Jump to content

Automag-tråden


Telefonoperatør

Recommended Posts

Anders heter jeg og da var det vel påtide at jeg melder meg inn her:)

Var jeg som kjøpte Grizzlyen til Øyvind,

Har hittil skyti rundt 700 skudd med den av varierende ladninger men den går godt uansett hva jeg putter i den.

Til felt bruker jeg 13 gr n340 bak en 230 gr frontier kule, har et gjennomsnitt på 1320 fps med denne ladningen.

Hva bruker dere andre å fore grizzlyen på felt?

har vært oppi 27 gr n110 med samme kula, da begynner det å bli ubehagelig mye rekyl :P

 

 

2015-09-27%2020.58.34.jpg

Link to comment
Share on other sites

12,5 gr n340 på partizan kule

 

frontier klarte ikke helt den hastigheten på lange hold fant jeg ut (prøvde på 180 meter)

 

n110 er egentlig litt tregt i 45wm, n105 bedre egnet på maxladninger, men unngår det generelt da jeg ikke vil mishandle den.

 

Nede i 0 skudd her nå så må lade litt ..

Link to comment
Share on other sites

Har en .44 Mag Deagle, som la oss si, på hvert 5-6 skudd ikke klarer å låse sleiden skikkelig, må dytte den frem 5mm, trodde først det var trangt kammer da jeg en runde glemte å ta med meg magasin og måtte håndlade hver runde, og merket at 1 patron nærmest måtte dyttes inn i kammeret. Kjøpte brotsjeverktøy for å sjekk at kammer var riktig dimensjonert, kom hjem fra USA med verktøy og det datt rett nedi, hva pokker.. Tok resterende 20 Fiocchi skudd jeg hadde, alle droppet rett ned i kammeret.. Har jeg vært uheldig med ammo de gangene den ikke klarer å cycle skikkelig? Andre med erfaring fra Fiocchi, evt. annen butikk ammo som funker primo?

Link to comment
Share on other sites

Vel, i dette tilfellet en kombinasjon.. jeg hadde ikke med meg magasin, og håndladet ammo, og opplevde at spesielt -1- patron var treg å få inn i kammeret, derav primærspørsmålet, kan jeg ha vært uheldig med Fiocchi på de rundt 100 skuddene jeg har handlet, og om noen evt. har god erfaring med annen ammo?

Link to comment
Share on other sites

Poteten har lagd en delvis informativ video om Wildey:
" target="_blank" target="_blank

 

Da er det store spørsmålet, hvem kan vi få overtalt til å ta inn denne?

 

 

Jeg har inntrykket av at Oslo Skytesenter begynte å ta inn Coonan etter at jeg ringte rundt å gnålte til alle som gadd å høre.

 

Sendte like gjerne en epost med blindkopi til Noveske og OsloSS og hørte om tilgjengelighet og eksport.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hva fan er vitsen med .45? Tenkte jeg for noen år siden...Sitter nå med 5 .45cal våpen, hvorav 4 er håndvåpen, den siste en Grizzly i .45winmag, tenkte også "Hva er vitsen" for et par måneder siden, før jeg prøvde den. Steike for et våpen, går bra og straffer skytteren fyrstelig om det gjøres feil, slikt kan jeg like 8) Men er det noen som vet om et hylster som kan passe den godslige bamsen? Og, har noen prøvd å ladd med 300gr kuler? Fin tråd dette :D

Link to comment
Share on other sites

Og Grizzlyen hadde 6,5" løp?

 

Ja. Det er den "Oddball" har bilde av ("Oddball", Anders? :lol: ). Mulig det blir trangt med kompensator, men det funket fint i konfigurasjonen på bildet.

 

Fant hylsteret. Uncle Mikes #14. Grunnen til at det passer er at de også passer til Ruger MKII med 6,5 eller 7 tommers avsmalnende løp.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Er det noen som vet om det går an å kjøre .38 Special i en .357 automag slik at den faktisk fungerer? Superenkel forskning på nettet gir tvetydige svar, og jeg lurte på om det var noen her som hadde faktisk erfaring med dette.

 

Hvis du lader noen heite .38 selv, blir det da nok gass/rekyl til at den funksjonerer skikkelig? Hvis ja, hvilke modeller er best egnet?

