Jump to content

Krieghoff Trias S


8mmJeger

Recommended Posts

Trias er i kvalitet og utførelse i utgangspunktet lik gamle Trumpf og Neptun. MEN i alle tilfeller er dette avhengig av utførelse.

 

Det var slik at delene blir produsert og lagt i hyller, løpsbuntene også. Når våpenet var bestilt startet byggingen, og det ble sortert på kvaliteten til delene: De beste til toppmodellene, og de ordinære til standard og mindre påkostede utførelser.

 

Jeg har en Neptun Primus, og den er av en helt annen kvalitet i løpspolering inn- og utvendig enn en standart Trumpf. Og samme kvalitetsforskjellen gjelder nok ofte hele våpenet.

 

MEN det skal vi skal huske på at Trias aldri har vært i standard-programmet til Krieghoff, den har hele tiden vært et våpen etter mer eller mindre spesialbestilling. Så det er ikke usannsynlig at den uansett ligger i toppskiktet, siden det neppe har ligget mye Triasdeler på delelageret hos Krieghoff.

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

Til elg, hjort og svin etc. kan jeg ikke se for meg et et bedre valg enn en bockdrilling eller en dobbeltrifledrilling. Trias-serien fra Krieghoff ser virkelig bra ut. Om kvaliteten er like god som hos Neptunserien, noe jeg tror den er, holder våpenet aller høyeste kvalitet. Ikke avskriv Ferlach-gutta når det kommer til bockdrilling, mye bra som kommer fra Østerrike. Lykke til med kjøpet/søket.

 

slb

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Takk for informasjon.

Joda, jeg skal ned å se på den nå til uka. Skal også se på noen våpen fra Ferlach, bockdrilling, en kipplauf og en kombi.

Eneste som kan være - med denne Trias S`n er vekt....Men, med 9.3 kaliberet må det jo bli noe vekt å.

Gleder meg til å ta og klå litt :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...