Jump to content
Sign in to follow this  
AGR416

Ser du etter noe spesielt - spør oss

Recommended Posts

Her kan dere stille spørsmål rundt produkter dere lurer på om det er mulig å skaffe.

Vi har et stort forhandlernettverk som gjør at vi lovlig kan importere varer fra spesielt USA, så fremt produsent ønsker eksport av sine produkter.

Jeg skal ha et møte med vår eksportør på mandag morgen.

Der skal vi blant annet gå igjennom nye leverandører vi skal prøve å få eksportlisens på.

Vi har eksportlisens på en hel del merker allerede, det kommer en oversikt etterhvert så fort jeg har strukturert den litt bedre, men tar gledelig i mot tips.

Jeg prøver å få til at brukere kan skrive direkte her, men foreløpig kan dere sende meg en PM, evt en mail til th@rigg.no eller post@2alfa.no

Litt generell info på hvordan prosessen funker:

Vi søker om lisens på eksport på produkter fra spesifikke leverandører, samt spesifikke kategorier:

-Mindre våpendeler går på en lisens (inkluderte sleider)

-Større komponenter som løp, rammer, lower osv må søkes om på egne lisenser pr bestilling

-Komplette våpen må på egen lisens pr bestilling

-Lyddempere må på egen lisens pr bestilling, samt krever godkjenning (avgift) av BATFE

-Ammunisjon må på egen lisens, pr bestilling

-Ladekomponenter må på egen lisens

En lisens koster $250, derfor er det avgjørende at vi får så mange merker inn på en lisens som mulig.

Når det gjelder AR-15, så må jeg bare presisere at vi holder til i Oslo og at vi da søker om innførselstillatelse via Oslo PD. Vi får ikke ta inn komplette AR-15 i andre modeller enn de som er godkjente på lista til POD. Det er mange interessante merker der ute, men lista er nå som den er. Jeg tror ikke vi tar kostnaden på typegodkjenning med mindre vi får en forhåndsbestilling på 20 rifler. Prosessen tar bortimot ett år i tillegg.

Da håper jeg på god feedback, sånn at vi får til en ny, god lisens

Sign in to follow this  

• Create New...