Jump to content

Er vi som jakter i utlandet blitt pariaer?


Wolverine67

Recommended Posts

Er det flere enn meg som synes at hets og usakligheter begynner å bli vel utagerende i mot oss som liker å jakte i utlandet.

 

http://m.side2.no/aktuelt/avslutter-modellkontrakten-etter-facebook-bilde/8464953.html

 

Ser også at politiske krefter i Norge hiver seg på hylekoret:

 

http://www.nrk.no/rogaland/kritiserer-trofejakt-i-afrika-1.11485921

 

Er det på tide at interesseorganisasjonene tar tak i dette om ikke på annet vis enn ved å trappe opp informasjonen som motvekt mot uvitenheten?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 117
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Har også lagt merke til at det er MYE av dette i media om dagen. Og det tipper deg vel med l'oreal som nå dropper en kontrakt fordi personen er jeger. Når man ser på kommentarene på de forskjellige artiklene, så synes jeg også at utviklingen er skremmende. Jakt, og da kanskje spesielt jakt i Afrika er under stort press om dagen.

 

Og jeg synes det er skremmende hvor mange feilaktige og lite opplyste kommentarer i artiklene som får stå ubesvart. Folk flest tror jo at denne jakten både utryddet dyrene, og omtrent tar fra de innfødte maten sin. Jeg frykter denne utviklingen.

Link to comment
Share on other sites

Bare se på det bildet som har sin gang på facebook for tiden, der Steven Spielberg poserer forran en "død" Triceratops og en og annen økogjøk synes dette er forferdelig :lol:

 

Alt som har med våpen og jakt er ganske så politisk ukorrekt og jeg vil gjerne se den som klarer å lære hvermannsen noe annet. Nå kommer nok anti-amerikanerne til å dænge meg, men vi har mye å lære av NRA og holdningskapende arbeid.

Link to comment
Share on other sites

Det burde da være mulig i Norge, med den tradisjonelle forståelsen for jakt som tross alt eksisterer, å få til noe konstruktiv informasjon. Sammenhengene er jo tross alt krystallklare og ganske enkle. Jaktmotstanderne har ingen ting annet enn følelser å spille på.

Link to comment
Share on other sites

Nei, de har faktisk ingenting annet enn følelser å spille på, men følelsene er sterke i mennesket. Og jo mer og mer folk blir distansert fra naturen, jo lettere blir det. Man kan jo enkelt bare se på hva som skjer angående villsvin vs ulv. (Ikke at jeg vil no nærmere inn på den diskusjonen), der er det full krise og politianmeldelse, og drapstrusler når en ulv blir skutt. Mens villsvinet skal skytes for fote og holdes langt unna landet. Og da er det ingen som reagerer. Alt spiller på følelsene, og søthets/finhetsgraden på dyret.

Link to comment
Share on other sites

Når selv voksne "menn" har blitt så urbanisert og feminisert så er det ikke så rart at følelsene dominerer.

 

Logikk er totalt fraværende. Kan hende at det er oss som er oppvokst (og bor) på bygda som har litt mer sunt bondevett enn Ola Byborger :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Leste et sted at den frøkna reiser rundt og bedøver syke og "nær døden uansett" dyr og så er det en veterinær som avliver dyret hvorpå den unge vakre damen poserer sammen med avdøde.

Men om så skulle være at det er dyr i terminalfase eller svært skadde dyr hun skyter så ender det dyrets lidelser - og det bør vel applauderes?

 

Er forøvrig motstander av at man fremdeles dreper dyr som er utdødd for 50 millioner år siden. Slikt bør man holde seg for god til :lol:

Link to comment
Share on other sites

MDG består vel stort sett av hippiene som flyttet over fra SV? Jeg klarer ikke å ta de seriøst. Sitte rundt bålet og synge kumbaya.

 

Er forøvrig motstander av at man fremdeles dreper dyr som er utdødd for 50 millioner år siden. Slikt bør man holde seg for god til :lol:

 

66 Millioner år siden, takk :winke1:

Link to comment
Share on other sites

NRK har fra pålitelig hold fått vite at den dinosaurusen Spielberg poserer ved er utdødd for 50 millioner år siden.

http://www.nrk.no/kultur/spielberg-utsk ... 1.11826998

 

Hvis vi ikke kan stole på NRK og andre store mediehus i slike saker hvem kan vi i så fall stole på? MDG?

