Jump to content

Aimpoint på kombi


marantz649

Recommended Posts

Hei.

 

Sitter og tenker på om eg skal kjøpe meg aimpoint til kombien min (valmet 412s), er det noen som har noen meninger om dette evt noen tips til åssen aimpoint eg burde kjøpe ? Aldri brukt aimpoint men vil tro dette fungerer bra på en kombi ?

 

Aimpoint og kombi er en meget vanlig kombinasjon, men det har kommet flere andre gode alternativer til rødflekken... Jeg ville i allefall sett litt på Trijicon Accupoint 1-4x24 FØR jeg bestemte meg, om jeg var deg :winke1:

Link to comment
Share on other sites

https://www.youtube.com/watch?v=v6fKhpLF92k" target="_blank

Derfor er aimpoint bedre enn kikkertsikte. raske rifleskudd er en drøm med aimpoint. der prikken er treffer du om holdet er riktig selvfølgelig. jeg byttet ut en S&B 1,25-4x25 (eller noe sånt) da det var feil med kikkert å hagleskyting. Aimpointen er jo som å titte gjennom et husmorvindu :lol:

 

Her ser du kikkert.

Link to comment
Share on other sites

Det samme kan sies om Trijicon !!! Forstørrelsen kan hurtig justeres ned til 0, samt at mann kan skru den opp hvis det er ønskelig. Den går heller ikke på batterier ... Mikael Tham fra Sverige bruker den både på sin Sauer 303 og 202 under drevjakt på gris...

 

Vil bare TS skal se litt på denne muligheten også. Minuset er at den koster noen tusen mer.

Link to comment
Share on other sites

Aimpoint og kombi er en meget vanlig kombinasjon, men det har kommet flere andre gode alternativer til rødflekken... Jeg ville i allefall sett litt på Trijicon Accupoint 1-4x24 FØR jeg bestemte meg, om jeg var deg :winke1:

 

Takk for tips mn den kosta litt mere enn eg hadde tenkt og legge i til kombien :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...