Jump to content

Metallsilhuettstevner Eidsvoll SS 2008


001

Recommended Posts

Eidsvoll sportskyttere kommer til å arrangere noen Metallsilhuettstevner i løpet av høsten.

 

Avlyst

17/10 Fredag 13-17 Påmelding fra 12:00 Åpent stevne

Startavg: 100,- Metallsilhuett finpistol

(Øvelser: stående, produksjon, revolver og fri 2 + fri 2 RT)

 

Avlyst

18/10 Lørdag 10-17 Påmelding fra 10:00 Åpent stevne

Startavg: 100,- Metallsilhuett finpistol

(Øvelser: stående, produksjon, revolver og fri 2 + fri 2 RT)

 

19/10 Søndag 12-16 Påmelding fra 12:00 Åpent stevne

Startavg: 50,- Metallsilhuett luftpistol

(Øvelser: stående og fri)

 

24/10 Fredag 13-17 Påmelding fra 12:00 Norgesmesterskap

Startavg: 150,- Metallsilhuett finrifle og luftrifle

(Øvelser: fin rifle Light (produksjon), fin rifle silhuett, fin rifle fri og luftrifle)

 

25/10 Lørdag 10-17 Påmelding fra 10:00 Norgesmesterskap

Startavg: 150,- Metallsilhuett finrifle og luftrifle

(Øvelser: fin rifle Light (produksjon), fin rifle silhuett, fin rifle fri og luftrifle)

 

26/10 Søndag 12-16 Påmelding fra 12:00 Åpent stevne

Startavg: 50,- Metallsilhuett luftpistol

(Øvelser: stående og fri)

 

Avlyst

15/11 Lørdag 10-17 Påmelding fra 10:00 Åpent stevne

Startavg: 50,- Metallsilhuett luftpistol

(Øvelser: stående og fri)

 

Luftpistol skyting kun søndag. Nye tidspunkt :!:

16/11 Søndag 10-16 Åpent stevne

Startavg: 50,- Metallsilhuett luftpistol

(Øvelser: stående og fri)

 

12/12 Fredag 13-17 Påmelding fra 12:00 Åpent stevne

Startavg: 100,- Metallsilhuett fieldpistol

(Øvelser: produksjon og any sights)

 

13/12 Lørdag 10-17 Påmelding fra 10:00 Åpent stevne

Startavg: 100,- Metallsilhuett fieldpistol

(Øvelser: produksjon og any sights)

 

14/12 Søndag 12-16 Påmelding fra 12:00 Åpent stevne

Startavg: 50,- Metallsilhuett luftpistol

(Øvelser: stående og fri)

 

Informasjon blir også lagt ut på:

http://www.eidsvollss.no/forum/viewforum.php?forum_id=3

og

http://www.metallsilhuett.no/ under stevner og terminliste.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Her er en link til kart på gule sider, men det er ikke en link som viser hvor skytebanen er. For å finne skytebanen må du søke etter: Vidtjennet og velge Vidtjennet (Tjern), Eidsvoll når du får opp valgmulighetene.

 

http://www.gulesider.no/kart/

 

(Jeg har desverre ikke klart å få dette til på en annen måte, men så er mine datakunskaper tydligvis ganske så begrenset på dette feltet. Problemet ser ut til å være at adressen på gulesider blir for lang.)

 

Der Vidtjennvegen slutter og Hestdalsvegen starter tar du til høyre, på kartet (gule sider) ser du at det står skytebane rett ved (og delvis over) Vidtjennet; det er skytebanen.

 

Edit: Prøver å legge ut linken til kartet på nytt.

Edit: Av en eller annen grunn vil ikke Gule sider vise den linken jeg legger ut, sletter derfor linken slik at jeg ikke deriver feilinformasjon

Edit: Prøver på nytt å legge ut en link til kartet på Gule sider.

Edit: Gir opp å legge ut link, ber intereserte om å søke etter Vidtjennet istedenfor

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Da vi måtte avlyse pistolstevnet forige helg pga. at banen ikke ble ferdig, så fikk vi god tid til å gjøre ferdig banen for fin rifle og luftrifle. Vi gleder oss derfor til å teste banen på fredag 24. og lørdag 25. oktober.

Vi ønsker velkommen til NM Metallsilhuett fin rifle og luftrifle på Eidsvoll.

Link to comment
Share on other sites

Helgens fin rifle og luftrifle stevne ble gjennomført på en, etter forholdene, vellykket måte. Banen levde opp til forventningene, selv om enkelte av oss som deltok ikke var helt fornøyd med egne prestasjoner. Værforholdene var i grunnen ikke så ille, litt vind til tider men ellers greit.

 

Når det gjelder banen så tror jeg at det er blitt den beste finrifle og luftriflebanen i Norge. Platene bak figurene gjør det enklere å se bommene, og som sagt var det enkelte av oss som hadde stort behov for å se akkurat det :(

Vi ser imidlertid fram til at standplassen skal bygges litt om, slik det er planer om i ESS, da vil det bli bedre muligheter for å skyte liggende også. Liggendeskytinga slik det er nå blir litt provisorisk, og ikke helt optimal.

 

Resultatene blir lagt ut på metallsilhuett.no :!:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ha resultater.... :mrgreen:

Takk for rifle stevne forøvrig. Trodde ikke at kjip baneskyting kune være såpass artig 8)

De bukken på 100m ble skrekklig små for .22 børsa og stående :lol:

 

Resultatene er sendt til NMF og legges nok ut om ikke så lenge, har også sendt de på mail til deg siden du er så spent på å se dem :D

 

Når det gjelder størelsen på figurene så er vel problemet med metallsilhuett rifle at stort sett alle figurene blir veldig små. Og hvis de ikke er små (dvs. at du har endel forstørrelse på kikkerten) så står de veldig urolig :(

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Linken jeg hadde lagt ut, for å vise hvor skytebanen befinner seg, viser vei til en helt anen skytebane. Jeg vet ikke hvorfor, men sletter derfor linken slik at ikke flere kjører til feil skytebane.

 

Jeg skal etter beste evne forsøke å få kartet på Gule sider til å vise riktig skytebane, og hvis noen har noen tips i så måte er jeg takknemlig for det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...