 

Når jeg får tenkt meg litt om så er jeg faktisk motstander av all jakt på utdødde dyrearter :lol:

Link to comment
Share on other sites

Det verste med det hele, er at om anti jakt folka får styre. Så er det slutten på mange utrydningstruede arter i Afrika.

 

Mange steder lever utrydningstruet vilt kun for di de lønner seg for lokal befolkningen. Før drap de ned for fote for å bli kvitt de, eller for å spise de.

 

Først da det begynte å lønne seg å ta vare på de, har de i enkelte områder fått til bærekraftig bevaring i samarbeid med lokal befolkningen.

 

Blir det upopp å jakte i Afrika grunnet interesse grupper og andre villedede personer, betyr det at viltet mister sin verdi i form av bevaring. Og de lokale vil kort og greit utrydde plagsomme arter.

 

Ett annet problem er krypskyting, man må rett og slett få med seg Kina på å stoppe dette. Ellers er løpet kjørt for enkelte arter som ikke kan overleve i private jakthegner der folk kan jakte på de.

Link to comment
Share on other sites

Tja, vi har i allefall blitt så rike i Norge at vi bruker millioner på ett skadedyr som ulv. I de fleste tilfeller hvor den skal jaktes på blir jegerne betalt. Dette er vel ikke noe som vil skje i stor utstrekning i ett fattig afrikansk land. I tilfellene det skjer er det vel rike organisasjoner og ikke staten dom betaler.

Hvis ingen er villig til å betale for å jakte, skyter farmene dyrene og begynner med noe annet.

 

Julebukken i Rogaland ser vel sitt snitt, i disse agurk tider, når viktigere personer er på ferie. Til å få fjeset (fjaset) sitt i media.

 

Men alle jegere og skyttere bør kjenne sin besøkelsestid og stå fram.

Det hjelper ikke å tusle i krokene. Fortsett å possere med døde dyr, skyt så folk blir vant til at det smeller og ta med nye folk på jakt.

 

R

Link to comment
Share on other sites

Kendall ble ikke utestengt, men det ble derimot de som ønsket henne vondt. "Kill Kendall"-siden er tatt ned.

 

https://www.facebook.com/OfficialCraigB ... ge?fref=ts" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

Det er noe som ikke er som det skal ja. Satt på jobben og diskuterte med en kollega hvordan jeg skulle få tatt knekken på noen jordrotter i hagen. Da kom en annen mannlig kollega helt bestyrtet, vi måtte ikke ta livet av rottene !

 

Et godt eksempel fra Afrika er Oryxen. Den var utryddet, helt til det ble kjent at en jaktfarm hadde mange eksemplarer. De ville stammene av Oryx som har tatt seg opp igjen stammer fra disse dyra.

Link to comment
Share on other sites

Legg merke til at hun ble tvunget til å fjerne alle de "støtende" :roll: bildene. Siden som oppfordret til å ta livet av jenta ble omsider fjernet etter at Facebook først konstaterte at siden var grei og senere ombestemte seg. Ingen tvil om at det firmaet er lokalisert i "The State of Fruits & Nuts" :wink:

Link to comment
Share on other sites

For øvrig ser jeg på fb at mange i dette hylekoret vil ALL jakt og skyting til livs. Derfor mener jeg at ALLE jegere og skyttere bør stå opp for hobbyen sin. Jeg oppfordrer alle til å konfrontere Miljøpartiet de grønne med utspillet sitt.

 

Kanskje på tide at "trofejegerne" slutter å lage tråder der de ytrer ønske om å avrette kjøttjegere da...... :winke1: Heller faktisk prøve å stå sammen i stormen! :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ifølge en meningsmåling i Sverige så er det større aksept for jakt nå enn for 20 år siden.Så alt håp er vel ikke ute.

