Jump to content

Kombien min er sexy


gundergerson

Recommended Posts

Hei

 

Jeg har litt dårlig samvittighet siden jeg har mast på opprettelsen av et kombikammer og innleggene ikke flommer inn...

Derfor tenkte jeg å prøve å være litt kreativ, kanskje til og med en smule spirituell, men det funker ikke helt.

En fire kilo tung og bunnsolid Valmet kombi kan vel neppe kalles sexy. Likevel er det noe med dette geværet som skal klare alt. Dukker det opp en storfugl, en gås, en and, en hare, en bever, en rev eller et rådyr, er det bare å klemme av det riktige løpet og dermed er middagen sikret.

Og kommer en elg luntende, skifter jeg til et dobbeltløp i .30-06 på under ti sekunder, og skremmer vettet av elgen. (Har bare rett til å jakte småvilt og rådyr.)

Dette minner meg om den engelske Spitfire-flygeren fra andre verdenskrig, Douglas Bader, som skrev i den offisielle rapporten at han riktignok ikke hadde skutt ned tyskeren i sin Messerschmitt, men hadde derimot skremt ham ganske grundig. Mr. Bader mente at en skremt tysker var en halv seier, iallfall en kvart eller åttendedel, og at vedkommende ikke ville fungere så godt under neste tokt. Han ville forhåpentligvis stikke av så snart han så britiske jagerfly neste gang.

Hva dette har med Valmet, sex og elg å gjøre er ikke godt å si. Men nå føler jeg meg likevel bedre, god natt.

 

gunders

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Min kombi er en Antonio Zoli fra rundt 1990. Den hadde endt opp hos Adler Sport på Hamar, som vrakgods etter en svensk konkurs. En medfølgende lettmetallmontasje holder kikkerten på plass.

Den er i kaliber 20/76-6,5x55, og lett og fin. Den har rifleavtrekket på bakre avtrekker, så en unngår å slenge A-framen etter ei tilfelding rype.

Førsteskuddet sitter der det skal, uansett ladning/kule (siden går det opp og opp).

 

Sjøl om jeg bærer den med meg adskillige mil hvert år, har jeg til nå ikke oppdaget noe som helst "sexy" med den. Kan det være at min eventuelle slibrige fantasi har avtatt med alderen?

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes en kombi er like sexy som en transvetitt, altså i utgangspunktet ikke helt stueren, men fin å ha når man vil ha utløp for sine mest perverse fantasier... :shock::mrgreen:8)

 

Ser man nærmere på kombiene må man skille mellom loddet og frittliggende riflepipe. Frittliggende pipe er:

-Grandiosa på julekvelden

-Bolebukser og hockeysveis

-Danseband

-Hotell Cæsar

 

Stiller man på jakt med en kombi med frittliggende riflepipe må man bare finne seg i å ikke bli tatt seriøst. :mrgreen:

 

Flott, da er vi enige om at frittligende riflepipe ikke er sexy. :D

 

Når vi kommer over til loddede løp stiller det seg litt anderledes. Denne kombien er heller ikke noen sexbombe. Den ser bedre ut enn sin nerde fetter, men den er heller ikke helt enkel å komme på talefot med. Den krever mye kjærlighet og oppmerksomhet før man finner de erogene soner. Den oppfører seg hverken som en vanlig hagle eller rifle. Forholdet må utvikle seg over tid, og man må regne med en partner med mye følelser og temprament.

 

Men dersom man greier å opparbeide tillit hos denne hybriden, er man utstyrt for en utrolig spennende jakt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes en kombi er like sexy som en transvetitt, altså i utgangspunktet ikke helt stueren, men fin å ha når man vil ha utløp for sine mest perverse fantasier... :shock::mrgreen:8)

 

Ser man nærmere på kombiene må man skille mellom loddet og frittliggende riflepipe. Frittliggende pipe er:

-Grandiosa på julekvelden

-Bolebukser og hockeysveis

-Danseband

-Hotell Cæsar

 

Stiller man på jakt med en kombi med frittliggende riflepipe må man bare finne seg i å ikke bli tatt seriøst. :mrgreen:

 

Flott, da er vi enige om at frittligende riflepipe ikke er sexy. :D

 

Når vi kommer over til loddede løp stiller det seg litt anderledes. Denne kombien er heller ikke noen sexbombe. Den ser bedre ut enn sin nerde fetter, men den er heller ikke helt enkel å komme på talefot med. Den krever mye kjærlighet og oppmerksomhet før man finner de erogene soner. Den oppfører seg hverken som en vanlig hagle eller rifle. Forholdet må utvikle seg over tid, og man må regne med en partner med mye følelser og temprament.

