Jump to content

Mananga safaris og Kammer-rater


donner

Recommended Posts

Da var man tilbake fra en fantastisk tur sammen med flere her fra Kammeret til Mananga safaris og Jaco hurst (Kammersmell hoved sponsoren) .Vi var 6 personer på denne turen og det ble nedlagt mange flotte trofeer.De andre får selv legge ut sine historier (gleder meg :) ) Jeg var på denne turen på jakt etter Bushpig og satt 4 kvelder/netter på åtet før Stor Bushpiggen kom fram og jeg fikk skudd på den :) må sies at jeg har jaktet etter disse grisene de siste 4 turene uten å lykkes så denne ble feiret skikkelig.

ZH9v0N.jpg

Jeg er alltid på jakt etter en god impala og fant en på denne turen også på gode 24 tommer

vh6qq8.jpg

Zebra var også på ønskelisten og etter noen dagers jakt fikk jeg sjangsen på en fin Stallion

ya7lrS.jpg

Jeg har etterhånden skutt noen fine bushbucks men kunne ikke si nei til denne etter en lang pyrsj

7xPNWw.jpg 15,5 tommer og en gammel kriger.

Jeg har gjennom flere år sett på at andre har nedlagt fine Sabler og endelig fikk jeg tilbudet jeg har ventet på så jeg var ikke vanskelig å be med :) vi jaktet helt oppe mot Botswana grensen og den dagen vi begynte jakten var det 45 i skyggen :oops: jakten foregikk ved sporing fra ett vannhull og det tok oss ca 7 km før vi fant igjen flokken som da hadde stoppa opp i skyggenefra noen trær.Det var flere fine dyr i flokken men, ett skillte seg ut og jeg tok ett skudd på ca 70 meter og dyra forsvant! Etter kort tracking fandt vi dyret dødt og da skal jeg si at det ble mye gledes utbrudd fra meg og phen min bradley Warren.Vi hadde hjelp til trackingen fra 3 trackere fra Zimbabwe med de gode navn Moses castro,Lovejoy og tomboy :mrgreen: de utførte en fantastisk jobb den dagen. En superflott sable som jeg har ønsket meg i mange år ble virkelighet og jeg gleder meg allrede til å få den opp til broderen for taxidermy jobben og et skal bli pidesteal montasje .....

O5hjQ1.jpg

ouWPEr.jpg

psXRCu.jpg

FwmoD8.jpg

Kommer med fler bilder senere :) Brukte min dobbeltrifle i 9,3-74R på denne turen med 320 grains woodleight kuler.

Feiring av Sabel og turens varmeste dag 45 i skyggen

wf4och.jpg

Vil også få takke for meget hyggelig reisefølge Maral,Griffon,Bård ,Lene og Frank dere var flotte reise følge :)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Brukte min dobbeltrifle i 9,3-74R på denne turen med 320 grains woodleight kuler.

 

Er det den rundnesede kula du har brukt, Woodleigh Soft Nose Weldcore? Eller Protected Point? Hvilke hastigheter får du med denne i 9,3x74R? Har tenkt på å prøve denne kula selv i min dobbelrifle. Nå i høst har jeg brukt 250 grains kula til Woodleigh, men sikkert greit med 320 graineren til store (og sinte...) dyr. Setter pris på ladedata og eventuelle erfaringer med denne kula!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...