Jump to content

Stekepanne, erfaringer ?


Mann88

Recommended Posts

Jeg kastet ut den siste teflonpannen for ca. 3-4 år siden. Det var en Høyang panne i Partyserien. Ble lei av at belegget begynte å smuldre opp.

 

Nå har jeg en Le Cruset støpejernspanne 28 cm som brukes til alt av biff og kjøttsteking. Den kommer nok til å gå i arv. Meget solid sak.

Jeg har også en Hellstrøm i stål 32cm. Den brukes til alt mulig. Fin på fiskefiléer. For eks sprøstekt ørret. Min faste panne når jeg lager wok.Tung og stødig med god plass. 

Og sist men ikke minst en Mauviel 24 cm i stål til eggsteking. Lett og hendig. Bruker lav varme og rikelig med olje til egg. Ingen egg har satt seg fast enda.

 

Ingen teflon- eller beleggpanner kommer inn i dette huset mer.

 

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, magnum_mauser said:

Eg føler med deg! Eg er i utgangspunktet veldig glad i min bedre halvdel! Ho er ei fantastisk og ressurssterk dame! Men på kjøkkenet er ho ei vandrande katastrofe 😶 Ho har ødlagt so mykje godt kjøkkenredskap at eg blir kvalm berre av tanken! Det toppa seg då ho øydla ein japansk kokkekniv som kosta eit lite stadsbudsjett ved å skulle skjære fenalår med den. Den var mykje skarpare enn ho forventa og kniven gjekk momentant i beinet på fenalåret og bladet sprakk 🤢🤢🤢

Eg hadde for ordens skuld fleire gode knivar på ein magnet på veggen, som ho hadde fått beskjed om å bruke. Men ho måtte sjølvsagt rote seg ned i ei skuffe å finne juvelen min, som låg pent innpakka og sodomere den til det ugjenkjennelige 🤢

 

Har en japansk kokkekniv selv som jeg har reddet ut av oppvaskmaskinen i siste liten før den ble slått på flere ganger. Et mirakel at det har gått bra. Man må passe på disse kjerringene på kjøkkenet hele tiden, ellers ødelegger de noe 😆

Her om dagen gikk det en filèteringskniv i oppvaskmaskinen så trehåndtaket ble ødelagt, den har vi klart å holde unna oppvaskmaskinen i flere år, men det er jo bare et spørsmål om tid.

 

2 minutes ago, Vapenskjold said:

Jeg har også en Hellstrøm i stål 32cm. Den brukes til alt mulig. Fin på fiskefiléer. For eks sprøstekt ørret. Min faste panne når jeg lager wok.Tung og stødig med god plass. 

Og sist men ikke minst en Mauviel 24 cm i stål til eggsteking. Lett og hendig. Bruker lav varme og rikelig med olje til egg. Ingen egg har satt seg fast enda.

 

Hellstrøm er Mauviel.....sånn i tilfelle du ikke visste det.

Link to comment
Share on other sites

1 minutt siden, slemmo skrev:

 

Har en japansk kokkekniv selv som jeg har reddet ut av oppvaskmaskinen i siste liten før den ble slått på flere ganger. Et mirakel at det har gått bra. Man må passe på disse kjerringene på kjøkkenet hele tiden, ellers ødelegger de noe 😆

Her om dagen gikk det en filèteringskniv i oppvaskmaskinen så trehåndtaket ble ødelagt, den har vi klart å holde unna oppvaskmaskinen i flere år, men det er jo bare et spørsmål om tid.

 

 

Hellstrøm er Mauviel.....sånn i tilfelle du ikke visste det.

Er du sikker på at Hellstrøm sine panner kjem frå Mauviel? Eg har ei Hellstrøm sauté-panne i karbonstål. Hvis eg ikkje hugser veldig feil, har den DeByer sin logo i ein liten silikonklump på håndtaket.

Link to comment
Share on other sites

17 minutter siden, magnum_mauser skrev:

Hvis eg ikkje hugser veldig feil, har den DeByer sin logo i ein liten silikonklump på håndtaket.

Det er en gul silikonklump med en B på håndtaket til Hellstrøm panna. Den samme logoen er også gravert inn stålet sentrert midt i panna. 

 

Edited by Vapenskjold
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...