Når det gjelder jakt i Afrika så har jeg etterhvert fått et inntrykk av at noe av denne jakta kan betone seg mere som skyting, enn det vi nordmenn gjerne forbinder med jakt.Er vel kanskje dette som gir grobunn for kritikken mot afrika jakt. Har vært i Afrika på jakt selv, og for min del så er det en større jaktopplevelse/prestasjon å skyte en skogsbukk hjemme her enn en Antilope i Afrika.Men jakt i Afrika er så mangt, alt fra veldig krevende jakt til enkel jakt som mere fortoner seg som skyting.Det som jeg synes er trist er at det ser ut som om lokalbefolkningen i Afrika ikke får lov til å ha våpen og jakte.Mens vi utlendinger får lov fordi vi betaler. Blir som om jeg ikke kan jakte elg her jeg bor, fordi den jakta er forbeholdt rike afrikanere.Kanskje det er noen her som vet noe om lokalbefolkningens muligheter for jakt i afrika?.Tilslutt vil jeg si at vi jegere bør tenke oss godt om før vi legger ut skrytebilder på nettet.En eldre jeger sa til meg at " Det ingen ser har ingen vondt av". Det tror jeg det kan være lurt å tenke på iblant. Mye missunnelse og fordommer er det i oss mennesker.Vi skal ikke skamme oss for å gå på jakt, men internett har gjort så at det kanskje er lurt og ligge så lavt i terrenget som mulig.Det vi må bli flinkere til å få fram er at jakt og viltstell er den beste form for naturforvaltning.

Link to comment
Share on other sites

Det som jeg synes er trist er at det ser ut som om lokalbefolkningen i Afrika ikke får lov til å ha våpen og jakte.Mens vi utlendinger får lov fordi vi betaler. Blir som om jeg ikke kan jakte elg her jeg bor, fordi den jakta er forbeholdt rike afrikanere.Kanskje det er noen her som vet noe om lokalbefolkningens muligheter for jakt i afrika?

 

Jeg regner med at du sikter til den "sorte" lokalbefolkningen.

I de fleste afrikanske land ville desverre lokalbefolkningen ha skutt ned alt vilt de så uten tanke på bestander og morgendagen om de hadde fått ha våpen.

 

Det ser man godt i de landene hvor det florerer med våpen pga borgerkriger, geriliagrupper, terrorister mm.

I de landene er viltet nærmest utryddet i store områder.

 

I de landene det ikke skjer, er tilgangen til våpen begrenset, og da satser de på å sette ut flest mulig snarer og hvor de ofte kun utnytter en liten andel av de dyrene de fanger, da de sjelden gidder å rydde opp etter seg når de skifter "jaktområde".

Jeg skal garantere deg at de hadde rensket godt opp i viltbestandene om de hadde hatt skytevåpen.

De færreste har noen som helst form for jakttradisjon lengre.

De fleste på landsbygda driver enten med stor- og småfe eller dyrker maten sin.

 

Jeg så hvordan lokalbefolkningen jaktet på naboeiendommen av der jeg bodde i Sør Afrika ifjor, og jeg skulle ønske at jeg hadde tatt med videokamera og filmet det hele.

Den jakta var for å si det mildt grisete og hvor de skjøt på absolutt alt som rørte på seg uten å bry seg stort om at dyrene evt. skulle bli skadeskutt.

Det var et helvetes leven med haugesvis med hunder og mye roping og skyting.

Det var nærmest et under at de ikke skjøt hverandre til tider også.

De drepte alt de klarte å drepe.

Jeg så ingen antydning til at de kom tilbake dagene etterpå for å evt prøve å få tak i evt. skadeskutt vilt.

 

De som jobbet på eiendommen fulgte godt med på dem hele dagen, da de ganske ofte prøvde seg med litt jakt på feil side av grensa da det var begrenset med vilt igjen på deres egen side.

Link to comment
Share on other sites

Ifølge en meningsmåling i Sverige så er det større aksept for jakt nå enn for 20 år siden.Så alt håp er vel ikke ute.