 

Men dersom man greier å opparbeide tillit hos denne hybriden, er man utstyrt for en utrolig spennende jakt.

 

Nja denne kombien er rimelig sexy synes jeg

:P

http://www.villmarksliv.no/tester/jaktu ... e78524.ece

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Jøss, plutselig ble det liv i denne tråden også! Det var overraskende! Egentlig hadde jeg tenkt å stryke ut innlegget mitt, men da ville det bli så få innlegg igjen på kombikammeret at det ville bli rent pinlig. Derfor ble det bare liggende der, ubesvart, trodde jeg.

 

Det var gøy! Fortsett! :D

 

gg

 

PS. Forøvrig...

Link to comment
Share on other sites

Liker det lett og slankt jeg... Tungt og klumpete er ikke helt min greie, men må innrømme at Tikka 512'n fra begynnelsen av 90 tallet er med mye i skogen.

 

Litt rusten og slitt i lakken... ikke akkurat det jeg i utgangspunktet vil betegne som sexy, men fy f..n den får meg til å glise bredt og tilfredstiller alle mine behov uansett når det måtte være... :lol:

Litt sexy det også da.

Link to comment
Share on other sites

Hallå :shock:

 

"Guttapåskauen" har et pussig innlegg hvor han hevder at lodda løp er mer sexy enn frittliggende. Makan! Har den mannen sett ei skikkelig dame noen gang?! Med lodda bein? Tett sammenklemt så ingen mann i verden kommer til, ikke en liten Vladimir Putin en gang?! Nei, frittliggende bein må være det eneste vi kan akseptere, med godt smurte ledd... :idea:

 

gg

 

PS. Forøvrig... :?:

Link to comment
Share on other sites

Hallå :shock:

"Guttapåskauen" har et pussig innlegg hvor han hevder at lodda løp er mer sexy enn frittliggende. Makan! Har den mannen sett ei skikkelig dame noen gang?! Med lodda bein? Tett sammenklemt så ingen mann i verden kommer til, ikke en liten Vladimir Putin en gang?! Nei, frittliggende bein må være det eneste vi kan akseptere, med godt smurte ledd... :idea:

gg

PS. Forøvrig... :?:

 

He he er enig med Guttapåskauen der...kombivåpen er definitivt mest sexy med loddet løp :P

Min drilling en Merkel 96k i haglekaliber 20/76 og riflekaliber 5,6x52R er dødsexy :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Hehe, mange bra innlegg her!

 

Min kombi er ei sexy russisk rivjern som er stutt, tung og som hisser seg opp for hvert smell! Hu er ei real kjeftesmelle og er det no jeg liker så er det når a kjefter!

 

Likevel; jeg må si jeg har lyst på en Blaser B97 med et ekstra løpssett i 9,3!

Link to comment
Share on other sites

Hallå :shock:

"Guttapåskauen" har et pussig innlegg hvor han hevder at lodda løp er mer sexy enn frittliggende. Makan! Har den mannen sett ei skikkelig dame noen gang?! Med lodda bein? Tett sammenklemt så ingen mann i verden kommer til, ikke en liten Vladimir Putin en gang?! Nei, frittliggende bein må være det eneste vi kan akseptere, med godt smurte ledd... :idea:

gg

PS. Forøvrig... :?:

 

He he er enig med Guttapåskauen der...kombivåpen er definitivt mest sexy med loddet løp :P

Min drilling en Merkel 96k i haglekaliber 20/76 og riflekaliber 5,6x52R er dødsexy :mrgreen:

 

Hør folkens, hør når den vise taler! Helt enig, 5,6x52R har noen utrolig sexy linjer som få andre kravepatoner matcher.

Link to comment
Share on other sites

Hallå :shock:

"Guttapåskauen" har et pussig innlegg hvor han hevder at lodda løp er mer sexy enn frittliggende. Makan! Har den mannen sett ei skikkelig dame noen gang?! Med lodda bein? Tett sammenklemt så ingen mann i verden kommer til, ikke en liten Vladimir Putin en gang?! Nei, frittliggende bein må være det eneste vi kan akseptere, med godt smurte ledd... :idea:

gg

PS. Forøvrig... :?:

En promiskuøs tøs fra Gloppen

Gav sin kjære utslett på snoppen

Hun var ikke pen

Med sine frittliggende ben

Spredde hun den kløende soppen

:mrgreen::P:mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Jeg har en sexy skjønnhet med de vakreste linjer... Hagleløpet i 20/76 kombinert med den yppige kravepatronen 5,6x52R gjør henne akkurat passe brei rundt hofta. Når hun da er lita og lett samtidig som overflaten er mørkebrun kan man ikke annet enn å juble. Selvsagt har hun bena samlet hele veien, slik en ekte frøken skal ha. Hun kommer opprinnelig fra Italia og heter Fair...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hei

 

Apropos lodda og frittliggende løp: Jeg var på skytebanen i går med en Valmet kombi-børse i to ganger .30-06. Altså to rifleløp over/under. Jeg skjøt først fem skudd for å skyte inn den nye S&B-kikkerten, og deretter 15 skudd, 10 skudd fra øvre løp og fem fra nedre.

