Jump to content

Garmin Astro 320 med DC 50/T5


Heimski

Recommended Posts

Hei,

 

Skal gå til innkjøp av en Garmin Astro 320. Hovedplanen var å kjøpe DC 50 båndet.

Men nå ser jeg at garmin har produsert enda et bånd, nemlig T5.

Noen som har noen synspunkter på hva en burde velge? Båndet vil bli brukt på stående fuglehund/spets.

Tar i mot alle innspill med takk :smile:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg mottok denne pakka Garmin Astro 320 m. T5 halsbånd i dag.

 

Håper noen kan hjelpe meg; jeg plager med å få halsbåndet og GPS-enheten til å prate skikkelig ilag. Når jeg legger til hund så får jeg sett avstand til bikkja, men alle de andre feltene står på 0. Dvs Forflytting = 0,00 km, gj.sn. hastighet = 0,00 km/t, tilstand = ukjent, batteri = ?, kommunikasjon = blank, GPS = blank.

 

I kompassvinduet står det bare navnet på hunden og spørsmålstegn.

 

Jeg har kjørt software oppdatering på både GPS-enheten og hundebåndet, uten at det gav noen særlig effekt.

 

Noen som har tips?

Link to comment
Share on other sites

Jeg mottok denne pakka Garmin Astro 320 m. T5 halsbånd i dag.

 

Håper noen kan hjelpe meg; jeg plager med å få halsbåndet og GPS-enheten til å prate skikkelig ilag. Når jeg legger til hund så får jeg sett avstand til bikkja, men alle de andre feltene står på 0. Dvs Forflytting = 0,00 km, gj.sn. hastighet = 0,00 km/t, tilstand = ukjent, batteri = ?, kommunikasjon = blank, GPS = blank.

 

I kompassvinduet står det bare navnet på hunden og spørsmålstegn.

 

Jeg har kjørt software oppdatering på både GPS-enheten og hundebåndet, uten at det gav noen særlig effekt.

 

Noen som har tips?

 

Har du utført denne parringen før du begynte å bruke den?

http://www.magasinet.no/files/docs/53145.pdf" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

Jupp, mulig det manglet et punkt på den lista. Fikk det til etterhvert, men der det står at man skal slå av T5 måtte jeg også slå av GPS, og la de laste inn satelitter sammen. Funket som bare snus, etter MYE knoting var det greit å få den i orden.. Var redd det ikke skulle virke i hele tatt..

 

Var ute med bikkja idag, og fikk et stk flott fuglearbeid takket være Astro! :) Hadde neppe funnet bikkja, eller kommet rett i forhold til hvor hun sto :) Fornøyd med førsteinntrykket!

 

Har ingen erfaring med DC 50 så kan ikke gjøre noen direkte sammenlikning med T5 :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Flere meninger om hva man bør velge?

Alle jeg jakter med har Astro 220/320 og DC 30/40 så jeg ser ikke på Alpha 100 som et reelt alternativ. (dessuten så savner jeg mobiltelefon med knapper)

Hvilke praktiske forskjeller vil det være med DC50 kontra T5?

Ingen av de er kompatible med Astro 220 såvidt jeg vet, men det får gå. De gangene det er for få 320 å oppdrive så låner jeg bare et DC40 bånd.

 

Båndet skal i hovedsak brukes på en losende hund.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Skal kjøpe Astro 320 selv, men er litt usikker på hvordan det funker å bruke både DC50 og T5 bånd på 320'n samtidig? Har hørt/lest noen steder at hvis man kobler både DC50 og T5 bånd (flere hunder) til Astroen så får man f.eks. Bare sporlogg på det ene bånd (enten DC50 eller T5 båndet). Noen som har erfaring og kan oppklare dette? Kjenner mange som har DC50 og 40, bør jeg da gå for DC50 selv?

Link to comment
Share on other sites

Hvis rekkevidde er viktig, samt et lite lett og greit halsbånd, så er DC-40 helt overlegent DC-50! Grunnen til bedre rekkevidde på DC-40 er at den originalt har ei helical antenne på 5/8 bølgelengde. DC-50 og T5 leveres med ei jukseantenne laget av simpel stålvire. Veldig holdbar, selvsagt, men unødvendig dårlig rekkevidde. Uten at jeg vet noe om det, så kan det også være mulig at DC-40 sender med noe høyere effekt enn DC-50? Jeg jakter med støver og spets, men synes Garmins losindikator på DC-50 er ganske verdiløs da den jukser mye.

 

Det finne nye DC-40 på lager rundt om kring, og pent brukte privat: LØP OG KJØP før de er borte for godt! (Selv har jeg et lite lager DC-40 i skuffa som ikke selges for sin vekt i gull!)

 

Ellers vil jeg også tro at Garmin ikke har bedre tuch-skjerm enn andre = ubrukelig... 320 er mye bedre enn 220, både i rekkevidde på mottak og funkjsonelt. Den spiser batterier, men det er til å leve med...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hei!

 

Prøver meg i denne tråden..

 

Har en 320 som jeg bruker sammen med et T5 halsbånd. Den funker utmerket og har losindikator. Jeg satte bare på Engelsk språk og valgte "barkdetection on" på hundemenyen. Satte så tilbake på norsk meny og losindikatoren funker.

 

Jeg hørte at dette kom av en "feil" fra i programvaren fra Garmin som noen 320 ble solgt med. Stemmer dette? og vil losindikatoren forsvinne dersom jeg oppdaterer min 320 til nyeste tilgjengelige oppdatering? har noen prøvd?

 

takker for tilbakemeldinger :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 8 months later...
  • 1 year later...
  • 9 months later...
  • 2 months later...

Vanskelig å få tak i ny 320 nå ja. Magasinet hadde for en snau måned siden, men status nå vet jeg ikke.

Jeg synes "noen få" kan gå inn på Finn.no. Just nu ligger det en 4-5 stk til salgs der, komplette med bånd, men nå er det selgers market på 320 så de som ennå ikke har 320 og vil ha, må nok ta det de kan få.

Edited by Swift
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...