Jump to content

For høy kolbe - kan noe gjøres?


Janerik49

Recommended Posts

Noen hagler er laget for at justering av kolben er mulig.

 

Se denne minst 1 gang.

Gunfitting with Ian Coley

 

Du kan jo høre med forhandler om han har noen gode muligheter til å justere kolben.

 

Hvis du oppgir hvilken hagle så kanskje noen på Kammeret

har gode råd.

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Det er nok bedre å vinkle kolben litt ned fra tangen og bakover. Du får kjøpt chims til dette hos våpensjapper med litt godt utvalg. Sjeldent noe stort problem. Noe slikt: Stokk shims

 

Du må være en riktig "forståsegpåere" du, skjønner jeg :D

Har man en kolbe som ikke passer på en O/U eller S/S,... så chimser vi bare.

Man kan undre...

Link to comment
Share on other sites

 

Dette med shims gjelder nok kun halvautoer/pumper og ikke vanlige dobbeltløpere.

 

Det er helt korrekt Target.... Beklager den.... Av en eller annen grunn tenkte jeg Halvauto med en gang.... My bad...

 

Med OU eller SS er nok løsningen å heve siktelinjen med skinne i første omgang, slik det blir foreslått lengre opp her. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Takk for alle svar! Dette får være en lærepenge for meg selv og gjerne for andre! Det er D.U.M.T. å kjøpe hagle uten å sjekke grundig om den passer. Enden på denne visa blir nok at jeg forsøker å selge hagla igjen så fort som mulig - det skulle være en noenlunde kurant oppgave- og så kjøpe en som har lavere kolbe og som passer.

Mvh

JanErik

Link to comment
Share on other sites

Janerik; "just for the Record"... vil du fortelle oss målene på kolben?... fall ved Kam... Hæl...

Og hvilke mål på disse forventer du skall være (lave nok) for å passe deg.

 

De er på mine egne hagler; Merkel 8 s/s- 40/65mm, Rem 1100- 30/50mm, Beretta 687- 41/51mm, Simpson 85- 36/60mm.

Alle fungerer "greit nok" (selv om de skiller litt) ... føler kanskje at det mest optimale for meg er ca 30/50mm.(som på Rem.1100)-... Tyske våpen har som regel litt lave kolber.

 

Selvsagt bør man føle at "denne passer meg", men noen millimeter hit eller dit utgjør IKKE den helt store forskjellen, men et godt inntrenet ANLEGG er viktig,.. egentlig viktigere.

 

Lykke til, skyt mye :)

Mvh

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...