Jump to content

Simson Suhl mod.85


vinjesvingen

Recommended Posts

Simson 85 er et meget godt bruksjern, solgte en ubrukt slik en til en venn av meg for kr 4500 i sommer, har sett slike som har vært solgt for mellom 3-5000kr de siste par årene. En venn av meg har hatt et slikt våpen i ca 30 år og det var i en lang periode brukt svært hardt både på jakt, men også lange og mange turer på lerduebanen. Våpenet har et lang tids bruk fått en liten slark i mekanismen, men dette er en bagatell å få en børsemaker å fikse dette hvis slarken er utviklet på "hengselbolten" slik det var tilfellet her. Det er verdt å merke seg at slarken har utviklet seg over mange, mange tusen skudd og hvilket som helst sammenlignbart våpen ville gjort det.

Er våpenet i ellers god stand og uten skader ville jeg sagt at ved en pris under kr 5000 er det bare å kjøpe. Tenker en kvalitet sammenliknet mot diverse andre våpen som bla annet tyrkiske våpen osv er dette våpenet verdt mere også, men markedet ser ut til å være villig til å betale mellom 3-5000kr og da er saken grei.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...