Jump to content

Vargwebben - erfaringer? Andre muligheter?


ko-stens

Recommended Posts

Titter litt på Vargwebben nå om dagen, da jeg har tenkt meg på fuglejakt i Trysil til helga, nærmere bestemt i nærheten av Søre Osen. Dette området er "midt i motorveien" for flere ulverevir. Julussareviret, Slettåsreviret, Osdalsreviret (?) og Kynnareviret er av og til innom, og området mitt ligger vel omtrent midt i "rundkjøringa". Imidlertid er de jo ikke der hele tiden, men streifer over store områder. Da tenker jeg at jeg kanskje kan følge med litt på Vargwebben.

 

Men, jeg finner bare Julussareviret der, og i følge webben er de på tre steder... Siste, fra 14.10., altså i går, var de tydeligvis mellom Rena og Osensjøen. Da er de ikke mer enn et par mil unna der jeg har tenkt å jakte, men i morgen kan de jo være langt oppover mot Rendalen igjen. Ellers kan de jo også "postere" på terrenget mitt. Nå forstår jeg at det går tid før data blir lagt ut, ellers hadde det jo bare vært for uærlige sjeler å postere ut... Med andre ord er mitt inntrykk at Vargwebben kanskje ikke er særlig å satse på.

 

Men er det noe annet sted jeg kan sjekke/høre? Det hadde jo vært artig og visst litt om det er ulv i nærheten, siden jeg har fuglehund. Nå er jo sjansen minimal for at det utenkelige skal skje, men en vet jo aldri. Har ikke lyst å komme hjem med en halv hund liksom...

 

Slik det ser ut på Vargwebben akkurat i dag, tør jeg nok ikke slippe fjompen løs på fuglene oppi der, så slik det er nå, blir det vel støkkjakt uten hund...

Link to comment
Share on other sites

Ok, takker for svar. Har fått tips om å kontakte rovviltkontakten, så gjør nok det i løpet av et par dager. Håper en får et noenlunde svar i hvert fall, men forstår jo om han ikke ønsker si noe særlig.

 

Det er for øvrig Grøtbekkliaområdet jeg skal gå i. Jobben har noen tusen mål der, tre eller fem, husker ikke, så det er ikke så store området å gå i. Om jeg tør ha med boffen eller ikke, får jeg se på. Han trenger tid i skogen, men ikke for enhver pris. Skulle gjerne jaktet andre steder i helga, men må oppover og gjøre klar vogna for vinteren, og da er jo området bare ti minutter unna.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...