Når det gjelder jakt i Afrika så har jeg etterhvert fått et inntrykk av at noe av denne jakta kan betone seg mere som skyting, enn det vi nordmenn gjerne forbinder med jakt.Er vel kanskje dette som gir grobunn for kritikken mot afrika jakt. Har vært i Afrika på jakt selv, og for min del så er det en større jaktopplevelse/prestasjon å skyte en skogsbukk hjemme her enn en Antilope i Afrika.Men jakt i Afrika er så mangt, alt fra veldig krevende jakt til enkel jakt som mere fortoner seg som skyting.Det som jeg synes er trist er at det ser ut som om lokalbefolkningen i Afrika ikke får lov til å ha våpen og jakte.Mens vi utlendinger får lov fordi vi betaler. Blir som om jeg ikke kan jakte elg her jeg bor, fordi den jakta er forbeholdt rike afrikanere.Kanskje det er noen her som vet noe om lokalbefolkningens muligheter for jakt i afrika?.Tilslutt vil jeg si at vi jegere bør tenke oss godt om før vi legger ut skrytebilder på nettet.En eldre jeger sa til meg at " Det ingen ser har ingen vondt av". Det tror jeg det kan være lurt å tenke på iblant. Mye missunnelse og fordommer er det i oss mennesker.Vi skal ikke skamme oss for å gå på jakt, men internett har gjort så at det kanskje er lurt og ligge så lavt i terrenget som mulig.Det vi må bli flinkere til å få fram er at jakt og viltstell er den beste form for naturforvaltning.

 

I Sør Afrika er det en sterk jakttradisjon blant lokalbefolkningen. Først og fremst de hvite, som vel er en etterlevning fra apartheid tida. Tilsvarende i Namibia, Botswana, Zambia og Zimbabwe. I tillegg har du en del stammebefolkning i Namibia og Botswana som har en levende jakttradisjon. ellers er det som Norwegianwoods skriver. Husk på at majoriteten av lokalbefolkningen stammer fra folk som har hatt sitt utkomme fra enten beitedyr eller jorda. Det har faktisk aldri vært noen jakttradisjon blant disse folkegruppene. De aller fleste av dem ser på viltet som unyttig, så fremt ingen teite turister legger igjen penger for å jakte eller ta bilder...

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke noe rart at det blir kampanjer og hat mot jegere som dreper sjeldne og ikoniske dyr, når de står fram på slike skrytebilder som under.

Masse folk har engasjert seg på bla FB etter at Steven Spielberg "tok ut" et av dyrene da innspillingen av Jurrasic Park var over.. Ikke bra.

 

yznKsSt.jpg

Link to comment
Share on other sites

Til trådstarter: Siden du spør, skal du få et ærlig svar fra en skytter og jeger.

 

Ja, jeg har et negativt forhold til denne gruppen. Jeg ser på det som ganske primitivt og harry.

 

I et jobbintervju hos meg ville en slik opplysning vært klart negativ.

Link to comment
Share on other sites

Til trådstarter: Siden du spør, skal du få et ærlig svar fra en skytter og jeger.

Ja, jeg har et negativt forhold til denne gruppen. Jeg ser på det som ganske primitivt og harry.

I et jobbintervju hos meg ville en slik opplysning vært klart negativ.

Så du mener at en hobby teller negativt som opplysning under et jobbintervju? Blir hun modellen mindre pen fordi hun jakter? Om jeg jakter, vil det påvirke mine arbeidsegenskaper i negativ retning? Hvordan jeg bruker min fritid er opp til meg selv, og ikke arbeidsgiver

Link to comment
Share on other sites

 

Nei, jeg har litt mer avansert tankegang enn som så. I en vurderingssituasjon er det noe som gir plusspoeng og noe som gir minuspoeng.

Det er ikke slik at alle langrennsløpere er utmerkede arbeidstakere og alle afrikajegere dårlige. Jeg skrev kun om hva som for meg trekker opp, og hva som trekker ned.

Prøv å tenke litt mer nyansert om svaret mitt i det hele tatt interesserer deg.

 

Jeg tror heller ikke at alle med tatoveringer eller piercing er dårlige arbeidstakere, men det gir mange minuspoeng hos meg.

 

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

 

Nå skriver jo nhd at h*n er en jeger/ skytter. Da kan det ikke gjenstå mye mer enn hva ts opprinnelig spurte etter.

Men hvordan en jeger som jakter norsk elg kontra en som jakter spansk ibex skulle utgjøre en forskjell i et jobbintervju, skjønner jeg egentlig ikke. Om en jobbsøker hadde fortalt meg at han jaktet og fisket, hadde han ikke fått jobben. Det blir for mye mas om fri ;););)

 

Link to comment
Share on other sites

Ja, han skrev det. Men kan være han da mente mas om fri, og da gjelder jo alle jegere. Derfor jeg lurer. For jeg ser ikke hvorfor en jakt kan være negativt i forhold til en annen i et jobbintervju. Syns også kommentaren blir litt tåpelig, med tanke på at alle snakker at jakt er under press, og at vi må stå sammen. Så gjør h*n det stikk motsatte.