1) Øvre løp klatret ikke da den ble varm. Den gikk i åttere og niere ned til venstre. Med andre ord, bra samling.

2) Nedre løp gikk samme sted, og klatret heller ikke selv om det ble varmere enn det øvre løpet.

3) Denne rifla skal bli med på elgjakt til høsten. Stakkars elg.

 

gg :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Apropos lodda og frittliggende løp: Jeg var på skytebanen i går med en Valmet kombi-børse i to ganger .30-06. Altså to rifleløp over/under. Jeg skjøt først fem skudd for å skyte inn den nye S&B-kikkerten, og deretter 15 skudd, 10 skudd fra øvre løp og fem fra nedre.

1) Øvre løp klatret ikke da den ble varm. Den gikk i åttere og niere ned til venstre. Med andre ord, bra samling.

2) Nedre løp gikk samme sted, og klatret heller ikke selv om det ble varmere enn det øvre løpet.

3) Denne rifla skal bli med på elgjakt til høsten. Stakkars elg.

 

gg :wink:

 

Er ikke dette et våpen med frittliggende piper da? Skal litt til at den klatrer. :D

 

Dessuten vil vel treffpunktforandringen fra det øvre løpet faktisk gå lavere med loddede løp.

 

Anyway, elgen driter i slike sexy bagateller. 8)

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

Jeg var på skytebanen i går med en Valmet kombi-børse i to ganger .30-06. Altså to rifleløp over/under. J

 

:shock::shock::shock::shock::shock::shock:

Gakk!

Er det tilatt, moralsk og lovmessig? ALtså, milde himmel... jeg finner ikke ord... Rifle O/U!! :!::?::!::!::!::!::cry:

En ting at man til slutt har måttet akseptere vederstyggeliheter som side / side uten utvendige haner, men ærlig talt. et sted må grensa gå. Skal ei rifle ha mer en et løp så må de være ved siden av hverandre! mumle!

Stakkars elg ja, tenk å bli skutt av no slik :roll:

 

Nei nu går verden til hundene!

 

(og la meg ikke en gang begynne på poenget med at det ikke en gang er en kravepatron...grøss...)

 

 

 

 

 

Ps*

Så bra at børsa gå godt, virker som du har funnet en vinnerkombi med den kikkerten og det jernet. :wink:

Link to comment
Share on other sites

"-- Over, under, sideways, down!"

 

Takk, Hassel, det varmet...

 

PS til guttene på skogen og nøtten: Jo, den har frittliggende løp, og det er der grensa går, ikke med antall løp, eller "Over, under, sideways, down!"

 

:)

 

PS2: Vi får spørre Keith om det er riktig at tittelen er fra "Five Live Yardbirds" eller hva?

Link to comment
Share on other sites

Jeg vurderer å selge Optima rifledrillingen å kjøpe meg en finnclassic . Liker den børsa utrolig godt når jeg står med den i handa , noe robust og kraftig liksom,men, har tenkt på en Ultra i 20 og 6x70R også.Eller den nye Merkeldrillingen. Nei jeg må søke profesjonell hjelp tror jeg. Får liksom ikke kombi/drilling ut av hodet :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vurderer å selge Optima rifledrillingen å kjøpe meg en finnclassic . Liker den børsa utrolig godt når jeg står med den i handa , noe robust og kraftig liksom,men, har tenkt på en Ultra i 20 og 6x70R også.Eller den nye Merkeldrillingen. Nei jeg må søke profesjonell hjelp tror jeg. Får liksom ikke kombi/drilling ut av hodet :lol:

 

 

He he kjenner meg igjen, har en merkel drilling, men kunne godt tenke meg en sabatti kombi i disse tider.

Mye vil ha mer :P

Link to comment
Share on other sites

Merker å kombi suget. Må være noe smittsomt.

Har steike lyst på en Sabatti med 20 kal hagle å 22 Hornet i rifle løpet. Perfekt fugle våpen. :)

Kan jo bli bruk for hagle å viss man kommer nært innpå når hunden loser å det er kvist å kvast som hindrer bruk av rifle.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...