Jump to content

Langholds prosjekt


strandsivert

Recommended Posts

Hei,

Har satt i bestilling et nybygg som er myntet på langhold. Børsa skal bygges av Rafdal og skal bestå av følgende:

- Stiller TAC 300 kamres i 300winmag

- Jewell SS avtrekk

- Lilja SS 70cm 1:9 stig pipe

 

Hadde i utgangspunktet planer om å gå for AICS stokk men har fått råd om å unngå i iallfall "tommelhulls" stokken (grunnet dårlig ergonomi). Noen som har andre erfaringer?

Har også vurdert GRS. Har GRS på 200STR'en og er veldig fornøyd med den. Rafdal kan selge med McMillan A5... Så her er en del alternativer, men jeg søker deres erfaringer både rundt de nevnte og andre.

Link to comment
Share on other sites

Bakgrunnen er rett og slett at jeg ble anbefalt å ikke kjøpe den stokken fordi den ikke var god å skyte med. Forstod det slik at grepet ikke var godt å holde i. Har verken sett eller tatt i en slik stokk. Om det er noen i Narvik området som har en slik stokk så er jeg veldig interessert i å få tatt en kikk..

Link to comment
Share on other sites

Bakgrunnen er rett og slett at jeg ble anbefalt å ikke kjøpe den stokken fordi den ikke var god å skyte med. Forstod det slik at grepet ikke var godt å holde i. Har verken sett eller tatt i en slik stokk. Om det er noen i Narvik området som har en slik stokk så er jeg veldig interessert i å få tatt en kikk..

016_zpsa7e5be6d.jpg

sånn kan du og få stokken ,om du ikke liker tommelhull !

 

Eg liker begge to typer,men pistolgrep gir deg mer frihet og bedre om du har store hender.

Link to comment
Share on other sites

Hmm. Den så jo veldig bra ut. Er pistolgrepet vinklet? Hvor får man tak i en slik da? Finner den ikke hos vertebrae.

Man skulle jo absolutt fått kjent på og helst prøvd forskjellige typer stokker. Har vel gjennomsnittlig størrelse på hendene og liker som sagt GRS stokkene veldig godt. Har en Tikka T3 med originalstokk. Den er helt ubrukelig for meg. Får kun trykk på tommelen og tommelgropen på avtrekkerhånden ved liggende skyting..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...