Link to comment
Share on other sites

 

Nei, jeg har litt mer avansert tankegang enn som så. I en vurderingssituasjon er det noe som gir plusspoeng og noe som gir minuspoeng.

Det er ikke slik at alle langrennsløpere er utmerkede arbeidstakere og alle afrikajegere dårlige. Jeg skrev kun om hva som for meg trekker opp, og hva som trekker ned.

Prøv å tenke litt mer nyansert om svaret mitt i det hele tatt interesserer deg.

Jeg tror heller ikke at alle med tatoveringer eller piercing er dårlige arbeidstakere, men det gir mange minuspoeng hos meg.

En som har sånne holdninger er generelt en dårlig sjef.....

 

Gå gjerne litt i dybden med hvordan "afrikajakt" kan virke negativt på et jobbintervju. Hva mener DU en slikt jakttype sier om en person?

 

Selv har jeg aldri jaktet annet en ei og annen fjellrype, men full av tatoveringer er jeg. Kan ikke helt se hvordan disse "kroppstegningene" kan dømme meg som person.

 

Link to comment
Share on other sites

 

Det nytter lite å ha oppfatninger om kompetansen en person som bestemmer om man blir ansatt eller ei hvis man ikke får jobben man søker på. Da har man tapt.

 

Som regel så sjekker man ikke bakgrunnen til jobbsøkere før etter man er intervjuet og vurdert som akseptabel. Personlig ville ikke jakt eller våpeninteresse som kom fram i en bakgunnssjekk hatt noen innvirkning på mitt inntrykk av personen, men det finnes plenty folk som vil oppfatte det som negativt. Dersom man prater om slike ting uoppfordret eller, for den del, tats & piercings er en helt annen sak når man har kontakt med klienter og kunder som kan variere fra å være like likegyldige som meg selv til personer som er på den konservative siden. Slike ting blir da plutselig en begrensende personlig egenskap på samme måte som f.eks. problemer med å kommunisere direkte med meg.

 

Det er alltid en fordel at man er i en situasjon der man kan velge hvilken informasjon en potensiell arbeidsgiver har tilgjengelig når man søker på en jobb. Legger man alt mulig ut på nettet eller stiller opp med utildekkede tats & piercings lager man støy som tar fokus vekk fra den oppfatningen man ønsker en potensiell arbeidsgiver skal ha av en i en professjonell rolle når man er i slutten av ansettelsesprosessen.

 

Link to comment
Share on other sites

Nå er vel jakt i Afrika forbeholdt folk som har en ryddig økonomi.

Ser ikke for meg at disse vil ha et problem i et intervju med mindre de søker jobb i NOAH. Noe som igjen er lite sannsynlig.

Det er morsomt å lese hva slags flisespikkeri som kommer frem fra surkjelleren til folk her på forumet når det ikke er jakt... :lol:

 

Nuvel, revejakta starter natt til tirsdag. Burde vel borge for mkndre sure oppgulp? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Til trådstarter: Siden du spør, skal du få et ærlig svar fra en skytter og jeger.

 

Ja, jeg har et negativt forhold til denne gruppen. Jeg ser på det som ganske primitivt og harry.

 

I et jobbintervju hos meg ville en slik opplysning vært klart negativ.

 

Har du selv vært på jakt i utlandet og hatt egne erfaringer som gjør at du har et slikt standpunkt?

Eller det heller pga. totalt manglende innsikt i hva slags mennesker som gjerne drar på utenlandsjakt?

 

Hva om f.eks personen har stor interesse for å se fotball og gjerne drar på fotballkamp både i Norge og utlandet på fritiden?

Er en del av dem som jeg anser som rimelig primitive og harry, men jeg vet at veldig mange av dem ikke er det også.

 

Hvilke andre fritidsinteresser er det som du anser som grunnlag for å gis minuspoeng ved et jobbintervju?

Link to comment
Share on other sites

Til trådstarter: Siden du spør, skal du få et ærlig svar fra en skytter og jeger.

 

Ja, jeg har et negativt forhold til denne gruppen. Jeg ser på det som ganske primitivt og harry.

 

I et jobbintervju hos meg ville en slik opplysning vært klart negativ.

