Jump to content

Tilpasning av hagle


Mrnice

Recommended Posts

Hei.

 

hvordan er erfaringene med tilpasning av hagle?

 

Etter og ha sett på denne filmen av William Powell. Så må jeg si at han virker utrolig nøye og profisjonell.

 

Men det er kansje en annen måte og tilpasse hagle på i norge?

Mener den første haglen jeg kjøpte så kappet de koblen og justerte casten. da var det nesten godt nok. men nå er dette xx antall år siden da.

 

Hvordan gjør de dette nå til dags?

Lurte på og kjøpe ei litt finere hagle til bruk på skogen. en den sjøhagla jeg har i dag til 5000kr

Og ønsker da og få en perfekt tilpasset koble. slik at alt blir 100%.

Link to comment
Share on other sites

Kjøp med justerbar kolbe[sMILING FACE WITH OPEN MOUTH AND SMILING EYES] kjøpte en bettinsoli engang ferdig tilpassa. Var hos en kar å tok mål på ei dummy hagle med justering i alle himmelretninger. Og det dem gjor da, var å varme å bøye kolben, holdt jo akkurat en tur i regn vær før den gikk tilbake igjen. Dyrere hagler blir bestilt på mål, noe man ikke får på "vanlige" hagler.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

På nettsidene til Jakt & Friluft står det (eller stod hvertfall inntil nylig) at hvis man kjøper Beretta så får man med gratis tilpasning.

 

Denne "tilpasningen" består vel i at kolber kan fås med ulike mål-(fall), ved kam og hæl (ikke lengde el cast off), innenfor Berettas eget kolbeprogram.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...