 

Jeg leker med tanken på å anskaffe våpen for magnum 1 klassen og siden jeg ikke er noen utpreget revolverperson, ser jeg etter alternativer. Hvis det var mulig å bruke .38 Special ville det bety at jeg kunne trene med våpenet hele året.

Link to comment
Share on other sites

Ikke enig med rausheim, selv med n110, er dette ikke issue i 38spl

 

jeg har lada 9.9gr n105 på det meste i 9x19

 

mr Aanonsen har fint illustrasjonsbilde av hvordan hvordan det ser ut med "snau plass i hylsa"

 

12784358_821623261298878_2099743463_n.jpg?oh=5060a2199f6445e3fd8428acbd8d4e12&oe=56D933B6

Link to comment
Share on other sites

Du vil slite med å få 38 special til å gå i en Desert Eagle knirkefritt. I andre plattformer, bortsett fra Desert Eagle med sitt system, så vil du nok få det til å virke.

 

Men selv om han fikk det til å veksle i en DE, så er det allikevel en Magnumladning som ikke er lov de fleste steder innendørs. Siden det ble sagt "kunne trene med våpenet hele året".

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hei, har tenkt å anskaffe meg en Desert Eagle 44mag i sommer å har derved noen spørsmål.

 

1. lader selv å lurer derfor hvordan er det med krymp på patroner til DE, kammerer de fremst på hylsa som 9mm 45acp osv eller kammerer de på rimen bak?

Vil anta at god krymp er å foretrekke men lurer på hvordan dette stiller seg i et pistolkammer?

2. hvordan e det å benytte Frontier kuler i DE? tenker mest til mengde bruk og kostnad, kan det by på problemer med kopperbelagte blykuler å gassport?

3. vil ladninger som ligger på litt i overkant av 275 i faktor fungere greit i DE eller må de ha ennå sprekere ladninger? evt hvilke ladninger benytter dere samt

krutt kule hette?

4. hvilke forbedringer tiltak er vanlig/nødvendig å utføre på DE med tanke på mating/funksjonering og avtrekk?

Link to comment
Share on other sites

Headspacing/kammring er på rimmen. Den liker litt god krymp under mating. Jeg hadde blyingsproblematikk med H&N-kuler, men jeg har ingen erfaring med Frontier. Ideelt sett er det halvmantel eller total metal jacket som er å foretrekke. D.E liker, og håndterer, kraftige ladninger. Veldig mye gods i kammeret. Tiltak på en Israeler er litt avrunding av skarpe kanter i kammeret/materampe.

Link to comment
Share on other sites

OK takk for svar, men mener du at de Amerikansk produserte er litt bedre enn de Israelske eller er det jevnt over ett fett?

Hvordan krutt og kruttladning samt kule har du fått best resultat i DE?

 

Den amerikanske har en mye smoothere materampe ja. Den Israelske har en skarp kant som med visse typer ammunisjon tar borti rimmen eller skaver av litt bly fra soft points.

 

Dessverre har jeg ikke fått ladet noe særlig til D.E, ettersom jeg sliter med å finne kuler som gjør det lønnsomt.

Link to comment
Share on other sites

j-aa :

9x25 Dillon da med andre ord?

 

aps :

Jeg har kjøpt ny automag!

Nøkkelord er 9mm kule over 600ms! i 5.5 toms løp. ish opptil 22-23gr krutt får jeg i hylsa.

 

Blir så nysgjerrig av slike halvkvedne viser :) Heilt ukjent for meg. Er det mogleg å overtale deg til å publisere illustrasjonar med vidunderet? Gjerne ein presentasjon av både skytar og ammunisjon? Værsåsnill?

Link to comment
Share on other sites

Video og bilder kommer etterhvert, bare få i land jobbprosjekt til helgen og wintercup, må også se om jeg har noen shellplates som spiser morroa på 650 da jeg ikke helt orker stille om en 1050.

 

Skal også se om jeg finner noen gamle poppere som kan doneres til "skyter den igjennom poppere" myten, 75gr solids og 90 speer/nosler skal da til pers. Og om det faktisk er mulighet for negativ rekyl, dvs frem/ned per skudd.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...