøkkel og litt gaffateip. Dvs, motorene etter 1998 fikk en del elektronikk, men de er ikke i nærheten av en nyere LC med tanke på "Do it yourself"! Defender er en bil for entusiaster, men det skal jammen sies, ingen biler slår den med tanke på ekspedisjonsfølelse!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E.J Posted December 3, 2014 Share Posted December 3, 2014 En kompis er entusiast og har 5 stk Defender (både gamle og 2 ganske nye) Da en annen kompis spurte om hvorfor han hadde så mange kom svaret: Jeg er selvstendig næringsdrivende tømrer og er nødt til å møte til avtalte tider innimellom. Derfor trenger jeg 5. En av de starter alltid. Ang. ekspedisjonsfølese så hadde vel en Arctic trucks Hi-Lux gitt mye av det samme Skal det først være gammelt så hadde jeg nok heller kjøpt en Willys Jeep. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pondoro Posted December 3, 2014 Share Posted December 3, 2014 Den LC du møter i Afrika er den enkle farmervarianten...en svær pickup uten elektronikk, bilen har en 4 liters diesel uten turbo...bilen har bladfjærer bak......like lettskrudd som Landroveren.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PederR Posted December 3, 2014 Share Posted December 3, 2014 glad jeg holder meg til jeep jeg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chiefen.v-2 Posted December 3, 2014 Share Posted December 3, 2014 Defender er en bil for entusiaster, men det skal jammen sies, ingen biler slår den med tanke på ekspedisjonsfølelse!! Helt sant, selv på nylagt asfalt får en følelsen av å kjøre offroad.... men har absolutt lyst på en! Og en LC, og en 4Runner Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SuperHansen Posted December 3, 2014 Share Posted December 3, 2014 @kammerherren Jeg skrev vel ikke at Discovery var for spesielt interesserte??Jeg var nok mye mere generell enn det,he he. Biler er som børser når det gjelder å vekke følelser hos folk..Det man selv har er gjerne best..Konklusjon:Land Cruiser er best! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hopalong Posted December 3, 2014 Share Posted December 3, 2014 Jeg har kjørt LR siden 1998 - Klassisk Range Rover, Defender 110, Discovery 2, Discovery 3 og har nå en Discovery 4 og en Defender 90. Til den som idag mener merket generelt er bare dritt, er det én ting å si: Det er direkte feil. Vel har det vært dårlige biler tidligere, og spesielt den første Freelanderen var elendig, men idag bygges bilene på en av Storbritannias nyeste og dyreste fabrikker, med samme type kvalitetskontroll og oppfølgning som ellers i bilbransjen. Det måtte riktignok utenlandske eiere til for å oppgradere til moderne produksjon, men nå er det ihvertfall slik at kvaliteten står i stil med prisen, og vel så det. Discoveryen er et godt eksempel. Kvalitetsfølelsen fra de tidligere modellene til idag har økt voldsomt. Jeg har ikke hatt problemer med noen av dem, med den nyeste er helt enestående bra, både i komfort, trekkraft og opplevd kvalitet. Jeg reiser på langtur med kone, tre unger, to bikkjer, mye bagasje og henger med båt bak, og bilen føles som om den var tom. Men med Defenderen er det annerledes. Den bygges fortsatt innerst i det eldste fabrikklokalet, hvor den massive rammen kommer seilende sakte på et samlebånd som kunne vært tatt ut av en 30-talls filmavis, og de forskjellige delene blir båret og trillet frem og montert for hånd. Det er som å se noen bygge bil med et meccanosett. Det er en håpløst gammeldags, dyr og langsom måte å lage biler på som ingen andre har gjort i den vestlige verden siden syttitallet. Og byggekvaliteten er deretter. Toleranser og avvik måles heller i centimeter enn millimeter, for å si det slik. Det er en anakronisme av en bil, og selvsagt også en anakronisme av en kjøreopplevelse. Dersom man kjøper en slik bil og tror den vil oppføre seg som en moderne bil, er man nødt til å bli skuffet. Men dersom man vet hva man får: En litt sivilisert traktor, med enestående fremkommelighet, en konstruksjon som tåler mer enn noe annet man kan få på skilter og mer sjarm en en bøtte med hundevalper, lever man godt med at det elektriske ikke alltid er på topp, eller at det kommer inn luft og vann andre steder enn det bør. (At hjullagerne går høres imidlertid litt rart ut - jeg har kjørt 130 000 med min 04-modell, mye av det på traktorveier og humpete grus, men har fortsatt de originale lagerne i behold.) Som jaktbil er den perfekt, synes jeg. Den kan lesses opp med hva som helst, det finnes endeløst