Jump to content
vinjesvingen

GRS Alu skjefte.

Recommended Posts

Det tviler jeg på da grepet er justerbart frem og tilbake.. Tafset litt på prototypen i sommer, men husker ikke helt patenten som var brukt. Er så sterk kaffe oppi trønderlagen ;)

"Bruk for" er vel et relativt fleksibelt begrep i alt som har med jakt og skyting å gjøre.... :lol:

MEN... Picatinny og "stæsj selger! Spesielt over dammen.... Og det finnes jo plasser hvor de smeller på nattsynutstyr osv for nattjakt o.l....

Har vært i kontakt med GRS denne uken og de oppgir leveringstid på den nye stokken til 4 uker.

Hengsla kolbe er ekstrautstyr (1450 + mva). Selve stokken er som tidligere nevnt 10 tusen + mva.

Satt i et møte hos sponsor idag, og der ble det lagt frem et forslag om å produsere chassiset for Sauer 202 også. Er det noe interesse for dette? Det ble nevnt at om en 70-80 skjefter blir forhåndsbestilt, så produseres disse asap. Er dette noen interesse for?????

Chassis til 202 er veldig interessant.

Det eneste dere må huske på er å beholde den lavere profilen på låskassa til 202 kontra STR. Hvis chassiset bygger ned under 202 låskassa og blir seende ut som magasinbrønnen til STR er det ikke noe poeng i å bruke en 202. Da er det billigere å starte med STR.

Synd de ikke lages til Hansen kassene.Ville passet til både Hansen og Surgeon XL.

Rart ikke noen av GRS skjeftene er frest for Hansen sine nye kasser, som er noe av det bedre en får og lages i samme land.

Hvor mange rifler med Hansen kasse finnes det rundt om? og hvor mange av de tror du trenger ny stokk? Ikke mange nok for GRS tipper jeg.. Men med tiden kan man kanskje bestille "Custom" til det meste..

Aannerud

Noen finnes det, og flere blir det, men til dags dato kan en ikke bestille en custom hos Hansen med GRS stokk. Laminat stokkene kan heldigvis kjøpes som blanks da :)

Genialt at GRS satser på 200 STR da :)

Fortsatt ingenting? Enten er den så vanvittig at folk ikke har tid til å logge på eller så sitter det en del der ute som er superflau over å ha kastet bort 12 høvdinger på rææl??

Ag3 etter et fall på ski. Pistolgrepet slått skjevt og glidekassa ble bøyd slik at sluttstykke ikke gikk frem og tilbake. Så har jeg mistet en Valmet M76 med foldeskjefte i bakken fra planet på en pickup slik at pistolgrepet brakk av.

Story time; en 2 meter høy, 120 kg tung morroklump i min tropp på rekrutten bestemte seg for å bruke AGn sin som krakk mellom to trestubber. Våpenet måtte kasseres og vedkomne fikk så jævlig kjeft... lol

Har akkurat sett GRS-chassis med Tikka T3 til salgs på Finn/J&F.

10000 kroners spørsmålet nå er: Finnes det en mulighet for opsjoner for bruk av Sauer STR -magasiner og eller Sako TRG - magasiner (Tikka T3 Ctr) på T3 chassiset?

Spesielt STR-magasiner for T3 i 6,5x55 og 30-06 hadde vært genialt i Norge.

Hvordan går det når jeg skal sette March 3-24x42'en på den rifla der da? Kommer jo til å måtte kjøre enkeltskudd for å unngå å fylle opp magasinet, ellers mister rifla alt av balanse.

Tror de skulle lage for lang kasse etterhvert.

Nå leveres vel Tikka T3 med en låskasselengde.

Den er tilpasset 30-06 med fl. Men brukes også til .308 og mindre.

R

Legger inn et blide fra FB som jeg synes var litt tøft ! :roll: Tikka T3 med Bolhorn.

Strøkent :)

Totalvekt?

Det kjenner jeg dessverre ikke til. Riggen er fra FB, ikke mitt personlige våpenskap. Hadde forøvrig vært veldig kurant med ei slik rifle i fin kaliber som 223 Rem ...

T3 lang kommer i midten av februar. Den kommer med modifisert boltstopp, 3.715" 5-skudds AccurateMag i stål i 6.5x55, 30-06 eller 300wm og med spacersystem i magasinbrønnen som tillater bruk av 3.775" og 3.85" magasiner om man har det. Du kan lade 90mm coal fra magasinet ;-)

MEgU2P.jpg

Bilde av herligheten i 200str kasse, med demper, IOR 4-28 sikte, Atlas tofot og bakfot.

Noen personlige synspunkter:

Liker:

- utseende, ser mye bedre ut enn min tidligere "frankensauer" uten å fremstå som altfor "tactical"

- kvalitetsfølelse

- justeringsmuligheter

- GRS sin kundeservice

Liker ikke

- at GRS ikke har levert foldekolben jeg også bestilte, hva skjera GRS?? :)

- at ikke kappen dekker et normalt Sauer magasin, ser nesten ut som magasinet ikke sitter ordentlig i

- at GRS ikke greier å levere med en enkel monteringsanvisning, for når du får den i hus har du ikke tid til å finne ut av sånne ting selv :)

- at det nå tar litt lengre tid å demontere / montere, blant annet grepet må av (sitter på rails) for å komme til bakre strammeskrue til Sauer-kassa

Tør ikke enda uttale meg om stokken har gjort noe presisjonen, mer vitenskapelig testing må til...

Flere bilder:

yXRfE8.jpg

3vkYOb.jpg

D2hVds.jpg

Det hjelper svært lite med et tøft utseende om ikke produktet leverer forventningene ... vil lese brukererfaringer med stor interesse :wink:

Ja du er vel bort i mot programforpliktet til å komme med fyldig rapport/bruker-erfaring :|

Håper at det blir en objektiv tilbakemelding og ikke en subjektiv en, som det lett kan blir når det er link mellom testpilot og produsent.

Uansett link eller ikke.......jeg gleder meg til konklusjonen.

Lykke til.

Jeg har skutt 1000 skudd med mitt. Liker det veldig godt. Grepet er mindre enn på laminatene, men etter en del tids bruk, så tenker jeg ikke over det lengre. Har bytta litt mellom chassiset og Hybriden og har bedre rekylopptak med chassiset da kjernelinja er litt høyere i kolbekappa. Den trenger noen mods på hengsla, det har jeg gitt beskjed om, og utbedring er pågang, og kanskje tilogmed ferdig. Jeg har aldri skutt med chassis tidligere, så kan ikke sammenligne mot noe, men den er meget behaglig å skyte med, og jeg håper å få prøvd den i 338lm'n slik at jeg virkelig får testa rekylopptaket.

Var det større modifikasjoner som trengtes på hengsla? Jeg har bestilt et slikt til Tikka nå men usikker på om hengsla er modifisert på mitt.

Ser frem til å få testet dette :)