Jump to content

Villsvinjakt i Polen januar 2015


Sauer51

Recommended Posts

Hei, vi er en gjeng på 8 jegere som har ordnet en jakttur til Polen 7-11 januar neste år. Vi har bestillt via et polsk selskap, “Ultimate Hunting”,Jelenia Góra. Har sjekket litt på nettet og selskapet virker seriøst. Vi har plass til 2-6 jegere til. De fleste av oss har vært i Polen eller Ungarn mange ganger og har tro på det området vi skal til nå. Vi flyr til Wroclaw og får transport fra flyplassen og ut til jaktområdet som ligger i nærheten av Jelenia Gora. Rett i nærheten av Tsjekkia/Tyskland. Vi kan skyte Hjort/Rådyr og Villsvin. Kun hundyr og kalv på hjort/rådyr men fritt på villsvinene. Og det beste av alt, ingen trofeavgift:-)

 

Noen nøkkelopplysninger fra tilbudet vi har slått til på:

 

Fix price 1’300 EUR

 

No of ha: between 20’000 HA

Preferred hunting date -January 2015

Number of hunters – 10-15 hunters

Accommodation: “s” type Palace

No of game in the areas: 550 wild boars, 50 red deers, 100 roe deers /per season

 

Price include:

- Red deers: hints, calfs;

- Roe deers : does and calfs

- Wild boars – all kind , including keilers

- 4 days accommodation with feeding

- 3 days hunting

- Insurance+ documentation

Price exclude:

- Tips for staff – min 10 EUR per day per hunter

 

Prisen på 1300 euro dekker heller ikke fly, transfer flyplass/hotel begge veier.

 

Vi har som sagt allerede sagt til det polske byrået at vi tar denne jakten. Forskudd på 10 jegere er betalt inn. Så hvis dette kan være av interesse, post her med enten email eller telefon vi kan nå dere på. Vi håper å kunne melde ned navnene på deltagerne samt nødvendig kopier av våpenpass etc i løpet av 2-3 uker.

 

Glemte nesten å gi en vesentlig opplysning, dette er selvfølgelig drivjakter. Vi regner med mellom 6-8 drev pr dag. Ultimate Hunting har lovet oss et antall driver som tilsvarer antall jegere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har jaktet bukk med Ultimate Hunting i Jelenia Gora i mai. Vi så mye rådyr, av alle typer, en god del hjort og noe villsvin. Jeg skøyt en mellomstor gris på smyg der nede.

Ultimate Hunting har flere områder de jakter på rundt Jelenia Gora såvidt jeg forstå på de. Så på fb nå at det var skutt mye stor hjort med jegere som jakter med de, sto ikke akkurat hvilke områder de var skutt i.

 

Til slutt kan jeg jo informere om at Jelenia Gora oversettes til Hjortefjellet.

Link to comment
Share on other sites

Var i det terrenget for 2 år siden. Dere kan glede dere .Uhorvelige mengder med hjort og mye gris også noen plasser. Terrenget ligner på bratt vestlandsterreng , noe gåing er det men ikke mye.Synes synd på de driverene , de gjør en kjempejobb!!. Er også muflon i terrenget. Bare be 5 ganger til dagen om pent vær. 2 av dagene tok tåka og vinden oss men vi skjøt likevel bra med dyr. Hvis dere skal ha drevet på toppen av det enorme steinbruddet må dere ha lett tilgang til ammo :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Var jo helt katastrofe. Dere må jo få endel penger tilbake??. De fleste gir jo garantier på antall skudd eller felt vilt. Har selv hatt dårlige dager i polen men bare en gang havnet under 9 vilt på 1 dag. På 3 dager fikk vi som dårligst 33 på 12 jegere

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...