Jump to content

GRS Alu skjefte.


vinjesvingen

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Chassis til 202 er veldig interessant.

 

Det eneste dere må huske på er å beholde den lavere profilen på låskassa til 202 kontra STR. Hvis chassiset bygger ned under 202 låskassa og blir seende ut som magasinbrønnen til STR er det ikke noe poeng i å bruke en 202. Da er det billigere å starte med STR.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Ag3 etter et fall på ski. Pistolgrepet slått skjevt og glidekassa ble bøyd slik at sluttstykke ikke gikk frem og tilbake. Så har jeg mistet en Valmet M76 med foldeskjefte i bakken fra planet på en pickup slik at pistolgrepet brakk av.

 

Story time; en 2 meter høy, 120 kg tung morroklump i min tropp på rekrutten bestemte seg for å bruke AGn sin som krakk mellom to trestubber. Våpenet måtte kasseres og vedkomne fikk så jævlig kjeft... lol

Link to comment
Share on other sites

Har akkurat sett GRS-chassis med Tikka T3 til salgs på Finn/J&F.

 

10000 kroners spørsmålet nå er: Finnes det en mulighet for opsjoner for bruk av Sauer STR -magasiner og eller Sako TRG - magasiner (Tikka T3 Ctr) på T3 chassiset?

 

Spesielt STR-magasiner for T3 i 6,5x55 og 30-06 hadde vært genialt i Norge.

Link to comment
Share on other sites

Legger inn et blide fra FB som jeg synes var litt tøft ! :roll: Tikka T3 med Bolhorn.

 

Strøkent :)

 

Totalvekt?

 

Det kjenner jeg dessverre ikke til. Riggen er fra FB, ikke mitt personlige våpenskap. Hadde forøvrig vært veldig kurant med ei slik rifle i fin kaliber som 223 Rem ...

Link to comment
Share on other sites

MEgU2P.jpg

 

Bilde av herligheten i 200str kasse, med demper, IOR 4-28 sikte, Atlas tofot og bakfot.

 

Noen personlige synspunkter:

 

Liker:

- utseende, ser mye bedre ut enn min tidligere "frankensauer" uten å fremstå som altfor "tactical"

- kvalitetsfølelse

- justeringsmuligheter

- GRS sin kundeservice

 

Liker ikke

- at GRS ikke har levert foldekolben jeg også bestilte, hva skjera GRS?? :)

- at ikke kappen dekker et normalt Sauer magasin, ser nesten ut som magasinet ikke sitter ordentlig i

- at GRS ikke greier å levere med en enkel monteringsanvisning, for når du får den i hus har du ikke tid til å finne ut av sånne ting selv :)

- at det nå tar litt lengre tid å demontere / montere, blant annet grepet må av (sitter på rails) for å komme til bakre strammeskrue til Sauer-kassa

 

Tør ikke enda uttale meg om stokken har gjort noe presisjonen, mer vitenskapelig testing må til...

 

Flere bilder:

yXRfE8.jpg

3vkYOb.jpg

D2hVds.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ja du er vel bort i mot programforpliktet til å komme med fyldig rapport/bruker-erfaring :|

 

Håper at det blir en objektiv tilbakemelding og ikke en subjektiv en, som det lett kan blir når det er link mellom testpilot og produsent.

 

Uansett link eller ikke.......jeg gleder meg til konklusjonen.

Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Jeg har skutt 1000 skudd med mitt. Liker det veldig godt. Grepet er mindre enn på laminatene, men etter en del tids bruk, så tenker jeg ikke over det lengre. Har bytta litt mellom chassiset og Hybriden og har bedre rekylopptak med chassiset da kjernelinja er litt høyere i kolbekappa. Den trenger noen mods på hengsla, det har jeg gitt beskjed om, og utbedring er pågang, og kanskje tilogmed ferdig. Jeg har aldri skutt med chassis tidligere, så kan ikke sammenligne mot noe, men den er meget behaglig å skyte med, og jeg håper å få prøvd den i 338lm'n slik at jeg virkelig får testa rekylopptaket.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...