Jump to content

Våpenloven er for diffus, artikkel i Østlendingen.


Hedmarkingen

Recommended Posts

 

pistolgrep frittstående fra kolben under våpenet,

 

Jeg tolker det dithen, at FRITTSTÅENDE FRA kolben, betyr pistolgrep som ikke er fast del av kolben, slik at man med enkelhet kan ta av kolben, og fortsatt ha en funksjonell hagle med pistolgrep.

 

Dette er også slik jeg forstår det.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Det er vel slik at man skal ha "aktverdig grunn", og jeg skulle likt å se den juristen som anså pussing av våpen i egen sutrestuggu som "ikke aktverdig".
Hmmm...., mon tro om det å ta børsa ut av skapet, for å vise den frem til en kompis, kan kalles en "aktverdig grunn"? Forekommet har det sikkert, i mange tusen hjem. Selv finner jeg hele saken latterlig. Det er kun ett spørsmål som ikke er avklart i mitt hode: Når valgte vi nordmenn å gi i fra oss retten til å være "herre i sitt eget hjem", og råderetten over våre egne eiendeler?

 

Jeg spør ikke om hvorfor, for det vet jeg. Grunnen er at vi er livredde for å sitte med ansvar av noe slag. Mye tryggere når myndighetene-det sosiale fellesskapet-samfunnet sitter med ansvaret for hvordan vi skal leve våre egne liv. Da kan vi jo skylde på dem hvis noe går på ræva.

 

egon olsen kaller oss en "konservativ gjeng", men jeg syntes et kjent engelsk uttrykk passer bedre på folk som oss nordmenn: "A bunch of wankers!" :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...