med utstyr man kan oppgradere med, og jeg er aldri redd for en skrape eller litt blod i bilen. Det er en herlig bil, men for spesielt interesserte. Men for å si det slik: Discoveryen kommer til å bli byttet ut en gang, og når barna blir større kommer jeg nok til å ha en annen type bil. Men Defenderen blir ikke byttet ut med noe annet enn en Defender - en slik skal jeg ha sålenge jeg har bikkjer, er istand til å jakte og gå på tur. Men tilbake til linken fra trådstarter: Dette var jo ille, men nok dessverre et utslag av at LR er blitt offer for sin egen suksess. Fra å være standard country-kjøretøy lager de nå biler for den velbeslåtte europeiske byboer, og blant slike er jakt en barbarisk fritidssyssel. I den grad de spiser kjøtt, vil de ha det vakuumpakket. Triste greier. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kammerherren Posted December 3, 2014 Share Posted December 3, 2014 Det siste der har du helt rett i SuperHansen! (Altså det med følelser, ikke LC!! ) Flotte bilder der Hopalong! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
seawolf Posted December 3, 2014 Author Share Posted December 3, 2014 Da er Hopalong i sitt siste avsnitt tilbake til det som var kjernen i dette; Landrover er nå sponsor for en anti-jakt organiasjon. Og det er trist det... Forøvrig, for noen år siden leste jeg på AR en liste over store internasjonale firma som sponset anti-jakt organiasjoner. Finner den ikke igjen, men husker ihvertfall at Levis var på lista. Ved nykjøp av jeans etter dette, ble det derfor å gå tilbake til min ungdoms favoritt, Lee ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hopalong Posted December 3, 2014 Share Posted December 3, 2014 Jeg ble så giret av Defenderpreiket mitt at jeg fant noen flere bilder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pondoro Posted December 3, 2014 Share Posted December 3, 2014 Sorry...men det blir full boikott av LR når de velger å støtte jaktmotstanderne.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Norwegianwoods Posted December 3, 2014 Share Posted December 3, 2014 Dere må ikke glemme hva en Defender er bygd for karer! Flat frontrute er lett å bytte i nærmeste landsby om den skulle ryke. Prøv det med en ny LC!! Det aller meste kan fikses med en skiftenøkkel og litt gaffateip. Dvs, motorene etter 1998 fikk en del elektronikk, men de er ikke i nærheten av en nyere LC med tanke på "Do it yourself"! Defender er en bil for entusiaster, men det skal jammen sies, ingen biler slår den med tanke på ekspedisjonsfølelse!! Ekspedisjonsfølelse får du med en Lada Niva også Og det til en rimeligere penge og med mindre behov for stadige reperasjoner Nå har jeg aldri vært noen fan av Landrover og har alltid ment at dem lager mye bedre offroad biler i Japan, så de vil ikke merke mye til min "boikotting" av deres produkter pga deres antijakt syn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
donner Posted December 3, 2014 Share Posted December 3, 2014 Puma og ikke minst Sørafrikas kjente drikk amarula er også kjent for å like jaktmotstandere dessverre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pondoro Posted December 3, 2014 Share Posted December 3, 2014 Vi får holde oss til G/T da... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Truls Posted December 3, 2014 Share Posted December 3, 2014 Hyggelig at folk med Defender har bedre opplevelser med den enn det jeg har hatt. Defender har kanskje sjarm, men jeg opplevde jeg den som en reinspikka møkkabil. Jeg har hatt VW Taro (Hilux), 4Runner, Chevrolet Blazer og LC, og vil si at alle de, bortsett fra Blazeren, har hatt like god eller bedre fremkommelighet som Defenderen. Men én ting skal jeg si meg enig i - det er veldig mye tøft å få tak i av utstyr til Defender. Og det er enkelt å mekke selv, og det trengs jaggu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Norwegianwoods Posted December 3, 2014 Share Posted December 3, 2014 Puma og ikke minst Sørafrikas kjente drikk amarula er også kjent for å like jaktmotstandere dessverre Ikke si at jeg må boikotte den eneste alkoholholdige drikkevaren jeg drikker Jeg er redd for at jeg kanskje må bryte med egne prinsipper og likevel nippe til en kald Amarula nå og da Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ole Brum Posted December 3, 2014 Share Posted December 3, 2014 Forhandleren har fått beskjed om ikke å vente på bestilling av ny Range Rover til meg. Min gamle er moden for utskifting. Fikk høflig mail tilbake og der man ga uttrykk for at hverken forhandler eller importør vet hva som foregår. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mvs Posted December 4, 2014 Share Posted December 4, 2014 Defender skulle kun vært levert med skilter med gul skrift og svart bunn! Nåja, de som er her oppe med slike skilter tror jeg nok noen helst vil senke på dypt vann. De samler seg som oftest utenfor bilverkstedet og har møter der, men det er jo fint for da forurenser de ikke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kammerherren Posted December 4, 2014 Share Posted December 4, 2014 Ikke glem at Defender har vært benyttet av det britiske forsvar i en årrekke og de er tilsynelatende godt fornøyde. De bilene som ble levert til det norske forsvaret tidlig 70 tall var jo ikke Defendere, men serie 3 biler. Om dere synes Defender er en traktor, så har dere ikke prøvd en Seriebil..... Når det kommer til holdbarhet, så er det ikke mange av disse Serie 3 bilene som ble levert til forsvaret som ikke fremdeles er i bruk. Veldig mange går nå som sivile biler hos lykkelige eiere! (Som etter hvert blir godt kjent med styrker og svakheter på bilene.... De er jo tross alt veteraner!) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Norwegianwoods Posted December 4, 2014 Share Posted December 4, 2014 Nå er det en sak hva slags biler de produserte på tidlig 70 tall og en helt annen sak hva de produserer nå Spesielt om man sammenligner med det japanske konkurrenter innen det markedet produserer idag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kammerherren Posted December 4, 2014 Share Posted December 4, 2014 Siden de fleste som har sett min LR fra 1961 sikkert mener at det er på tide at den også blir skiftet ut burde jeg kanskje ringe min lokale LR butikk jeg også sånn bare for å informere om at jeg neppe kommer med det første for å bestille en ny. Naturligvis bare pga at de ikke liker jakt..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jim114 Posted December 5, 2014 Share Posted December 5, 2014 Kanskje heller noe gjennomprøvd Kinesisk solid kvalitet fra Geely: http://en.wikipedia.org/wiki/Volvo_XC90 ... .932014.29 Mvh Jim114 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiwi Posted December 6, 2014 Share Posted December 6, 2014 Ikke glem at Defender har vært benyttet av det britiske forsvar i en årrekke og de er tilsynelatende godt fornøyde Dette var dagens! Engelskmennene er vel omtrent de siste jeg kan tenke meg som er bortskjemte med gode biler! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kammerherren Posted December 6, 2014 Share Posted December 6, 2014 Om du tror Hummer 1 eller LMW fra Iveco holder en bedre kvalitet bør du sjekke opp kildene dine! Disse militære kjøretøyene blir utsatt for røff bruk og blir fortløpende vedlikeholdt, så alle disse fungerer til sin bruk. Om Defender ikke hadde vært tilfredsstillende så er jeg rimelig trygg på at England ikke hadde vært villige til å sende soldatene i strid med ubrukelige kjøretøy all den tid det finnes andre som fungerer tilsbvarende godt. Ellers er det ikke så mange biler som slår Rols Roys, Aston Martin og TVR i sine respektive segmenter! (Nå er vel ikke RR lengre på britiske hender, men men). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E.J Posted December 6, 2014 Share Posted December 6, 2014 Ellers er det ikke så mange biler som slår Rols Roys, Aston Martin og TVR i sine respektive segmenter! (Nå er vel ikke RR lengre på britiske hender, men men). Og TVR er vel russisk Samt har meget tvilsom kvalitet. Nå har vel også 2 av Englands største bilprogram gått ut med at det har vært endel feil på Aston Martin de har lånt. Clarkson henta en splitter ny på fabrikken og kom ikke utafor porten før han måtte snu. Greit om vinduet lukkes helt når man kjører i regnvær Det finnes faktsik ikke en eneste engelskprodusert bil (uansett prisklasse) som er i nærheten så feilfrie som f.eks Skoda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kiwi Posted December 6, 2014 Share Posted December 6, 2014 Det fungerer sikkert strøkent med LR så lenge man, som i forsvaret, alltid har med seg en mekaniker på laget, eller skrur dagelig for moro skyld..? For oss andre som helst vil kommer fra A til B og få jaktet, snarere enn å ligge under bilen å skru, så titter man mot Japan. LC og Hi-Lux er etter mitt syn de mest fornuftige bilene til dette bruket, alt annet blir nostalgi! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pondoro Posted December 6, 2014 Share Posted December 6, 2014 Engelske biler er....tross alt...bedre enn sitt rykte, Land Rover inkludert.. Jeg har en Jaguar XJS (1982 veteran) med 5,3 liters V-12 motor, har ikke hatt verken mekaniske eller elektro problemer med denne, Lucas elektronisk tenning og injection (jada...hører dere ler... ). OG...den elektriske klokka.....ja den VIRKER...! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kammerherren Posted December 6, 2014 Share Posted December 6, 2014 Og TVR er vel russisk Samt har meget tvilsom kvalitet. Nå har vel også 2 av Englands største bilprogram gått ut med at det har vært endel feil på Aston Martin de har lånt. Clarkson henta en splitter ny på fabrikken og kom ikke utafor porten før han måtte snu. Greit om vinduet lukkes helt når man kjører i regnvær Det finnes faktsik ikke en eneste engelskprodusert bil (uansett prisklasse) som er i nærheten så feilfrie som f.eks Skoda. Her er adressen til TVR: Wentworth House 4400 Parkway Whiteley Hampshire PO15 7FJ Ser ut til at eier er russisk eller tilsvarende, men produksjonen foregår tilsynelatende fremdeles i England. Å sammenlikne Skoda med disse luksusbilene/sportsbilene blir ganske søkt. Ikke glem at Skoda er den mest driftssikkre bilen fra WAG konsernet, nettopp siden F.eks Audi får nyvinninger lenge før. Skoda får bare gammel vellprøvd teknologi. (Mye det samme som Toyota). Det samme kan ikke sies om disse 3 britiske jeg nevnte. De ligger naturligvis i kategorien til Audi eller Bugatti for den del, som også ligger under WAG gruppen. Luksusbiler er veldig sjelden av de mest driftssikkre. Et hederlig unntak er faktisk Porsche 911 som holder en utrolig kvalitet til å være den typen bil den er. Pondoro, den Jaguaren der er jo bare ungfolen, min LR er fra 61 og digitale klokker i bil er oppskrytt! (Strengt tatt er klokker i bil oppskrytt, hehe!! ) By the way, pluggbytte er jo en heldagsjobb med en V12!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pondoro Posted December 6, 2014 Share Posted December 6, 2014 Nei, nei, nei.....klokken er analogt elektrisk min kjære Kammerherre.... Jeg blir å kjøre Jaguar til økonomien tillater Bentley med W12 motor, den MÅ jeg bare ha... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pondoro Posted December 6, 2014 Share Posted December 6, 2014 Forøvrig må det være utrolig kjedelig og kjøre biler som aldri har feil.....se på de individene som kjører Toyota og Skoda...fremstår de som spennende, livsglade mennesker...?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kammerherren Posted December 6, 2014 Share Posted December 6, 2014 Forøvrig må det være utrolig kjedelig og kjøre biler som aldri har feil.....se på de individene som kjører Toyota og Skoda...fremstår de som spennende, livsglade mennesker...?? Øøøøøøø, jeg føler meg riktig så livsglad, og jeg har en Toyota til hverdagsbruk...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pondoro Posted December 6, 2014 Share Posted December 6, 2014 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E.J Posted December 6, 2014 Share Posted December 6, 2014 ...se på de individene som kjører Toyota og Skoda...fremstår de som spennende, livsglade mennesker...?? De jeg kjenner er det Men det har sikkert noe med det at de heller er og jakter/skyter eller bedriver friluftsliv istedenfor å ligge å skru på gammalt jern satt sammen av folk som sansynligvis har tatt litt vel mange pints på puben i lunchpausen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E.J Posted December 6, 2014 Share Posted December 6, 2014 .............. (Nå er vel ikke RR lengre på britiske hender, men men). Ehhhhh............... Blir ikke dette litt som TVR med russik eier? Rolls Royce skrus vel fortsatt sammen i England selv om de har utenlandske eiere? Ser ikke helt forskjellen på ekempelet ditt og mitt med TVR! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kammerherren Posted December 6, 2014 Share Posted December 6, 2014 Om RR fremdeles bygges i England er jeg helt enig E.J.! Dårlig eksempel fra min side! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
E.J Posted December 6, 2014 Share Posted December 6, 2014 Missforstå meg rett Defendern er en bil jeg absolutt kunne tenkt meg om den var en smule mer pålitlig! Den er ikke kledd inn i tupperware som koster skjorta å bytte om man skulle være litt uheldig! Kan like gjerne innrømme at jeg kjørte Lada Niva i 5 år så helt patent er ikke jeg heller mtp smarte bilvalg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.