 

 

Opplys oss gjerne hvilket firma så slipper vi kaste bort tiden på å søke...

 

Jeg jobber for et av de mest "politisk korrekte" selskapene innen min bransje; jakt, skyting og våpen-være seg i Norge eller utenlands er ikke noe ledelsen på noe nivå ser noe negativt på.

Link to comment
Share on other sites

skyting og våpen-være seg i Norge eller utenlands er ikke noe ledelsen på noe nivå ser noe negativt på.

 

Ikke jeg heller med unntak av en del utenlandsjakt som det her var spørsmål om. Tvert imot.

 

Men jeg spør ikke naboen om å få skyte storfe i innhegning. Vi finner, driver og skyter viltet selv. Jeg kunne ikke tenke meg å leie en roer i Namsen for selv å sitte og holde i stanga bak i båten.

 

Når en stiller et spørsmål på forum, må en akseptere at noen gir ærlige svar, selv om det ikke er de svar en ønsker :-)

Link to comment
Share on other sites

Like it or not: Poseringsbilde, enten dei er frå Afrika eller norsk villmark, har sannsynlegvis lett for å provosera fram anti-jakt folki. Eg trur difor at det kan vera taktisk lurt å ikkje leggja ut for mange slike bilde der jegeren poserer attmed det døde dyret. Forstår godt at somme kallar dette ei defensiv holding, men likevel. Her til lands gjeld dette særleg bjørn, gaupe og jerv.

 

Det er mange som OGSO vil den norske jakti til livs.

Link to comment
Share on other sites

Chiefen.v2

Hvem som er den største løken her har vel 2 baller?

NHD skrev sin mening om denne jakta. Folk er alltid uenige samme hva det er.

 

Jeg er faktisk litt enig med nhd her

 

Til info så ansettes ikke personer fra Afrika og andre U land og personer med pierceringer i ansikt og extreme tattoos der jeg jobber. Han løken som er personalsjef liker ikke slikt. ;-) det blir som med Afrika jakt. Noen elsker det og andre hater det.

 

 

Kall meg gjerne ei jævla fitte siden jeg setter en pluss 1 på innlegget til ndh

God helg

Link to comment
Share on other sites

skyting og våpen-være seg i Norge eller utenlands er ikke noe ledelsen på noe nivå ser noe negativt på.

 

Ikke jeg heller med unntak av en del utenlandsjakt som det her var spørsmål om. Tvert imot.

 

Men jeg spør ikke naboen om å få skyte storfe i innhegning. Vi finner, driver og skyter viltet selv. Jeg kunne ikke tenke meg å leie en roer i Namsen for selv å sitte og holde i stanga bak i båten.

 

Når en stiller et spørsmål på forum, må en akseptere at noen gir ærlige svar, selv om det ikke er de svar en ønsker :-)

 

Og du vet at utenlandsjakt er slik fordi du har deltatt i det selv?

Link to comment
Share on other sites

 

Vi finner, driver og skyter viltet selv.

 

 

Klapp, klapp.. så flinke dere er..

 

Jeg har ikke vært i Afrika på jakt og jeg har heller ikke planlagt slik jakt.

 

Jakttilbydere/utleiere eier grunnen og har dermed jaktretten for området, de velger å selge jaktretten på det åpne markedet. Folk fra vesten har lyst på nye opplevelser og bruker sparepengene på å kjøpe jaktretten. Jeg klarer ikke se forskjellen på om utleier eier grunn i Afrika, Polen eller Norge. For det selges da jakt på det åpne markedet i Norge også, på villrein t.o.m

 

Jegeren tar ikke med seg kjøttet..bla...bla...bla, hva har dette å si da sålenge kjøttet blir tilberedt og benyttet av lokale? Dette praktiseres mye i Norge også, fellingsløyve koster x antall kr, samt x antall kr pr/kg kjøtt hvis ønsket.

 

Det morsomste med hele greia er alle miljøvernerne som kommenterer under artikkelene med fullt navn og beviser til stadighet at de ikke stod først i køen når intelligensen skulle utdeles. Nhd vil ikke ha folk som jakter i utlandet i sin arbeidsstab, jeg kan avsløre at jeg ikke ville ansatt noen av de argeste miljøvernerne.

 

På tide å åpne øynene å komme utav bobla..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...