Jump to content

Pris på Lincoln kombi ?


deerkiller

Recommended Posts

Har kommet over en pen Lincoln 2000 kombi i 12/76 7x57 uten kikkert og uten løse choker i hagleløpet.Hva er en ok pris for en slik i pen stand? Noen som har likedan og kan utale seg om presisjonen på rifleløpet på denne?

Alternativet er å kjøpe full pakke fra Jaktdepotet ,en Bettinsolli kombi med doble hagle løp.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har nå fått Lincoln kombien i hus og vært på skytebanen og test skutt rifleløpet i 7x57R

Jeg lada opp med hjemmeladd Winchester 150gr Powerpoint kuler bak en dose Norma 19 utarbeidet på QL med trykk ikke helt opp på rødstreken.Hylsene falt ut av kammret selv etter avfyring.

Jeg har montert en Weaver 1-3x20 med Duplex retikkel.Dette ble riktig så nett og pent.

Etter noen skudd er jeg inne på A4 arket på 100m.

Med kaldt løp samler den riktig så godt med ca 3cm på 3 skudd med lang pause mellom skudda skutt i benk.

Testa så med to raske etter hverandre og treffpunktet gikk opp 15cm.Her må jeg forske mere på hvor mye den klatrer.En kompis har en Baikal og denne tåler flere skudd etter hverandre uten store treffpungtforandringer.

Noen med kombi og lodda løp som har testa hvor mye opp andre og tredie skudd går i fohold til det første?

Anntar at en 7x57 genererer mere varme og dermed mere spreding enn en 223.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...