Jump to content

Vedr. feil våpennr. på våpenkort


kentimeter

Recommended Posts

Hei!

 

Høyst sannsynlig så står det feil våpennr. på våpenkortet mitt.. det nummeret det gjelder er det siste, som på våpenet er mer tydelig som 1 isteden for 2 som det står på våpenkortet.

Våpenet det er snakk om er en pietta 1858 remington replica. Jeg har mer eller mindre nettopp oppdaget denne feilen, men overtatt våpenet for over 2mnd siden. det siste nummeret er ganske utydelig trykket på våpenet.

 

Er det plain-case å få rettet opp denne feilen på politikammeret, eller må jeg igjennom en hel prosess fra A-Å før dette evt. går i orden? Alternativt, er dette bare en bagatell som jeg bare kan overse?

Tar jeg med våpenet og viser frem for politiet når jeg presenterer feilen på våpenkortet, eller holder det med en telefon/fremvising av bare kortet?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Browning Nomad .22 automatpistol som sto på våpenkortet som F.N.. Riktignok er den laget av Fabrique Nationale de Armes d'Guerre i Belgia, men det er en Browning pistol. Jeg beskrev på et ark hva jeg ville ha endret og hvorfor, og leverte det på politikammeret. En snau uke senere hadde jeg nytt våpenkort med riktig informasjon.

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen.

 

Jeg møtte opp på politikammeret og forklarte situasjonen, de kontrollerte opp imot våpensøknaden og ga meg en liten pekefinger for å være sløv :)

Jeg fikk en epost-addresse som jeg skulle sende bildedokumentasjon på det reelle serienummeret, for så at de kan sende meg et nytt våpenkort når de har fått endret dette.

 

Virker som, og håper saken ender med nytt våpenkort og en liten pekefinger :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Browning Nomad .22 automatpistol som sto på våpenkortet som F.N.. Riktignok er den laget av Fabrique Nationale de Armes d'Guerre i Belgia, men det er en Browning pistol. Jeg beskrev på et ark hva jeg ville ha endret og hvorfor, og leverte det på politikammeret. En snau uke senere hadde jeg nytt våpenkort med riktig informasjon.

 

Strengt tatt har du da et våpenkort med feil informasjon ;) Det er en FN pistol av model Browning Nomad...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...