Jump to content

Finnclassic 612


Rigby

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Jeg har kombi Finn Classic 612 SC i kal 12x76 / 7x57R. Jeg hadde før kombi 512 SC i samme kal men likte bedre denne nye på grunn av vekt, avtrekk og sikter. Nye er bedre syns jeg MEN det finnes ikke helt optimalt montasje til denne. Importør og flere forhandlere sier bruk Optilock skinner samme som på 512 SC men da blir kikkertsikte skjevt på kombien hvis skinner ikke tilpasses. Jeg har tilpasset skinner til kombien min og nå er jeg kjempe fornøyd.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har skytt en del med 612 7X57R 12/76 og den er et bra våpen med god presisjon, godt sammensatt. Eneste negative jeg erfarte er at den er veldig tung, Jeg havnet opp med en Sabatti Forest Light i samme kaliber. Den var jeg veldig fornøyd med, angrer på jeg solgte den :D

Link to comment
Share on other sites

Høres bra ut.Jeg fant en artikkel i Jakt & Jägare som var meget positiv.Alubaskyler er jeg ikke så redd for.Det har vært brukt siden WW2.Imman Meffert hadde sin "Wotan" drilling veldig tidlig....Jeg er mer bekymret for små insexskruer til justeringen...Men man justerer vel bare en gang på en kombi.

Jeg synes vekten er tiltalende,og konseptet er forholdsvis rimelig.Skal titte på en i morgen i kaliber 12,og 8x57IRS.Kanskje blir det haglpiper også.. :-)

Link to comment
Share on other sites

Importør og flere forhandlere sier bruk Optilock skinner samme som på 512 SC men da blir kikkertsikte skjevt på kombien hvis skinner ikke tilpasses. Jeg har tilpasset skinner til kombien min og nå er jeg kjempe fornøyd.

 

Jeg fikk børsemakeren til å montere en Optilock i dag.Jeg nevnte dette med skjevheter,men han mente det ble rett.Han justerte kikkerten kun i høyden..

Link to comment
Share on other sites

Hvis du finner noe montasje som passer bedre til denne kombien jeg vil gjerne vite det også :). Jeg tenkte på MAK ringmontasje, det ville blitt fast montasje men letere og lavere men problemet er igjen det samme.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...